A méltatlanúl mellőzött
Szöveges ítélet
Hogy miként lett S60-as Volvóm az számomra egy jó pofa történet.Kellett hozzá,egy házasság,egy kisbaba születése,és egy olyan autó birtoklása,ami ennek az új felállásnak már nem tudott megfelelni.És kellett hozzá még egy autókereskedő is. Egy nepper.Egy olyan ... Na itt sztereotípiák dőltek meg,és nem is egy,de nem akarok ennyire előre menni,csak szépen sorjában.
Mint ahogy a bevezetőbe írtam,megnősültem,született egy csodás lányom,a nejem is szép,és még főzni is tud,ráadásul még a heti rendszerességű baráti sörözéseimet sem nézi rossz szemmel./ Próbálta volna is,el sem veszem.A házisárkány faktor szerencsére nincs meg benne/
Egyetlen egy negatív tényező volt kis családom körül,az autóm.Még a legénykoromból "átmentett" nagymotoros,3 ajtós gyönyörű Golf 6 .Ezzel aztán lehetett csajozni.Még a gravitáció is nagyobb volt benne,mert extra gyorsasággal estek le a lányokról a ruhadarabok,és kerültek függőlegesből,ama vízszintes helyzetbe./na most egy kicsit elkalandoztam,így nosztalgiázva,de hol is tartottam? Ja igen,annál a pontnál,hogy megtapasztaltam,hogy a GTI teljesen alkalmatlan az új szerepe betöltésére,hisz minden volt,csak családcentrikus nem. Szegény lányom veséjét kirázta,a nehezen berakható hátsó gyerekülésben,és még egy jót szundikálni sem tudott attól a átkozott sportklipufótól.Miden ami jónak számított,egyszerre hátrányt lett,így nem volt mese,mennie kellett.
A legnagyobb autós portálon meghirdetve,egy jó árra belőve gondoltam gyorsan elmegy majd,de nem így lett.Pár érdektelen telefon,és önjelölt tesztpilótákon kívül semmi,én meg kezdtem aggódni.Itt egy 80-ezet futott leszervizelt hibátlan vas,és nem kell senkinek. Aztán jött egy telefonhívás egy autókereskedőtől.Előtte is hívott már pár nepper,de nem tudtam komolyan venni őket. Látatlanba tettek olyan árajánlatokat,hogy csak a "jólneveltségem" tartott vissza,hogy el ne küldjem őket a p...a,de ez nem ilyen volt.
Nem tett látatlanba árajánlatot,csak annyit közölt, hogy érdekelné az autó,mert konkrét vevője lenne rá.Hittem is,meg nem is,hisz még is csak egy nepper ugye,de legalább a telefonba nem nézett hülyének. Na majd a helyszínen gondoltam,az ö kis birodalmában,a murván. Ott megtudhatom,hogy a Golf 6 GTI ,minden idők legszarabb autója,és micsoda szerencsém van hogy hajlandó érte kifizetni 1,5 milliót,a 2011 autóért.
A telepre megérkezve,a tipikus mai trendi felhozatallal szembesültem.Audik,BMW-k Passatok,némi Opelek,és Focus-ok között.Volt ott még egy Volvo S60-as is,hátul,amit észre sem vettem. Húztam is a pofámat,és már készültem a szájkaratéra ami rám várt.
A kereskedő kedvesen fogadott,és megköszönte hogy elfáradtam hozzá,majd szemügyre vette,az én kicsikémet. Az alapos mustra ,körbeméregetés stb. után ,a nagyon egyben van az autó szavak hagyták el a száját,mire én rábambultam,mint borjú az új kapura.Hogy mi? Nincs fikázás,piaci helyzet analizálás,stb,csak ennyi: Jó az autód. Ezután már minden simán ment,az árban is megtudtunk egyezni.
Megtudtam azt is,miért nehéz eladni az autómat. Pont az a árfekvés,ahol az embereknek vagy több pénzük van vagy kevesebb erre a GTI kategóriára.meg egyébként is ,most mindenki BMW-t Audit,és Passatot akar,még a legszegényebbje is,és az egy millió a lélektani határ. Most ezek mennek.Mondom is,akkor jó helyen járunk,így összegileg,mert most én is ez a kategória vagyok. Kell egy 4 vagy öt ajtós autó,amibe elférünk,biztonságos,nem eszi még a rozsda,nem kerülte meg az egyenlítőt 20-szor,úgy ahogy nézzen ki,és ne nézzenek benne gyökérnek.És van rá egy gurntnim,mert még egy bölcsibe járós 2.autót is szeretnék mellé.
És mit szeretnél,mi az elképzelésed ,jött a sokat sejtető kérdés,amiben én már nem láttam semmi csabdád,hogy esetleg most rám akar melegíteni valamit, de nem is ez történt.
Talán egy Audit,vagy Passatot,jött zsigerből a hülye válaszom,mire emberünk lehűtött.Még jó hogy BMW-t nem mondtam be.Nézd,azt tudnod kell,hogy ezek az autók nagyon jók,ameddig rendesen szervizelik őket.Az nem titok,hogy ezek mind külföldről behozottak,mert az itthon újonnan forgalomba kerültek már rég szétfosták magukat,a 16-20 év alatt,amit ennyi pénzért kaphatsz. És a legtöbbje,teljesen ellenőrizhetetlen előéletű,lutri.A km óra állás meg...csak mosolyog emberünk,az annyi amennyit szeretnének látni.
Ő inkább egy magyar ellenőrizhető ,itthon forgalomba helyezett autót ajánlana.Egy Ford Mondeót,Egy Újabb Vectrát,Avansist.
És neked van ilyen magyar autód ? Igen van jött a válasz,de az Volvo.Egy S60 benzin,170LE Automata.Megnézed esetleg? Jaj ne.Az egy benzinfaló,lomha batár,nagypapáknak.De tudod mit? Miért is ne. Legalább megnézem mibe fogok ülni őszülő halántékkal,feltéve ha nem leszek csóró,mint a templom egere öregségemre.
Aztán megláttam öt. Jé,ez nem is olyan ormótlan.Elég tömbszerű,de a hosszú ,c oszlopával ahogy szélesedik hátul,egyben kecses is.És széles,nagyon széles,és így még laposabbnak is hat. Hát ez meg milyen Volvo? Én nem ilyennek láttam őket a közúton,már ha egyáltalán észrevettem őket. Hát ez a 60-as. Bár ugyan úgy néz ki,mint a 80-as,de még is sokkal jobbak az arányai.És nézd meg azokat a hátsó lámpákat. Hű basszus,ez kurva szép.Egyedi ,elegáns
nagyon nem tucat. Na jó mit kell róla tudnom kérdésemre igen kimerítő választ kapta.
Az autó Magyarországi,itt lett vásárolva,egygazdás. Szervízköny van, lekérdezhető,10-ezenként cserélt olaj.
Törve nem volt,megmérhető. És tényleg. A kocsi vonalai csodálatosan futnak,sehol egy rossz illesztés,rozsda hírből sem. Motor poros,de száraz,olaj szép benne,akárcsak a hűtővíz. A motortérben ott a évek alatt odaragasztott olajcsere matricák. Belseje is szép,semmi lógás,szakadás.
Na és mennyi van benne ? Hát 310-ezer,jött a válasz. Na basszus,itt a 22-es csapdája.Az kurva sok,mondom is .
Az attól függ,jön a válasz. Ha rendesen szervizelték,akkor nem,egyébként is ez egy nagyon tartós motor. Tartósabb mint a 140 Le ,és a turbósokkal meg össze sem hasonlíthatóak,bár azok sem rosszak,csak nagyon cibálja a hajtásláncot,és előbb utóbb kinyírja az automatát is. Egyébként is mit gondolok,hogy a Dizel Passatokba Audikba mennyi van? Ráadásul azok 4-5 évvel idősebbek is,és rendszerint nem ez a megbízható 5 sebességes automata van bennük,hanem a problémás triptronik. Higgyem-el,ez a váltó nem egy ördöglakat,és ehez a motorhoz nagyon optimális.
Aztán mondja tovább. Nézd ezeket a küszöbmerevítéseket,ajtókat stb. tele van vassal,merevítéssel.Ez egy nagyon biztonságos autó.És a fogyasztás? Hát igen,az nem 6 liter,de nem is 15. Normális vegyesben 9-10 liter amit felszűrcsöl mondja ,de én nem hiszek neki.
Ki szeretnéd próbálni,vagy tudod mit? Vidd-el egy napra. Letétbe rakkod az árát,lepapirozzuk,és ha nem jó Te holnap visszahozod,és visszaadom a letétedet..Ez így Jó Neke? Ez annyira korrekt volt így hogy elhoztam,de az is igaz,hogy kezdett tetszeni az autó,bár még nem tértem meg. Meg kellett a gyakorlatban is ismernem az autót,hogy azok a sztereotípiák ledőljenek,ami a típussal kapcsolatban élt bennem.
Az első amint lehűltem,az ülés. O istenem,de kényelmes,Minden irányban állítható,és ott az a fejedelmi gyári könyöklő.A hifi? Bár kazettás őskövület,de milyen őskövület. Elképesztően szépen szól. Nincs parasztvakítás,nagy LCD panel,csak gyönyörű hang. És az a gyönyörű motorhang. Alapból néma,de kigyorsítva gyönyörű az öt hengeres hang. És a futómű. Dehogy billeg.Meg se moccan,talán még sprőd is egy kicsit,néha nagyobb útegyenletlengésen fel is üt.
A automata a budapesti forgalomban egy megváltás,a kormány pont jó,a klíma egy állat,akárcsak a fűtése. Egyedül a nagy fordulókör ami zavaró,meg hátra kilátni,ergo nem lehet.A lábtér hátul tényleg nem nagy,de élhető.Az egész kocsi mint egy kőszobor,rezzenéstelen.És ami a lényeg még,egyfajta intellektualistást sugároz.
Persze meg is vettem. A fogyasztása is teljesen baráti 10 körül el lehet vele menni.Városon kívül még kevesebb. Az alkatrészárai is viccesen olcsók,egy gyújtótrafót kellett cserélnem,ami kedvezménye 8-ezer ft volt,és én magam tettem be. Azóta már megtértem,és most már nem is inkább vezetni,hanem utazni szeretek.
Azóta már megvettük a nejemnek is a kis autóját,ugyanannál a kereskedőnél. Nem véletlenül.
Hibalista
- Gyújtótrafó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 310000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Golf 6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
