A kényelmes kedvenc
Szöveges ítélet
Az autót az USAban vettem, ott is használom. Használtan vettem, kevés mérfölddel, valaki nagyon megkímélte. Márkakereskedés árulta, igazából családi kombit akartam, V70est néztem de sajnos mindíg ilyet akartam :) Sohasem volt kevés a mérete, sem az ereje, ez a 170lovas változat. Ami nagyon jó a motorban, hogy van benne nyomaték is alacsony fordulatról (220Nm) nem úgy mint a mai 1.6os 180 lóerősben. Viszonylag nagy távokat mentünk vele, 5-6órás utakat egy megállással meg lehet vele tenni. Amíg a gerekek alszanak hátul, nem ritka hogy 3 órát is alszanak egy huzamban, haladunk, amikor felkelnek, megállunk, nyújtózkodunk, és megyünk tovább. Kb 6 óra lehet tankolni is, egy tank benzin (kb65l) erre bőven elég. Autópályán itt 70mérföldet lehet haladni óránként, 420-430mérföld (670km) után szoktam tankolni és még nem világít a lámpa. Ilyenkor lemegy a fogyasztás 30mpg-ra (7,8l/km). A világ legjobb utazó autója, bárki bármit mond, ennél kényelmesebb autó nem igen van, talán az újabbak. Ha nőnek a gyerekek, akkor veszünk nagyobbat, de kizárólag Volvot!!! Volt alkalmam próbálni sok kocsit, otthon is, itt is, de eddig ez a legjobb.
Városban sem vészes igazán, 11 körül el lehet vele járkálni egy erős forgalomban. Nagy átlagban 9.5l/100km körül alakul.
A klíma remek, Floridában a 42 fokban 6 óra hűtés után egyszercsak megunta és nem hűtött, de miután kikapcsoltam és kifújta a hideget megint jó volt.
Ez az autó tökéletes társ annak, aki szeret utazni, nem akarja elvinni a ruhásszekrény teljes tartalmát egy hétvégére... nekünk még akkor is belefért mindenünk, amikor 2 hétre mentünk két gyerekkel. Egész egyszerűen minden kézre áll, a motor elég erős, a váltó nagyon finoman vált - természetesen sohasem próbáltam szerpentinen csapatni vele - és minden annyira jól és szépen teszi a dolgát, hogy nem is gondolkodik rajta az ember. Ott van, működik, és jó. A sokat dícsért ülések valóban a legjobbak. Ami nagyon nagy pozitívuma még a kocsinak, hogy van szélessége. Ha beleülök, nem ütközik a könyököm a mellettem ülőével, mindkettőnk karja elfér a könyöklőn. Ugyanez igaz hátul is, a lehajtott könyöklő kellően széles két embernek.
Hogy írjak róla valamit, ami nem tetszik... valóban nem lehet belzsúfolni öt megtermett felnőttet, a hátsó traktus igazából két emberre van kitalálva, de nekik nagyon jó helyük van mellesleg. A futómű egy kicsit élettelen, hogyha lehet ilyet mondani rá, de a kényelmét nem adnám fel. Néhány óra autókázás után az ember nem arra vágyik, hogy szétrázza a világ legtapadósabb fütóműve és megsüketüljön a legmenőbb kipufogó tuningtól.
Hibalista
- Index elektronika: néha kihagyott, az elektromos egység cseréjét javasolták, de megjavult végülis... - Riasztó elektronika - Volt még rajta kerékösszetartás állítás (65$), első szélvédőcsere (220$),
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 108000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
