A fekete orgazmus
Szöveges ítélet
Szeretem!
Az előző autóm is egy Volvo volt, bár az egy 850-es 2.0 benzines. Azt is 5 évig nyüstöltem, most faterom örökölte meg, szóval még így 10 évesen sem eldobandó. Mivel azzal sem volt különösebb gondom, így valószínű volt, hogy márkahűek maradunk. Tehát elindultunk, nézelődtünk és Kecskeméten megtaláltuk. Sajnos a féreg, aki bevitte a szalonba valami digótól vette a verdát és visszanyomták az órát 81.000 km-re. Amikor rákérdeztem, hogy ez nem túl valószínű adat (bár csak 2 éves volt akkor az autó), akkor elismerte, hogy a frankó az 105.000 km.
Sajna ez sem igaz, mert az első szervíz látogatáskor kiderült, hogy az utolsó szervizelése 135.000 km-nél volt és ki tudja, hogy még mennyit ment utána. Szóval csak óvatosan az ilyen köcsögökkel, főleg mert azóta a telefont sem veszi fel! :(
Mindezektől függetlenül az autó jó!
Kényelmes, számomra hihetetlenül kicsi a fogyasztása tempomattal 90-el hosszú távon 3.6, de vegyes használatban sem tudom 6.5 fölé tolni, pedig elég nehéz a jobb lábam.
Megy mint a barom, húz ahogy kell és meg is tud állni! Nincs gond sem az autópályán, sem városban. Elektronika megpiszkáva + chiptunning, így a 163 paciból kb. 190 lett és 250km/h-ig lehet vele ballagni és az maga a kéj. Az elektronika teszi a dolgát, szerencsére még eddig gondom nem volt vele. Az autó kívülről is szép, tiszteletet parancsoló, de sajnos a festése nekem kicsit "puhának" tűnik. Esküszöm, hogy 160-nál egy légyszar is megkarcolja.
Hátránya még a sokak által már emlegetett fordulókör (szerintem egy MIG-29-essel kisebb helyen lehet fordulni, mint ezzel) illetve kicsit zörög a középkonzoli könyöklő. Ha újonnan vettem volna, biztos, hogy megőrítene ennyi pénzért, de így 3 évesen a megfelelő áresés mellett nem olyan vészes.
Ja igen, nem tudom miért a hűtőfolyadékot erőteljesen issza. Kb. 10.000 km-ként 1 litert benyel és így télen rohadt lassan melegszik fel üzemi hőfokra. Indulás előtt 10 perc járatás a garázsban és a vízhőmérő még mindíg, mint a fagyott kutyaláb csak áll a nullán.
Szervízköltség: hát igen, ez egy kicsit fájdalmas, itt kissé könnybe lábadt a szemem, amikor a gyönyörű szervizes hölgy közölte a tarifát. Vezérműszíjcsere kompletten, olajcsere, olajszűrő csere, féktárcsák, fékbetétek 450.000 alatt egy kicsivel állt meg, de ez van. Ha valaki kicsit többet akar az átlagnál, akkor arra áldozni is kell!
Mindezektől függetlenül vagy ezekkel együtt imádom :D , szerintem egy jó vétel!
Hibalista
- Hátsó helyzetjelző izzók orrba-szájba
Ide hordtam szervizbe
Ford Hovány Szeged
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Volvo 850 | Következő autója? | XC 60 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
