Volvo kényelem, fordszerű fenntarthatóság
Szöveges ítélet
Tehát miután a Focus II Kombiból kiábrándultam, úgy döntöttem, hogy visszatérek a gyökerekhez és megpróbálok valamilyen racionális alapokon nyugvó, de mégis hozzám közelebb álló járművet beszerezni. Így került hozzám a V50.
A konkrét választás az alábbiak szerint zajlott: legyen fenntartható, mint a Focus, kényelemben hasonlítson az S60-hoz és diesel is szóba jöhet, mert az 1-2 literrel kisebb fogyasztás évi 35000 kmnél már nem elhanyagolható. Így került a 300+ ezret futott V50 a tulajdonomba.
Gyorsan összesíteném: tökéletes családi autó a megfelelő extrákkal. Visszakaptam a Volvo kényelmet és részben a tank érzést. Kombi, így normálisan lehet pakolni. A 2 literes PSA diesel tökéletesen teszi a dolgát így 300 000 km után is. Az automata klímát ismét nem kell piszkálni, csak évente kétszer átállítani a hőmérsékletet az évszaknak megfelelően. Filléres alkatrészellátás biztosított, mivel felnyitva a motorteret, szinte mindenhonnan a FoMoCo feliratok köszönnek vissza. Ráadásul egy olyan példányt fogtam ki, ami bár faceliftes, de még gyárilag nem kapott részecskeszűrőt, így egy problémaforrással kevesebb. Egy-két Ford futóműelemet és a kipufogót leszámítva rozsdának nyoma sincs.
Amit javasolni tudok, hogy bár Ford szerű benne sok minden, PSA a motor, de Volvohoz értő szerelőhöz érdemes vinni.
Hibalista
- Klíma hűtő ventilátor - bontott, nem tétel. - Első lengőkar szilentek - új lengőkarral orvosolva. - Első lengéscsillapítók. - Kipufogódobok. - Intercooler cső. - Önindító - bontott, nem tétel.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 310000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Focus II Ti-VCT Ghia Kombi | Következő autója? | Rapid Family 1.0 TSI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
