Veszett sportkombi: gyermektelen fiatal családapáknak
Szöveges ítélet
Nos, hagyományos váltási kényszer: az eltelt utóbbi 7 évben használt két C70 t5 coupé után, házasság, gyerek. Hűséges Volvosként néhány pillanatig bizonytalanodtam el, hogy valjon milyen autó felelne meg ami hasonló vezetési élményt ad, befér a garázsba ( tolatva is balra hátra ), sportos is és fiatalos is. Már-már hirtelen jött házasságom válásba fulladt a rengeteg opciótól ( Audi A4 Avant 3,0, Alfa 159 2,4 JTD, Saab 93 2,0 Hirsch, Subaru Outback 2,5 XT ) már ami a kisebb sportkombikat illeti. Minden ami V50-nél nagyobb Volvo ugyanakkor nem passzolt vagy a garázsba, vagy a 34 évemnek megfelelő ízlésemnek. A V50-t kerülgettem jobbról, balról valahogy nem akart tetszeni majd próbaútra vittem egy d5-öt, ami alapból nem nagyon izgatott fel. Elég meggyőző volt a kis karosszériát tépő nyomaték, ami már-már túlzó. Őszintén szólva vezetési élményben nem nagyon volt messze a C70-től. Mivel a d5-ről külföldi fórumokon ( főleg HEIKO tuning ) nagyon jó tuningolhatóságot olvastam belegondoltam, hogy mi lenne ha még megpöcköltetném.
Jött az alku, a Volvo Hungária előtt le a kalappal, jó árat sikerült elérni egy Summum-ra, automata váltóval, napfénytetővel, minden egyéb extrával.
Igazából cégautó, így bár luxusnak tűnhet teletömni egy tulajdonképpen nagyjából Octavia méretű volvo-t, azt kell mondanom, hogy megérte.
Az ülések fantasztikusak, a váltó pontos, az extrák kifogástalanok. Ami negatívum, hogy a Volvo-nak fogalma sincs, hogy mi az a bőr ülés. Egy BMW, Mercedes a tőle elvárható minőséggel hozza a kárpitozást is, a Volvo-é nagyon is műanyag. A motor a tuning-kit után húz mint állat, nagyon meglepődnek a suhancok főleg úgy, hogy kint van a "Baby on board" tábla, bár koravénként már nem a gyorsulási versenyek sokkal inkább a konfortos, nyomatékos vezetési élmény a fontos.
A motor, az hangos mint állat. Olvastam előtte a Totalcar-on is, tényleg hangos, de mivel ez az első diesel autóm, nekem nem annyira gáz a gyerek meg imádja. Mint valami öreg olajkájha búg, édesen. :) A pakolhatóságban sajnos alulmúlja a versenytársait, az A4 Avant-ban legalább 15 centi csomagtér plusz, valamint teljesen kiegyenlített raktér vár ( édesapám erre szavazott ). A v50-be alig tudom bepaszírozni a legösszehajthatóbb babakocsit is, ráadásul tele van benyúlásokkal, nem is értem minek az előnyére.. Oldal ütközés? Nagyjából letojom, ha a kombi mint olyan kihasználhatatlan. 18-as R kerekekkel vettem, amit rá kellett jönnöm, hogy felesleges volt, mert a gyerek mellett a külcsíny most már századlagos, de ugyebár a gyerek még csak bejelentett hír volt amikor rendeltem. A 440 nm nyomaték, 220-ra feltornázott lóerő talán mindenért kárpótol. Összességében ajánlom annak aki sportkombira vágyik, de nem ajánlom annak aki több gyereket szeretne egyáltalán. Inkább háljon az utcán ( garázs keresztmetszet ), de XC60.
Hibalista
- Lassan egy éve járok-kelek a V50-el, egyelőre kutya baja, a szivargyújtóba esett bele a navigáció töltőjének végéről egy pöcök, ami aztán zárlatott okozott de ezeddig ez a max.
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó Interservice, Zay utca. Profi Volvo-sok, 7 éve hordjuk hozzájuk a cég Volvo-it, rendesen lealkudtuk a szervíz és alkatrészdíjakat, jó a kapcsolat. Néha elszáll az agyuk és bepróbálkoznak, hogy mi minden áhítozik cseréről de legalábbis egy alapos atomra bontásról, de jól lehet őket kezelni. Egyébként ha nem lenne keretszerződésünk meglehetősen drágák és csereautót sem adnak, ami szerintem manapság alap.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 11000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | C70 | Következő autója? | XC60 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
