Rossz vicc sznoboknak
Szöveges ítélet
Cégautóként kaptam, sose volt még Volvóm hát örültem neki. Közlekedésre be is vált - megy, kanyarodik, megáll, hibátlan, szavam sem lehet. Csomagtartója szép nagy, mármint literben: például dobozos tejből alighanem iszonyú sokat el tudna vinni, de ilyesmit ritkán fuvarozok. Múltkoriban viszont három vendégem is érkezett egyszerre és a harmadik bőrönd bizony ölben utazott a hátsó ülésen mert a csomitartó lehetetlenül lapos és hosszú, nyílása szűk. Hát, az a bizonyos fogkefe és hitelkártya elfér benne, de többet ne akarjon az ember.
Az igazi truváj a belső tér, a Volvo marketingje is ezt hangsúlyozza csak kicsit más szempontból mint amit én tapasztaltam. Elképzelem ahogy a svéd dizájnerek a hatodik akvavit után vad röhögéssel rátesznek még egy lapáttal és azt kiáltozzák: nesztek parasztok, fogadjunk hogy még ezt a szart is benyelitek, csak Volvo embléma legyen rajta!
Szóval. A padlólemez kialakítása olyan hogy sehová sem lehet a bal lábat letenni: csak a sarok támaszkodik, a lábfej lóg. Ez úgy 30-60 perc után komoly fájdalmat és vad fészkelődést okoz; az egyetlen megoldás azonban az autóból való menekülés lehet csak. A világítás hat darab (pici) kapcsolóját a kormány tökéletesen eltakarja, ráadásul a bekapcsolt ködlámpa csak a kapcsolón magán ad visszajelzést. Így ha az embernek véletlenül eszébe is jut, hogy ki kéne már kapcsolni a február óta égve felejtett ködlámpát, ezt csak vakon tapogatózva teheti meg. Tízből nyolcszor egyébként meg fogja nyomni a két ködlámpakapcsoló között (!) található tanksapkafedél-nyitó gombot, ami aztán éles szélsüvítéssel hálálja meg a figyelmet. Sebaj, legalább van okunk kiszállni és az elhalt bal bokát bemozgatni.
A könyöklő előtt közvetlenül két darab pohártartó található. Poharat persze nem tesz bele az ember mert kilötyögne, de a félliteres üdítők-ásványvizek pont passzolnak bele. Kár hogy így nem lehet váltani, mert a palackok útban vannak. A 12 voltos csatlakozó is itt van, a belőle meredező telefontöltőbe minden váltáskor beleütközik az ember keze. A másik csatlakozó a hátsó lábtérbe vízszintesen nyúlik bele - kislányom az első beszállásnál le is taposta és kettétörte az útban lévő dugaszt. A váltó mellett van egy "tárolóhelynek" titulált 2,5x1 cm-es, 6 mm mély benyomat: várnám az ötleteket hogy mit lehet ebben tartani. Eddigi legjobb tippem hogy 1 db éleslőszer biztonságban tud itt utazni, arra az esetre ha összefutnánk a dizájnerrel. Tárolóhely egyébként van bőven a középkonzol mögött; kár hogy elérhetetlen, láthatatlan, semmire sem jó.
Kedvencem azonban a szuperdizájnos, hipermodern, übersznob középkonzol. Nekem speciel nem tetszik, de ez szubjektív. Objektív azonban hogy egy karcsúbb TV-távirányítónyi helyre 32 db (megszámoltam) gomb van összezsúfolva, ezek használata menet közben komolyan balesetveszélyes. Ezek sem egyformák: legnagyobb, már-már használható méretűek a menü gombjai: ezekkel olyasmiket lehet állítgatni hogy kiszállás után hány másodpercig égjen a lámpa meg hogy gombnyomásra az összes ajtó nyíljon vagy csak a bal egy. Szóval mindazt amit a legelvetemültebb barmok sem használnak menet közben. Következő méret a szellőzés gombjai (fejre-lábra-mindenhova stb) - ezeket sem érintettem még soha, automata klíma van. Nem mondom végig - a legeslegapróbbak egyébként a páramentesítő, az ülésfűtés (amit a váltógomb eltakar) és a CD "eject" gombjai, vagyis amit tényleg használ(na) az ember.
De nem használja, fellázadt, megszabadul a Volvótól. Nem tudom hogy sírjak vagy röhögjek: ha ezt komolyan gondolták akkor tanítani kéne dizájnereknek mint abszolút negatív példát; ha csak kicseszés a sznobokkal, afféle vicc, akkor köszi elég volt, kicsit drága a poén.
--------------------------------------------------
Frissítés néhány héttel később: barátom rámutatott, hogy igazságtalan voltam az ítéletben, amikor azt írtam hogy a bal lábat nincs hova letenni. A helyzet az hogy történetesen Angliában élek, így egy jobbkormányos autóról van szó ahol a bal láb a középkonzol felé esik és nem a kerékdob felé. Így tehát hamut szórok a fejemre és elismerem hogy ez nem volt szép - bocsánat!! Az igazsághoz persze hozzátartozik azért, hogy a JOBB lábat sem lehet a kerékdobon sehová megtámasztani, pedig tempomat használata esetén ez igencsak szükséges lenne. Mindazonáltal látatlanban is hajlandó vagyok elhinni, hogy a balkormányos autók baloldali kerékdobjának kialakításakor igenis gondoltak a Volvo tervezői a vezető bal lábára, annak ellenére hogy ez a fajta figyelmesség sehol máshol nem tűnik fel az autóban...
Vezeklésül leírok még egy gyöngyszemet - ez az autó a beltér-dizájnerek állatorvosi lova, az ökörségek forrása kiapadhatatlannak látszik, talán nincs is olyan ostoba hiba amivel ez az autó ne büszkélkedhetne.
Tehát tárolóhely megint. A középkonzol baloldalán a kézifék mögött van egy keskeny mélyedés (=tárolóhely...). Cigarettásdoboznak szűk, napszemüvegnek alkalmatlan, rágógumi belefér de nem lehet kivenni belőle, aprópénz zörög benne - hát a telefonomat raktam bele, pont belefért, kb a fele kiállt. Boldog voltam! Aztán amikor hazaérve lendületesen behúztam a kéziféket, a telefon nagy reccsenéssel engedett... A kézifékkar végén levő, teljesen értelmetlen, funkciótlan és felesleges (ronda gagyi) műanyag dizájn-izé pont a fent leírt "tárolóhely" fölé ér. Amúgy a lyuk lehetne bárhol másutt, hely van, de nem máshol van hanem pont itt. Telefon kuka, úgyse tudtam volna mivel tölteni (emlékeztek? a töltő már korábban kiszenvedett a hátsó lábtérbe nyúló csatlakozóban...).
Amúgy az autó továbbra is megy mint állat, kanyarodik-megáll, hiba semmi, átlagfogyasztás 6.34 liter (mérve, nem a komputerről leolvasva). Hifi is tűrhető, bár a Mazdában lévő gyári BOSE után olyan mint a Sokol rádió... de hát el vagyok kényeztetve. A motor húzatva baromi hangos már 2500 körül is, a futómű viszont eszméletlenül stabil: múltkor egy Octaviával majdnem elszálltam egy olyan kanyarban amit eddig észre se vettem, pedig minden nap végigmegyek rajta a Volvóval. A hátsó ülés halkan, finoman nyikorog ha ül valaki rajta - épp csak annyira hogy a vezető adrenalinszintjét folyamatosan magasan tartsa.
Szerintem jó autó lenne úgy kb a jelenlegi ár feléért. Így viszont utálom. Ütni-vágni lehet, bírja, de prémium feeling-nek a gondolata sem merül fel. Akkor már inkább egy Golf ebben a méretben. Majd ha nyugdíjba megyek úgy harminc év múlva, esetleg megfontolom hogy vegyek egyet a hátralévő kilométerekre; addig viszont bármimás.
Sebaj: egy hónap múlva repül, jön helyette az új Outlander... majd mesélek.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
nem volt még szerelőnél
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mazda 6D Sport | Következő autója? | Mazda6-ot szeretnék megint, de Outlander lesz |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
