A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V50 (2007)

S40, V50 S40 2.0D 

Az ítélet értékelése
2,0(7 db)

Rossz vicc sznoboknak

Szöveges ítélet

Cégautóként kaptam, sose volt még Volvóm hát örültem neki. Közlekedésre be is vált - megy, kanyarodik, megáll, hibátlan, szavam sem lehet. Csomagtartója szép nagy, mármint literben: például dobozos tejből alighanem iszonyú sokat el tudna vinni, de ilyesmit ritkán fuvarozok. Múltkoriban viszont három vendégem is érkezett egyszerre és a harmadik bőrönd bizony ölben utazott a hátsó ülésen mert a csomitartó lehetetlenül lapos és hosszú, nyílása szűk. Hát, az a bizonyos fogkefe és hitelkártya elfér benne, de többet ne akarjon az ember.

Az igazi truváj a belső tér, a Volvo marketingje is ezt hangsúlyozza csak kicsit más szempontból mint amit én tapasztaltam. Elképzelem ahogy a svéd dizájnerek a hatodik akvavit után vad röhögéssel rátesznek még egy lapáttal és azt kiáltozzák: nesztek parasztok, fogadjunk hogy még ezt a szart is benyelitek, csak Volvo embléma legyen rajta!

Szóval. A padlólemez kialakítása olyan hogy sehová sem lehet a bal lábat letenni: csak a sarok támaszkodik, a lábfej lóg. Ez úgy 30-60 perc után komoly fájdalmat és vad fészkelődést okoz; az egyetlen megoldás azonban az autóból való menekülés lehet csak. A világítás hat darab (pici) kapcsolóját a kormány tökéletesen eltakarja, ráadásul a bekapcsolt ködlámpa csak a kapcsolón magán ad visszajelzést. Így ha az embernek véletlenül eszébe is jut, hogy ki kéne már kapcsolni a február óta égve felejtett ködlámpát, ezt csak vakon tapogatózva teheti meg. Tízből nyolcszor egyébként meg fogja nyomni a két ködlámpakapcsoló között (!) található tanksapkafedél-nyitó gombot, ami aztán éles szélsüvítéssel hálálja meg a figyelmet. Sebaj, legalább van okunk kiszállni és az elhalt bal bokát bemozgatni.

A könyöklő előtt közvetlenül két darab pohártartó található. Poharat persze nem tesz bele az ember mert kilötyögne, de a félliteres üdítők-ásványvizek pont passzolnak bele. Kár hogy így nem lehet váltani, mert a palackok útban vannak. A 12 voltos csatlakozó is itt van, a belőle meredező telefontöltőbe minden váltáskor beleütközik az ember keze. A másik csatlakozó a hátsó lábtérbe vízszintesen nyúlik bele - kislányom az első beszállásnál le is taposta és kettétörte az útban lévő dugaszt. A váltó mellett van egy "tárolóhelynek" titulált 2,5x1 cm-es, 6 mm mély benyomat: várnám az ötleteket hogy mit lehet ebben tartani. Eddigi legjobb tippem hogy 1 db éleslőszer biztonságban tud itt utazni, arra az esetre ha összefutnánk a dizájnerrel. Tárolóhely egyébként van bőven a középkonzol mögött; kár hogy elérhetetlen, láthatatlan, semmire sem jó.

Kedvencem azonban a szuperdizájnos, hipermodern, übersznob középkonzol. Nekem speciel nem tetszik, de ez szubjektív. Objektív azonban hogy egy karcsúbb TV-távirányítónyi helyre 32 db (megszámoltam) gomb van összezsúfolva, ezek használata menet közben komolyan balesetveszélyes. Ezek sem egyformák: legnagyobb, már-már használható méretűek a menü gombjai: ezekkel olyasmiket lehet állítgatni hogy kiszállás után hány másodpercig égjen a lámpa meg hogy gombnyomásra az összes ajtó nyíljon vagy csak a bal egy. Szóval mindazt amit a legelvetemültebb barmok sem használnak menet közben. Következő méret a szellőzés gombjai (fejre-lábra-mindenhova stb) - ezeket sem érintettem még soha, automata klíma van. Nem mondom végig - a legeslegapróbbak egyébként a páramentesítő, az ülésfűtés (amit a váltógomb eltakar) és a CD "eject" gombjai, vagyis amit tényleg használ(na) az ember.

De nem használja, fellázadt, megszabadul a Volvótól. Nem tudom hogy sírjak vagy röhögjek: ha ezt komolyan gondolták akkor tanítani kéne dizájnereknek mint abszolút negatív példát; ha csak kicseszés a sznobokkal, afféle vicc, akkor köszi elég volt, kicsit drága a poén.


--------------------------------------------------

Frissítés néhány héttel később: barátom rámutatott, hogy igazságtalan voltam az ítéletben, amikor azt írtam hogy a bal lábat nincs hova letenni. A helyzet az hogy történetesen Angliában élek, így egy jobbkormányos autóról van szó ahol a bal láb a középkonzol felé esik és nem a kerékdob felé. Így tehát hamut szórok a fejemre és elismerem hogy ez nem volt szép - bocsánat!! Az igazsághoz persze hozzátartozik azért, hogy a JOBB lábat sem lehet a kerékdobon sehová megtámasztani, pedig tempomat használata esetén ez igencsak szükséges lenne. Mindazonáltal látatlanban is hajlandó vagyok elhinni, hogy a balkormányos autók baloldali kerékdobjának kialakításakor igenis gondoltak a Volvo tervezői a vezető bal lábára, annak ellenére hogy ez a fajta figyelmesség sehol máshol nem tűnik fel az autóban...

Vezeklésül leírok még egy gyöngyszemet - ez az autó a beltér-dizájnerek állatorvosi lova, az ökörségek forrása kiapadhatatlannak látszik, talán nincs is olyan ostoba hiba amivel ez az autó ne büszkélkedhetne.
Tehát tárolóhely megint. A középkonzol baloldalán a kézifék mögött van egy keskeny mélyedés (=tárolóhely...). Cigarettásdoboznak szűk, napszemüvegnek alkalmatlan, rágógumi belefér de nem lehet kivenni belőle, aprópénz zörög benne - hát a telefonomat raktam bele, pont belefért, kb a fele kiállt. Boldog voltam! Aztán amikor hazaérve lendületesen behúztam a kéziféket, a telefon nagy reccsenéssel engedett... A kézifékkar végén levő, teljesen értelmetlen, funkciótlan és felesleges (ronda gagyi) műanyag dizájn-izé pont a fent leírt "tárolóhely" fölé ér. Amúgy a lyuk lehetne bárhol másutt, hely van, de nem máshol van hanem pont itt. Telefon kuka, úgyse tudtam volna mivel tölteni (emlékeztek? a töltő már korábban kiszenvedett a hátsó lábtérbe nyúló csatlakozóban...).

Amúgy az autó továbbra is megy mint állat, kanyarodik-megáll, hiba semmi, átlagfogyasztás 6.34 liter (mérve, nem a komputerről leolvasva). Hifi is tűrhető, bár a Mazdában lévő gyári BOSE után olyan mint a Sokol rádió... de hát el vagyok kényeztetve. A motor húzatva baromi hangos már 2500 körül is, a futómű viszont eszméletlenül stabil: múltkor egy Octaviával majdnem elszálltam egy olyan kanyarban amit eddig észre se vettem, pedig minden nap végigmegyek rajta a Volvóval. A hátsó ülés halkan, finoman nyikorog ha ül valaki rajta - épp csak annyira hogy a vezető adrenalinszintjét folyamatosan magasan tartsa.

Szerintem jó autó lenne úgy kb a jelenlegi ár feléért. Így viszont utálom. Ütni-vágni lehet, bírja, de prémium feeling-nek a gondolata sem merül fel. Akkor már inkább egy Golf ebben a méretben. Majd ha nyugdíjba megyek úgy harminc év múlva, esetleg megfontolom hogy vegyek egyet a hátralévő kilométerekre; addig viszont bármimás.

Sebaj: egy hónap múlva repül, jön helyette az új Outlander... majd mesélek.

Hibalista

- Semmi

Ide hordtam szervizbe

nem volt még szerelőnél

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mazda 6D Sport Következő autója? Mazda6-ot szeretnék megint, de Outlander lesz
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V50 2007 (2007)

További ítéletek (27 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)