Nyugalom és biztonság
Szöveges ítélet
Nem sok ítélet van a V50-esről, ezért gondoltam írok pár sort.
A Népítélet használati utasításában igaz benne van, hogy az előttünk szólókat ne minősítsük, de a „Rossz vicc sznoboknak” című alkotásra leendő Volvósok ne alapozzanak. Ő biztos nem járta végig az autós ranglétrát, esetleg egy Rolls-Royce-ból vagy Bentley-ből ült a Volvóba. Aki egy 10-15 éves kocsiból ül egy újabb típusba, az tudja igazán értékelni az Újat.
Egy 1985-ös Opel Kadettel (1.3 benzin) kezdtem a pályafutásomat, majd jött egy 1995-ös Corsa (1.4 benzin), ezt követően egy 2004-es évj. Renault Clio (1.4 benzin) újonnan. 2006-ban született a fiam, így a Clio csomagterét kinőttük.
2007. nyarán pedig kigurultunk egy 0 km-es V50-essel (1.6 diesel) a szalonból. Kb. 10 méter megtétele után már teszteltük is a csomagteret egy pelenkacsere erejéig. (Erre is tökéletes!) A feleségemet elég sokáig kellett győzködnöm, hogy ne S40-est vegyünk, hanem V50-est, de már abszolút nem bánja, hogy rábeszéltem. Hihetetlen mennyi csomagot bele tudtam pakolni (plafonig) a nyaralás során.
Az első utunkon vagy 4-szer lefullasztottam kettesben, nem volt elég a lendület, a benzineseknél még gurulásból simán tovább lehet haladni, itt gázt kell adni, vagy egyesből kezdeni az egész indulást.
Nekem a kis benzinesek után ez az 1.6-os diesel 110 LE, 240 Nm egy álom. Nem mondom egy nagyobb diesel biztos jobban megy, de az már nagyságrendekkel drágább. Az autópályán nem sokan mennek el mellettem, a 160-as tempót könnyen tartja, 150-nél 3 ezret forog. A fogyasztása (város, autópálya) max 6 liter. Mi egy teljesen alap V50-est rendeltünk, amibe utána válogattuk bele a számunkra fontos extrákat. Az alap kinetic felszereltségbe egy csomó (nekünk) felesleges dolog volt. A jobb gyári HIFI-re viszont tényleg érdemes áldozni, aki igényes a „zenére” a kocsiban, mert nagyon szépen szól. A menetteljesítménnyel, fékekkel tökéletesen elégedett vagyok, megpakolva is ugyanolyan jól húzott és állt meg.
A kocsit mindig én mosom, ekkor végignézem az egész kasztnit, a motorteret is le szoktam törölgetni. Az izzócserét elöl-hátul (még nem kellett) egyszerűen otthon meg lehet oldani, nem kell szervizbe menni csak ezért. Pl. a levegőszűrőhöz is 4 csavar után hozzá lehet férni könnyen, ki lehet porszívózni.
Hihetetlen, de tényleg megnyugszik az ember, ha egy VOLVO-t vezet, amit apukáknak csak ajánlani tudok!
Remélem jó pár év múlva is csak hasonló jókat tudok majd írni.
Hibalista
- A részecskeszűrő miatt visszahívták az autót, egy szoftverfrissítést kellett végrehajtani az esetleges túlmelegedés miatt.
- Az első éves szerviz elég jelentős összeg volt: - Castrol SLX 0W-30: 27.960.- Ft, - olajszűrő 3040.- Ft, - Volvo átvizsgálás: 29.400.- Ft! Összesen: 60.400.- Ft
- A gyári riasztó a kocsiban néha minden ok nélkül megszólal, ezt az első szervizen „megcsinálták”. Persze azóta is szirénázik, ha olyan kedve van.
- Még egy zavaró tény: sötétben a bal oldali külső visszapill. tükörben tükröződik a fényszóró és a ködlámpa kapcsolók fényei.
-
Ide hordtam szervizbe
Jansik Autóház Kft. (Kecskemét)
Se jót, se rosszat nem tudok mondani.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio 1,4 benzin | Következő autója? | V50 nagyobb motorral |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
