Mérges ál Focus ( V50 D3 )
Szöveges ítélet
Üdvözletem az olvasóknak.
Kezdjük tehát magával a típussal. Maga v50/s40 széria egy Focus mk2 alapjaira épített autó, ami nem feltétlen hátrány, mivel a sokak által dicsért remek futóműve van alatta, viszont egy Volvo megjelenéssel, Volvo beltérrel ( annak minden féle recsegése-ropogásával )
A motor: ez a d3-as 1984 köbcentis motorjával, ami a Volvo saját fejlesztése. Amit nem sokan tudnak, hogy ez ugyan az blokk mint a 2.4-es, csak rövidebb a lökethossz.
Gyárilag 150le papíron a teljesítmény, optimalizálás előtt erőmérő padon le lett mérve, ott 163 lóerőt tudott.(aztán 198le/453nm)
Az én változatom egy 6 Sebességes Aisin váltóval van szerelve, de arról később.
A motor rettentő nyomatékos gyári állapotban is ( 350Nm ), olyan 1500 körül már igen szépen meg lehet vele oldani bármilyen kigyorsítást nyomatékból, szinte teljesen feleslgesen elforgatni ezt az autót 3000 utánig (igen tudom hogy dízel, de vezettem már néhány 4 hengeres dízelt hasonló teljesítmény adatokkal és egyik sem tudta ezt).
A hangja( bevallom szeretem a dízel alapjárati hangot is ) rettentő jó szerintem, én rögtön beleszerettem a hangba, aki vezetett már 5 hengerest az tudja most miről beszélek. Reggeli hidegindítást is jó hallgatni, vicces ahogy "össze vissza" kopácsolnak a dugók.
Váltó: Aisin 6 gangos automata váltó, hihetetlen jó, folyamat kihasználja az autó nyomatékát, nagyon ritka mikor 3000 fölé menne a fordulat egy tempósabb előzésnél.
Első három sebességet normál használat mellett szép összemossa (mintha fokozatmentes lenne). persze ha léped neki mert egy BMW-s kacsingat a lámpánál akkor szépen váltja az összes sebességet, nem lassú a váltó, hamar kapcsol, oda ahova kell, nem vált vissza kettőt feleslegesen hogy forgassa a motort. ( Toyota Avensis T27 2.2 dízel 150 le szintén automata váltóval, folyamat forgatta magát, nem akart semmit sem nyomatékból megoldani, lassú is volt )
És akkor az élet a Volvómmal.
2018-ban lett vásárolva, 147000 Kilóméterrel, egy egész gondosnak tűnő előző tulajtól ( lelkemre kötötte hogy ne vigyem gép mosóba, hidegen óvatosan )
Eleinte annyira nem tetszett maga az autó, mivel fekete acélfelniken volt, sötétítetlen ablakokkal, de láttam benne fantáziát, úgyhogy megbarátkoztam vele.
A belterével nehéz volt megbarátkoznom, mivel elég recsegős ropogós a belseje, ahova nyúlsz az recseg, cserébe nagyon kényelmes "szék" van benne. Elég gyakran megyek 500 kilométert az úti célomért, de sose szállok ki fáradtan belőle.
Hátsó lábtérre ne számítsatok, nincs, nem is volt ( főleg az én 190 centimmel ), cserébe csomagtér se került bele ( 380Liter) kicsi nyílás, furcsa törések, rossz pakolhatóság.
Menetközben viszont elég csendes, mondjuk ez köszönhető annak is hogy nem forog túl sokat a motor ( 110km/h - 1800fordulat, 150km/h 2400fordulat ) de a szélzajjal sincs semmi gond.
aztán jöttek a szervizek, olajcserék 0w30 Castrol a gyári előírt és abból is 5,9 liter kell, viszont nem eszik belőle szinte semmit.
alkatrészek szintén nem túl olcsó, de úgy tartják hogy meg kell fizetni a minőséget, én úgy vagyok vele hogy ezért a hangért és teljesítményért nekem teljesen megéri ezt a felárat fizetni.
Fogyasztása: 6,4 is lehetne ha normálisan 130-140 között közlekednék pályán és országúton, viszont nem tudok úgy közlekedni(édesapámnál tudta ezt a fogyasztást) szóval nekem egy 7,5 szokott a nagy átlagban kijönni, természetesen kiszámolva (amúgy a fogyasztás mérője elég pontos, max 1,2 tizedet csal, de azt is ritkán)
A maximum, ami tényleg zord körülmények között lett kihozva belőle 8,8 lett, de akkor miután meleg volt a motor, nagyon sok parkettát látott.
Összeségében:
Szerintem egy nagyon jó autó, nagycsaládosoknak nem való.
Hangja, teljesítménye, futóműve szerintem tökéletes.
Ezután az autó után döntöttem el, hogy legalább 5 hengeres autót veszek legközelebb is, nem vagyok hajlandó 4 hengeresbe visszaülni.
Remélem segítettem valakinek aki ilyen típust keres.
Hibalista
- -Jobb első lengőkar 170000 km - -Jobb első rugó eltört 180000 km( Elvileg széria hiba), így hát cserélve lett az első két rugó, gátló, toronycsapágy + futómű állítás (170000Ft) - -Hátsó Stabilizátor pálcák 180000 km - -Bal hátsó féknyereg szivárgott 180000 km - -Hosszbordásszíj feszítő 190000 km - -Generátorfelújítás 190000 km - - Ablakgépek nem a legtökéletesebbek ( széria hiba elvileg ez is) szeretnek recsegni ropogni, erőlködni
Ide hordtam szervizbe
Belme Race A legtöbb szerviz náluk volt elvégezve, gyorsak, precízek. Árban nem ők a legolcsóbbak, cserében láttak már "néhány" Volvót.Csak ajánlani tudom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 143000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Avensis T25, aztán T27 | Következő autója? | A6 3.0 TDi |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
