Bumfordian kedves családi jószág
Szöveges ítélet
Gyerek miatt muszáj volt váltani - mivel az egyterűek nekem nem tetszenek annyira a magas profil miatt, eleve kombiban gondolkodtam, aztán bevillant hogy ez a klasszikus forma már a régi S40 óta tetszik.
1.6 D 'Momentum' felszereltségű darab lett a választott gép, bőr belsővel és utólagos bluetooth kihangosítóval bolondítva.
Utóbbi sajnos hol jó hol rossz - ez nem a kocsi hibája, valamelyik kábele nyilván kontakthibás, majd az autóvillamossági szerelő rendbe teszi.
Ha épp jó, akkor szépen lehalkítja a rádiót és annak saját hangszóróiból szól.
A bőr ülés nagyon szép - és persze kényelmes, ahogy kb. minden Volvo ülés - de egy tanács azoknak, akik ilyesmin törik a fejüket: CSAK szellőztetett kivitelt szabad venni. Az ülésfűtés télen megoldja a 'télen hideg' részét a bőrülés problémáinak, de a 'nyáron meleg' rész bizony szellőztetés hiányában megmarad, klíma ide vagy oda.
A váltó nem a világ legprecízebb szerkezete, de némi megszokás után használható.
Az 1,6 D ha kell (kb. 1800-ig, turbó nélkül) spórolós, ha megtapossa kicsit az ember akkor azért előzni is lehet veszély nélkül.
A beltér gyönyörű - persze tudom, az ízlés szubjektív dolog. Ha valaki szereti a skandináv dizájnt (IKEA fanok előnyben :-)) akkor tetszeni fog. Engem a középkonzol és a fejtámlák fogtak meg leginkább. Viszont mikor kerestem, láttam ezt a középkonzolt fém helyett 'famintás' kiadásban is - azonnal továbblapoztam persze azt a hirdetést. Aki azt a kamu famintát kitalálta, megérdemelné hogy ilyen panelekkel csapkodják egész nap.
'Magam mögött' elférek - kb. 178 cm vagyok - és nem értem a 'nem fér el a lábam a középkonzoltól' típusú panaszokat. Az életben nem zavart még - igaz, nem is terpeszben vezetek. (Ja, igaz hogy kb. 80 kg körül vagyok ehhez a magassághoz úgyhogy nem csak terpeszben tudok ülni :-))
Ami valódi hiányosság lehet sokaknak, hogy a pohártartó (feltéve hogy félliteres üdítőt rak ide az ember) tényleg nem túl praktikus váltáskor).
A hifi jól szól és szerintem nem is kényelmetlen a kezelése.
Hibalista
- Az utólagos 'Parrot' kihangosító (valamilyen beazonosíthatatlan kábel hiba miatt).
Ide hordtam szervizbe
privát szerelőm
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 167000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift (2007) 1.3 | Következő autója? | szerintem valamelyik frissebb Volvo lesz az is |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
