Többet vártam
Szöveges ítélet
Gyönyörű kívül, gyönyörű belül... első pillantásra szerelmes voltam bele. Szuper futómű, dög erős, nyomatékos dízelmotor. Amikor megvettem, azt hittem hosszú időre le van tudva az autó téma. Aztán kb másfél év után eladtam.
Kétszer ott hagyott az út szélén, csak úgy leállt, és nem indult el többet. Trélerrel elvittem a szervízbe, ott pöccre beindult. A szervizes szerint biztos a számítógépek közötti kommunikációt biztosító számítógép vacakol (ezt így mondta), nemtom hány százezer forint a csere. Ez így elég meredeknek tűnt, az indoklás is meg az ár is, szóval inkább reménykedtem, hátha egyszeri dolog volt. Aztán pár hét múlva ugyanez a hiba, másik szervíz (Volvo Galéria, ajánlom). A szervizes egyből mondta hogy ó hát ezeknek a 2 literes dízeleknek gyárilag sorjás a pillangószelepe, meg kell reszelni. Megreszelték, soha többé nem jött elő a hiba. De már nem bíztam benne.
Összességében olyan volt nekem, mint egy gyönyörű ribanc barátnő, aki a hülyeségeivel az őrületbe kerget. Pl. kikapcsolod a lámpát, és égve marad. Ezt csak egyszer csinálta, de onnantól kezdve már mindig néztem hogy tényleg kikapcsol-e, vagy úgy marad és lehet bebikázni. Aztán amikor megyek a melóba reggel, és meglátom a parkolóban hogy milyen szép, akkor megint szerelmes leszek. Amikor odalépek neki és megfejelem a fejtámlát, akkor szintén.
Az utastér gyönyörű, de egy ásványvizes üveget nem lehet letenni sehova. Az ajtó pakolózsebei vicc kategória, kb egy ablaktörlő szivacs fér bele. Az ajtó fogantyúján szép a fém berakás, de ha megfogom úgy recseg mintha le akarna esni. Az ülések nagyon kényelmesek, ebbe nem lehet belekötni. A kesztyűtartó picike, tényleg kb kesztyű méret. A csomagtartónak olyan hülye formája van, hogy alig lehet bele pakolni, hiába kombi... és a roló tokja elfoglalja kb a felét.
Szarul szól a zene. Igaz hogy ez a standard kategóriás hifi volt, de nem gondoltam volna hogy a Volvo hifije szarul fog szólni. Kicserélni reménytelen, utánaolvastam és tényleg a masszív szopás kategória. Nem tud MP3-at lejátszani... egy 2005-ös évjáratú, többé-kevésbé prémium kategóriás autó nem tud MP3-at lejátszani. AUX bemenet nincs. Marad az audio CD, de azokat hova rakom? (lásd előző bekezdés)
Zajos. Nem az a régi Swift kategória, de kb 2000-es fordulat felett elég erős a motorzaj. A kátyúkat, vasúti átjárókat nagy csattanásokkal jelzi. Mint kiderült ez egy belépő kategóriás modell, aki csendet akar az vegyen nagyobbat. Pályán, hatosban elég kulturáltan lehet vele utazni, de városba nem való.
Nekem a kegyelemdöfést az adta meg, hogy 9 km-re járok munkába, és ez alatt képtelen bemelegedni a motor. Amitől persze egyre jobban eldugult benne minden, és egyre lustább, nyúlósabb lett az eleinte nyomatékos autó. Aztán a reggeli csúcsban egy piros lámpánál döntött úgy, hogy ő most részecskeszűrőt tisztít, ami azt jelenti hogy üveghangon bőgeti a motort és 10 méteres körben koromfelhőbe borít mindent. Ekkor jutottam el oda, hogy eladom. Tudom, közhely hogy rövid távra nem veszünk dízelt, de azt hittem hogy a 9 km nem olyan rövid táv, meg majd pörgetem magasabb fordulaton, stb... hát nem.
Összességében, akinek pályára kell, és tolerálni tudja a bosszantó hülyeségeket, annak jó vétel lehet egy ilyen. Csak ne várjunk prémium kategóriát, inkább csak a közepesnél kicsit jobbat, és akkor nem lesz csalódás.
Hibalista
- Gyárilag sorjás a levegőbeömlő pillangószelepe, amitől néha csak úgy leáll (meg kell reszelni). Egyébként csak a kopó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Udvari Automobil
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Opel Galéria
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Accord | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
