Majdnem prémium
Szöveges ítélet
Nem direkt ezt a típust kerestük vásárlásnál, azért döntöttünk mellette, mert ismerősöktől vettük, ismert előélettel, de egyáltalán nem bántuk meg, sőt!
Ugyan elég szubjektív dolog, de szerintem szép autó, nem öregedett annyit, mint átlagosan az ennyi idős autók. Kívül-belül még így 12 évesen is látszik rajta az átlagosnál jobb minőség, és hogy a prémium kategóriát célozták vele anno.
A belsején alig látszik a használat. Se a bőrkormány, se a kárpitok nincsenek megkopva. Egyedül a középkonzol lévő tekerős gombok gumiborítása csúnya. 2 embernek nagyon kényelmes, elöl kiváló az üléspozíció, kényelmesek az ülések. Hátul már kicsit szűkösebb a helyzet, de 2 nem túl magas felnőtt kényelmesen elfér. 5 embernek már nagyon szűkös. A csomagtartó elég nagy, de a nyílás kicsi, így nehezen pakolható.
Az autó talán legnagyobb problémája, hogy a kereken 100 lóerős 1.6-os benzinmotor elég gyenge hozzá. 1 emberrel városban-országúton még tűrhetően megy, elég jól fogyaszt (6,5-7 liter) és csöndes is, de megpakolva mérséklődik a dinamizmus. Autópályatempónál viszonylag magas fordulaton pörög, ami egyrészt jó, mert pont erősebb tartományban van, de rossz is, mert hangos és itt már 8 liter fölött fogyaszt. Érdekes, hogy 110 körül a kipufogónak kellemetlen és hangos zaja van. A futómű-kormányzás hangolását jól eltalálták a komfortos és sportos között (itt állítólag sokat köszönhet a Ford Focus alapoknak).
Akkoriban ez volt az autó alapfelszereltsége: klíma, CD-s rádió, 4 minden irányban automata elektromos ablak, komfortindex, sok légzsák, menetstabilizáló. Szerencsére sok egyéb extra elő van készítve, így egy ehhez értő szerelő simán installálhatja gyári (bontott) alkatrészekkel, én így tempomattal, fedélzeti komputerrel és riasztóval bővítettem az extrákat.
Hibalista
- Indexkart (gyári új) és a klímahűtőt kellett cserélni (80.000 Ft). Később a rádió elnyelte a CD-t, és nem adta ki, bontott fejegység került be a régi helyett (30.000 Ft), amit az autó sajnos nem ismert fel, ezért márkaszervizben szoftverezni kellett (22.000 Ft), egyre gyengébb a fényszórók fényereje, valószínűleg újra kellene foncsoroztatni
Ide hordtam szervizbe
VDASH Hungary - indexkart és klímahűtőt cserélték (80.000 Ft), és utólag építettek be gyári extrákat: tempomat, fedélzeti számítógép aktiválása, riasztó (110.000 Ft), fejegység cseréje bontottra (30.000 Ft + 22.000 Ft szoftverezés márkaszervizben) - minden gyorsan és flottul ment
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ismerős magánszerelő - csak a kötelező karbantartások, olaj-, szűrő- és gyertyacsere
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | PT Cruiser | Következő autója? | W169 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
