konzervatív öregúr meglepetésekkel
Szöveges ítélet
Volvo V50 2.0d Summum –
Az autó négy éve van a tulajdonomban, a vezérképviselet Quality1 programjában vettem akkor két évesen, 60 000 kilométerrel.
Benyomásaim, tapasztalataim:
Külső: izlés kérdése, inkább visszafogott elnyújtott konzervatív forma, széles terpesztéssel. Maga a márka szerencsésen megúszta a negatív előítéleteket, helyette megmaradt jó minőségú, széles körben használható kocsinak, tehát a céges reprezentációtól a telekjárásig sok mindenre egyformán használható.
Belső: minőségi anyagok, a summum kivitelben majdnem minden kényelmi extra benne van. Kincset ér télen az első ülésfűtés, illetve a hátsó radar, mivel hátrafelé nagyon korlátozottan lehet csak kilátni az autóból.
Kényelem: teljesen hátra és le állított üléssel vezetek (195 cm, 110 kg), a kocsi így is éppen csak elég nagy, a válltér nekem szűkös, a lábtérben hosszabb távokon zavar, hogy a közéspő konzol nyomja a lábat, de ehhez meglehetősen sokat kell egyvégtében menni. Az (első) ülések viszont tökéletesen kényelmesek, ez a kocsi egyik nagy erőssége. Az ajtó olyan vastag, hogy belülre legy kisebb muskátlis ládát is fel lehetne rakni az ajtóperemre, viszont ez a kényelem rovására megy. Gondolom a márkához híven biztonsági okai vannak ennek.
A hátsó üléssorban akkor lehet elférni, ha az első ülések nincsenek teljesen hátratolva, egyébként nagyon macerás a beszállás még gyerekeknek is, mert alig van lábtér hátul ebben az esetben.
Nem sok zenét hallgatok a kocsiban, de a 6-os CD váltó és az audio rendszer nagyon ott van.
Csomagtartó: nem egy V70, de eddig mindig elég volt 4 felnőttel sielésre is, szerencsés, hogy lehajtott ülésekkel nagyobb tárgyakat is el lehet fuvarozni.
Motor: az első dízel kocsim és soha nem is fogok (első, vagy egyetlen autónak) benzinest venni, szerintem egyszerűen ezeket a dinamikus menetteljesítményeket és alacsony fordulatszámnál jelentkező erőt és rugalmasságot 6-7 liter fogyasztással nem lehet benzinesben elérni ekkora méretű, tömegű kocsinál.
A motor hidegen kerreg, ez az amit a benzin hívők mindig felhoznak ellenérvnek, de bemelegedve sokkal csendesebb a hat fokozatú váltó és az alacsonyan tartható fordulatszám miatt mint egy benzines, egybként a belső hangszigetelés nagyon jó. A dízel másik előnye, hogy a nagy nyomaték miatt teljes terhelésnél is könnyű előzni, vagy hegyre menni.
A váltó precíz és rövid úton jár, a hátramenet kapcsolása összekeverhető az egyes fokozattal, de megszokható, ill. szerencsére a parkradar becsipog hátrakapcsoláskor. Tudtommal ezt a Volvo egyébként már javította az újabb modelleknél. A kettes fokozatot időnként kidobja a váltó ha nincs rendesen behúzva a kulisszába, de ez szerintem vezetői figyelmetlenség és nem a kocsi hibája.
Említést érdemel még a világítás, a kocsiban gyári xenon lámpák vannak elöl, de nem vagyok elájulva a fényáradattól, pedig már feljebb húztam a lámpák szögét, hogy messzebbre lássak.
Hibák: garanciában (quality1 program) javították a klíma vezérlést, cserélték a légtömeg mérőt. A szerviz a Váci úti képviselet volt, szerintem korrektek, de keményen számolnak.
Az automata ablaktörlő időnként nem reagál semmire, ilyenkor a manuális állítás sem használ. A néha (évente kb. kétszer) önállósátja magát,de egy kikapcs-bekapcs segít rajta, így szerintem még nem érett meg a szervizre emiatt.
Ami durva viszont nagyon, hogy a kocsi időnként erősen beázik az első üléseknél, nyári zápor alkalmával először a bal oldal, most legutóbb télen a jobb oldal olyan szinten, hogy kb. 10 l víz volt az anyósülés előtt! Küldölfi fórumokat olvasva tervezési hibának tűnik, mert a szélvődő előtt lévő műanyag esővíz levezető furata kicsi és könnyen eltömődik, ilyenkor a víz más utat keres magának lefelé és sajnos az utazstérbe befelé. Azért a Volvo szerintem valahol prémium kategória, vagy közeli, így egy kb. 10M-ba kerülő kocsinál ezt nem tartom elfogadhatónak, ráadásul furcsa, hogy egy skandináv autó miért nem vízálló.
Szerviz: főleg a Váci úti nagy Volvo szervízbe hordtam, ott értelemszerűen nagyon vágják a kocsival kapcsolatos minden probélma megoldását, de szerintem az alkatrészek irreálisan drágák, bár mintha ez általános tendencia lenne.
Hibalista
- klímavezérlő, légtömegmérő, automata ablaktörlő, beázik elöl,
Ide hordtam szervizbe
Volvo Váci út
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | S40 1.8i | Következő autója? | A4 Avant |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.9/10) |
