A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V50 (2003-2006)

S40, V50 2.0D Summum 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

konzervatív öregúr meglepetésekkel

Szöveges ítélet

Volvo V50 2.0d Summum –

Az autó négy éve van a tulajdonomban, a vezérképviselet Quality1 programjában vettem akkor két évesen, 60 000 kilométerrel.

Benyomásaim, tapasztalataim:
Külső: izlés kérdése, inkább visszafogott elnyújtott konzervatív forma, széles terpesztéssel. Maga a márka szerencsésen megúszta a negatív előítéleteket, helyette megmaradt jó minőségú, széles körben használható kocsinak, tehát a céges reprezentációtól a telekjárásig sok mindenre egyformán használható.

Belső: minőségi anyagok, a summum kivitelben majdnem minden kényelmi extra benne van. Kincset ér télen az első ülésfűtés, illetve a hátsó radar, mivel hátrafelé nagyon korlátozottan lehet csak kilátni az autóból.
Kényelem: teljesen hátra és le állított üléssel vezetek (195 cm, 110 kg), a kocsi így is éppen csak elég nagy, a válltér nekem szűkös, a lábtérben hosszabb távokon zavar, hogy a közéspő konzol nyomja a lábat, de ehhez meglehetősen sokat kell egyvégtében menni. Az (első) ülések viszont tökéletesen kényelmesek, ez a kocsi egyik nagy erőssége. Az ajtó olyan vastag, hogy belülre legy kisebb muskátlis ládát is fel lehetne rakni az ajtóperemre, viszont ez a kényelem rovására megy. Gondolom a márkához híven biztonsági okai vannak ennek.

A hátsó üléssorban akkor lehet elférni, ha az első ülések nincsenek teljesen hátratolva, egyébként nagyon macerás a beszállás még gyerekeknek is, mert alig van lábtér hátul ebben az esetben.

Nem sok zenét hallgatok a kocsiban, de a 6-os CD váltó és az audio rendszer nagyon ott van.

Csomagtartó: nem egy V70, de eddig mindig elég volt 4 felnőttel sielésre is, szerencsés, hogy lehajtott ülésekkel nagyobb tárgyakat is el lehet fuvarozni.

Motor: az első dízel kocsim és soha nem is fogok (első, vagy egyetlen autónak) benzinest venni, szerintem egyszerűen ezeket a dinamikus menetteljesítményeket és alacsony fordulatszámnál jelentkező erőt és rugalmasságot 6-7 liter fogyasztással nem lehet benzinesben elérni ekkora méretű, tömegű kocsinál.

A motor hidegen kerreg, ez az amit a benzin hívők mindig felhoznak ellenérvnek, de bemelegedve sokkal csendesebb a hat fokozatú váltó és az alacsonyan tartható fordulatszám miatt mint egy benzines, egybként a belső hangszigetelés nagyon jó. A dízel másik előnye, hogy a nagy nyomaték miatt teljes terhelésnél is könnyű előzni, vagy hegyre menni.

A váltó precíz és rövid úton jár, a hátramenet kapcsolása összekeverhető az egyes fokozattal, de megszokható, ill. szerencsére a parkradar becsipog hátrakapcsoláskor. Tudtommal ezt a Volvo egyébként már javította az újabb modelleknél. A kettes fokozatot időnként kidobja a váltó ha nincs rendesen behúzva a kulisszába, de ez szerintem vezetői figyelmetlenség és nem a kocsi hibája.

Említést érdemel még a világítás, a kocsiban gyári xenon lámpák vannak elöl, de nem vagyok elájulva a fényáradattól, pedig már feljebb húztam a lámpák szögét, hogy messzebbre lássak.

Hibák: garanciában (quality1 program) javították a klíma vezérlést, cserélték a légtömeg mérőt. A szerviz a Váci úti képviselet volt, szerintem korrektek, de keményen számolnak.

Az automata ablaktörlő időnként nem reagál semmire, ilyenkor a manuális állítás sem használ. A néha (évente kb. kétszer) önállósátja magát,de egy kikapcs-bekapcs segít rajta, így szerintem még nem érett meg a szervizre emiatt.

Ami durva viszont nagyon, hogy a kocsi időnként erősen beázik az első üléseknél, nyári zápor alkalmával először a bal oldal, most legutóbb télen a jobb oldal olyan szinten, hogy kb. 10 l víz volt az anyósülés előtt! Küldölfi fórumokat olvasva tervezési hibának tűnik, mert a szélvődő előtt lévő műanyag esővíz levezető furata kicsi és könnyen eltömődik, ilyenkor a víz más utat keres magának lefelé és sajnos az utazstérbe befelé. Azért a Volvo szerintem valahol prémium kategória, vagy közeli, így egy kb. 10M-ba kerülő kocsinál ezt nem tartom elfogadhatónak, ráadásul furcsa, hogy egy skandináv autó miért nem vízálló.

Szerviz: főleg a Váci úti nagy Volvo szervízbe hordtam, ott értelemszerűen nagyon vágják a kocsival kapcsolatos minden probélma megoldását, de szerintem az alkatrészek irreálisan drágák, bár mintha ez általános tendencia lenne.

Hibalista

- klímavezérlő, légtömegmérő, automata ablaktörlő, beázik elöl,

Ide hordtam szervizbe

Volvo Váci út

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 60000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? S40 1.8i Következő autója? A4 Avant
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V50 2003 (2004 - 2006)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)