Komoly úriember
Szöveges ítélet
Hogy is kezdődött az autós életem. Vettem egy Opel Corsat. Egynégyesttizenhatszelepest. Elképesztően rossz volt. Háromszor hagyott az út szélén. Gyűlöltem
Aztán jött egy 1.6-os S40. Gyenguska mocival, kissé hangosan, szép beltérrel és nagy megbecsüléssel. Ímádtam. Nem volt kérdés, gyarapodik a család, jöhet a V50.
El is vittem egy dízelt egy próbaútra. Maga volt a rettenet. Üvöltő motor, rezgő kuplung és váltó. Rájöttem arra is, amit már korábban tudtam. Egy autó benzinnel működik. Persze, a nyomaték, meg alacsony fordulat. Cserébe nincs rendes fűtés, kerreg mint az állat és soha, de soha nincs benne nyugalom. Próbáltam ezt nagyobb autókkal, merdzsó, meg ilyenek. Ott is ótvar volt a dízel a benzinhez képest.
Fogyasztás? Ki nem sz*rja le, amikor ennyit költesz egy autóra?
No így lett kettőnégyes benzines az autó. Nem bántam meg. A motort alig hallani. Ha megnyomod, akkor egy gyönyörű muzsika ugrik elő az öt hengerből. Csak annyira, hogy halljad, hogy milyen motor van. Meg persze hogy érezd, ahogy az autó csak húz.
130-nál olyan az utazó, mint a korábbi 1.6-ban a 80 volt. Bent a csend honol. Persze egy nagyobb autó még csendesebb, de ebben a kategóriában nagyon szép mutatvány! Nyoma sincs a haverok hüjeségének, hogy "tudod, hogy focust vettél?". Ja mondom, "Te vettél azt... én Volvot vettem"
Az audio nagyon jó (hiperf kivitel). Szépen szól. Nincs rá panasz.
A középső panel szép, jól használható. Igaz kell egy kis idő néha, hogy a sok apró gombot kibogarászd, pláne, hogy némelyik már a váltó mögé esik.
A váltóról csak jót mondhatok. Rövid, szép, határozott. Japános.
Kitűnő a klíma és a fűtés. Nem agresszív, de hatékony.
Egyetlen rémálom: az ajtózsebek. Nem tudom mekkora vasak vannak a zsebek mögött, de a jégkaparó (!!!) éppcsak belefér. Borzalom. A középső lebegőpanel mögé pakolni pedig nem túl kényelmes. Klassz a pohártartó, de jobban örültem volna, ha csak egy van belőle. A könyöktámasz pedig rövid. Se elöl, se hátul nincs szemetes (?!). Ez milyen ökörség...
Hátul pedig el lehet felejteni a három gyerekes felállást, de ne feledjük,ez egy kis autó. Annak szánták és az is.
A futómű nagyon kényelmes. Az úttartás jó. A kormány kicsit lehetne keményebb, de jó így is. A fémbetétek télen kicsit hidegek, amíg az autó belseje be nem fűt. Utána nem zavaró.
Csomagtér ambivalens. Ha így nézem nagy, ha úgy kicsi. Az autó hátulja szűkül. Gondolom azért, hogy nehogy nagyobb legyen mint a V70. Vagy ki tudja miért.
Szóval ez egy nagyon-nagyon jó autó. Nem kihívó, mégis szép. Nincs az a pofátlan szuzukis, aki a kanyarodó sávból egyenes megy a lámpánál és próbál bevágni. És ezen még a ködfénylámpán kívül is van extra. És még soha nem láttam "vastagnyakút" kiszállni belőle.
Hibalista
- so far so good
Ide hordtam szervizbe
Ivanics - Máshová ne vidd!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én :-)
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | Volvo valami |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
