Hibája, hogy nem citromsárga....
Szöveges ítélet
Nos az autót 135.000 km-rel vásároltam és eddig elég pozitív tapasztalataim vannak vele kapcsolatban. Elöljáróban annyit azért hozzátennék hogy arra a kérdésre miért is vesz az ember Volvo-t azt tudnám válaszolni mindenféle köntörfalazás nélkül hogy mert Volvobuzi. Természetesen szerintem ugyanúgy megvannak a többi márka homofób képviselői is, de alapvetően az emberek (legalábbis akik jobban kötődnek a kocsijukhoz) érzelmi alapon vásárolnak vagy legalább a típust érzelmi alapon lövik be. Nálam ez úgy történt hogy előzőleg egy S40-es boldog tulajdonosa voltam és ezért döntöttem úgy hogy megint Volvom lesz csak ugye növekszik a család tehát kombi a nyerő. Az előző generációhoz képest sokat fejlődött a beltér (a TC által emlegetett vízilóhát eltűnt) és a futóműnek is jót tett a Forddal való együttműködés. A kocsi kényelme, csendessége elsőrangú, bár valóban kevés a pakolási lehetőség az utastérben. Az igaz, hogy nem járok vele gyorsulási versenyekre, cserébe viszont nagyon jó fogyasztást produkál. Egy alkalommal sikerült 5,5l/100km-es fogyasztást elérni 600km-es országúti szakaszon, de ha agyoncsapnak sem tudom hogyan sikerült (2felnőtt+1gyerek, csomagok). Persze betartottam a sebességhatárokat, de normál közlekedéssel 6-6,5/100km a fogyasztása. Városban 7,5l-rel (télen kicsit több) eljárok. Ez elég nagy pozitív meglepetés volt számomra. A kisfiam (4 éves) egyetlenegy szempontot emelt ki, amely szerinte negatívum, mégpedig azt hogy a kocsi nem citromsárga. Jelenleg a kicsikém csak ebben a színben tud elképzelni bármiféle tárgyat, ételt, játékot. Hát valóban nem citromsárga, apádat meg is ütné a guta az biztos. Egyébként az eddig eltelt 12.000km alatt a kötelező szervizen kívül egy bosszantó hiba azért előfordult. A kuplungpedált visszahúzó rugó egyszer csak úgy döntött, hogy köszöni szépen nem kíván tovább asszisztálni a család gondtalan utazásához és eltört. Ez a funkcióban sem-milyen változást nem okozott, mivel magától is visszajön a pedál, úgyhogy a cserére később kerül sor. A rugó egyébként anyaghibás volt, mert a törési felületen jól látszott egy kisebb zárvány az anyagban. Utángyártatva egyébként 600Ft – szettben a boltból 9000Ft. Erről jut eszembe a szervizköltségek is elfogadhatóak gondolom a Ford motor miatt. Mindenesetre a nagyszerviz (normális autószerelőnél, nem szalonban szalonáron), tehát olajszűrő és olajcsere, gyertyacsere, pollenszűrő csere, levegőszűrő csere, vezérműszíj+feszítőgörgő csere, hosszbordásszíj csere összesen 72.000Ft-ba került. Ez szerintem jó ár. Alapvetően elégedett vagyok és remélem még sokáig vezethetem. Zenghetnék persze dicshimnuszokat még tovább, de úgy gondolom megteszik ezt helyettem mások.
Hibalista
- Kuplungvisszahúzó rugó - Bal első izzó
Ide hordtam szervizbe
Saját megbízható szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 135000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | S40 | Következő autója? | V40, V60 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
