Hálátlan féreg
Szöveges ítélet
Első blikkre kellemes megjelenés, szép és modern beltér, még mai szemmel is. Alapvetően azért váltottam erre az autóra, mert megszületett a drága kisfiam és kellett egy kocsi amin vannak ajtók. :D
Talán ezzel elmondtam mindent ami jó...
Szűkös nagyon hátul a hely, az ajtó nyílások kicsik, nem vagyok egy nagydarab ember, de ez sofőrként max 160 cm-ig kényelmes, ami pedig a hátul ülő utasokat illeti, kész katasztrófa, fejtér nulla, lábtér minimális. Feleségem utált utazni vele.
Borzasztó hangos autó, a motor kb. visít pályán, hiába van motorburkolat alul-felül, engedd el, hogy beszélgetni tudj a veled utazókkal.
Amikor megvettem, rögtön volt egy tetőkárpit csere, amit annyira nem veszek zokon, mert ez bármelyik kocsival előfordul, de ez csak a kezdet volt.
Ami cserés volt: termosztát, önindító, komplett kipufogó (ugyanis el volt rohadva), klímakompresszor csöve is lerohadt a helyéről, természetesen ugye miután kicserélték klímát is kellett tölteni, ez sajnos a velejárója volt. Az első 2 hétben ad-hoc módon leállt, ez azért volt, mert elengedett az akksi sarunál a kis biztosíték (a fekete műanyag takaró alatt), ilyenkor elment mindent elektronika és leállt mindent IS. Anyway, ezt egy forrasztás megoldotta, de szörnyű szenvedés volt mire rájöttünk mi a gond.
Talán korából is adódott, meg ugye a katasztrofális motorból inkább, hogy zabálta az olajat, én 8 ezrenként cserélek olajat, de ez az autó ez idő alatt megevett kb. 4 litert, tehát amennyi olaj megy a motorba egy olajcserénél, majdnem annyit megevett egy periódus alatt.
Vezetési élményben sem fogott meg igazán, a futóműve (mivel Ford Focus) nagyon jó volt, ezen kívül nem igazán fogott meg.
Talán az előző gazdája egy agyhalott volt és ezért volt ennyire lelakva, talán kifogtam a lehető legnyúzottabb példányt, mindenesetre borzasztóan megutáltam.
Egyébiránt az alkatrészek nem Volvo áron vannak, mivel kb. Ford alkatrészekből áll a kocsi, csak a bódé Volvo jóformán. Pont ezért gondoltam, hogy jó autó lesz, de amit a Focussal tapasztaltam, ahhoz közel sincsen a Volvo..
Örülök, hogy megszabadultam tőle, előtte egy 2-es Focusom volt, visszatértem hozzá, azzal soha sem volt bajom az életben és a régi-új Focusommal is ez a tervem :)
Hibalista
- Termosztát, önindító, motor, tetőkárpit, kipufogó, klíma.
Ide hordtam szervizbe
Magán.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 198000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus II | Következő autója? | Focus II |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.1/10) |
