Egy Volvo, amit meglepően jó vezetni
Szöveges ítélet
Az autó fekete és sikerült beleimátkozni az eggyel nagyobb felszereltséghez járó Dala T-Tech belső kárpitot ami szövet, de az ülések oldalsó részén bőrhatású, barna-bézs kombináció, elvileg. Valójában se nem barna, se nem bézs hanem világosszürke-középszürke (az új prospektusokban már így is hívják). Szóval nekem iszonyatosan tetszik így az egész. Mai napig mindig örülök, ha megyek a kocsihoz, vagy beleülök, hogy milyen szép és minőségi az egész. Féltem, hogy a gyerekek a világos belsőt összecsokizzák, de a feleségem megelőzte őket.
Előtte a mostani Vectrám volt, ahhoz képest minden méret erezhetően szűkebb, de minden még elviselhető, ezzel együtt ha síelni megyünk kell a cipőkanál a végén, hogy beférjünk. Ilyenkor szintén hiányzik a síalagút. Fogalmam sincs, hogy egy ilyen egyszerű és száz éve ismert kényelmi felszerelést (ami közel sem csak a sízésnél jön jól) miért nem raknak minden kocsiba, ha az ettől ezerszer bonyolultabb kütyük tömkelegére meg van gondjuk. A vezető körüli rakodóhelyek teljes hiánya megszokhatatlan. A fedélzeti számítógép magyar üzeneteket küld, amiket egy gombnyomással egyenként nyugtázni is kell. Néha túl fontosodja a dolgot: például ha lefulladsz azt a kipörgésgátló kudarcának minősíti és elküld azonnali szervizbe. A biztonsági övekkel is többet szórakoztat mint én szeretném. Ha nem kapcsolod be magad először diszkrét, majd a sebesség növekedésével egyre agresszívabb hangokat hallat, és egy idő után a rádiót is lehalkítja, hogy kibírhatatlan legyen. Nem három perc után hagyja abba, nem öt után, hanem soha. Rémálmom, hogy egyszer külföldön elromlik valamelyik érzékel? és Passautól Budapestig üvölt nekem. Elöl azt is figyeli, hogy van-e utas, hátul csak a bekapcsolt/nem bekapcsolt állapotot tudja észlelni, tehát ott alapesetben nem zajong, csak kiírja, hogy hányan kapcsolták be magukat, ebből kivonva a gyerekeid számát megkapod, hogy hányra kell veszekedni. Ha viszont menet közben valamelyik kikapcsolja magát, akkor rájön hogy van utas, de nincs bekapcsolva és kezdi a sipákolást. Ezt akkor is csinálja, ha közben 5 percnél rövidebb időre leáll a motor. Tehát, ha beviszem a gyereket az óvodába és gyorsan végzek mert rohanok, akkor a továbbindulásnál jön a sivalkodás.
Itt aztán végére is értünk a problémáknak, mert ha felsoroltakon túlteszi magát az ember az autó egy álom. Különösen a vezetési élmény. Én nem nyugszom amíg mindent ki nem próbálok, de ilyen váltót még egy kocsiban sem találtam, még a japánokban sem. Valahogy annyira el van találva, hogy milyen erővel milyen utakon kelljen tolni, hogy az csúcs. Minden kezelőszerv finom, de azért kell hozzá valamennyi erö, hogy ne legyen játékszer érzés. A kormányzás nagyon direkt és precíz. A motor változó szelepvezérlésű 1,8-as benzines, a tesztekben ezzel igen ritkán szerepel. Teljesen elfogadhatóan viszi az autót helyenként még sportos érzést is tud kelteni, és ahhoz képest, hogy benzines az alsó fordulatszám tartományokban is elég nyomatékos. A futómű isteni. Kényelmes de mégis stabil, nagyon finoman gurul. Jól össze van rakva nem zörög semmi. Az egész elég csendes, de ebből a szempontból azért vannak jobbak, ebben a kategóriában (mondjuk a mostani BMW3-assal nincs versenyben), különösen azért mert nagy tempónál felerősödik a futóműzaj.
Összességében az egész nagyon élvezetes és szerethető. A feleségem aki meglepően jó érzékkel szokott autókról véleményt mondani megőrül érte. Mióta ez van tudok inni vendégségben, nem bánja, hogy neki kell hazavezetni.
Hibalista
- Hátsó kerék csapágyas lett 20-on valahányezernél, de mikor megjavult gyanús volt, hogy az autón kezdettől megvolt ez a hiba, mert olyan jó előtte sose volt.
Ide hordtam szervizbe
Cégautó, nem tudom.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vectra C | Következő autója? | Lexus IS250 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
