Beteljesült nyugalom
Szöveges ítélet
Milyen a Volvo?
Elfogulatlanul:
Három hónap alatt 15 ezer km-t tettem bele, s maradéktalanul elégedett vagyok. Külsőre mentes minden divatos sallangtól, csak annyira követi a mai divatos „gömbölyödj” trendet, amennyire illik íveltnek, gömbölyűnek lenni egy páncélszekrénynek. Aki a szappanok tenyérbe mászó lágy vonalát kedveli, annak ott a Fiat Brava, az új Toyota – nem fog csalódni.
Az ívesen emelkedő és vaskos övvonal egyértelműen túlhangsúlyozott biztonságot sugall. Beülve kényelmesen el lehet helyezkedni, az ergonómia kiváló, minden kézre esik. A fedélzeti számítógép magyarul közli, ha kiégett valamelyik izzó, ha nincs bekötve valamelyik biztonsági öv, kevés a szélvédőmosó folyadék a tartályban. Ha CD-t hallgatsz, s teljesen letekered a hangerőt – a CD leáll, mert felesleges pörögnie. Ha nem kapcsolod be a biztonsági övet, a rádiót nem lehet felerősíteni, lökött gyerek nem tudja az öv bekötésre figyelmeztető csipogást, visítást elnyomatni zenével. Ezek azok az apró jelek, melyekből érzed: az autó intelligens, érted, a biztonságodért van, s el is hiszed, ha kell, valóban minden működik. Az ülés – kormány - sebváltó – műszerfal együttes optimálisan beállítható, minden kézre esik, elérhető. Az ajtó felső része szokatlanul vastag – nem volvós szemmel nézve ormótlan ( más autók ajtaja elkeskenyedik ott, ahol az üveg kezdődik). De egy volvós tudja, hogy azért fér el a könyöke is, mert belül nagyon erős erősítést kapott az ajtó felső része - az amerikai piac igényei, sajátosságai miatt - hogy a kamionnal való oldalütközésnél is védje utasát. Ez a hangsúlyozottan erős, széles belső övvonal folytatódik az első szélvédő alatt is – mintegy jelezve: körbe vagy zárva biztonsággal. Ügyes elem, el kell ismerni. Szerintem és tapasztalatom szerint az 1,6 dízel bőven elegendő a kasztni mozgatásához, dinamikusan lehet vele előzni. Az olasz autópályán sem jöttek rám, ha kilőttem előzni – ez azért jelent valamit. A fogyasztása elfogadható, sokat helyben szaladgálva felkúszik 5,5- 5,7 re is a fogyasztás, ha öregurasan jövök-megyek hosszú úton, akkor 4,9-5,2 között, ha sietősen – 150-170-s tempóval (olaszban ) haladok 5,9 az átlag fogyasztás. Kihúzatós, padlógázas gyorsítás, gyakori megállásnál 6,2- 6,5 is lehet a fogyasztás. Az útfekvése bolondbiztos. Mintha egy vasalóval mennél, úgy fekszik az úton. Eddig bármilyen autóval mentem – főleg a Lagunán lehet érezni – a téli gumi lággyá, nyúlóssá tette a kanyarodást. A Volvónál ezt nem lehet érezni – pedig azonos a téli gumi márkája ( NOKIAN ) Nyári gumival hasonló a tapasztalatom. A dízel hangot belül is kissé lehet hallani – nem zavaró, szinte észre vehetetlen, pont annyi, hogy járó motorra ne indítózz rá. A belső nem remegős dízeles – nem is veszed észre, hogy abban ülsz – csak a tankolásnál. Kényelmesen ülsz, csendesen és érezhető erőtartalékkal suhansz – ennyi szerintem elég.
A felszereltségnél amire mindenképpen érdemes áldozni: extra hifi (high performance audio Premium Sound) xenon, ülésfűtés, ködlámpa, kormányról vezérelt rádió, bőrkormány – a többi benne van az árban.. Használtan csak a márkakereskedéstől érdemes venni. http://www.hasznaltauto.hu/partnercegek.auto?ID=534&screenwidth=1280 -itt biztosan nem csalódsz – én is itt vettem. Máshol gazemberek -Sajnos sok a külföldről, biztos eredet nélkül behozott, visszapörgetett km. órás autó. .
És végül zárszóként: sok szép, gyönyörű autó van és még lesz is – de elfogulatlanul mondom Volvóban autózni különleges élmény. Nem bántam meg a vételt, s amíg lehet Volvóm is lesz.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
VOLVO Ivanics Székesfehérvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 14600 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Yaris 1,4 D | Következő autója? | VOLVO |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
