Belga csoki, belga sör, belga Volvo
Szöveges ítélet
Külső: Sapphire black - 16" Cursa kerekek
Gyönyörő, elegáns, könnyed, kompakt, egyszóval az s40 a legeslegszebb volvo. Az enyém ráadásul fekete, csodálatos alufelnikkel és p7-es abroncsokkal.
Teljesítmény: 2 literes PSA-Ford turbódízel, 136 LE/340 Nm, csendes járású a motor, a váltó még egy japán autó után és újonnan is tökéletes. A gyorsulás erőteljes és folyamatos, a hatfokozatú váltót ehhez a motorhoz találták ki. A legszebb amikor autópályán hegymenetben a sebességtartó automata csodálatosan tartja a 150-et miközben mellettem mindenki kifullad. És a fordulat még közel sem jár a 3000-hez. A 210-es végsebességet simán hozza. Autópályán átlag 7 litert fogyaszt, de a 130-at tartva általában 6 körül nyel.
A kuplung és minden irányító-kezelőszerv férfiasan viselkedik; kívánnak némi izommunkát de épp csak annyit hogy érezzük: az autót tényleg mi vezetjük. Ez nagyon jó! Futómű kompromisszum az audis fogverő és a franciák ingatag autói között, de inkább feszes, mint tunya.
Belső: Offblack aluminiumbetétekkel, bőr kormány és váltó. High performance audio.
Bennem csak alfa belső keltett ilyen intenzív érzelmeket, mint a volvo s40-é. Bár ez a hatás a skála másik végén van, mint az alfáé, a t-tech kárpittól eddig mindenki hanyatt vágta magát (esküszöm jobb mint a bőr). Stílusban, eleganciában egyszerűen messze kategóriaelső, ha valaki tud csak hasonlóan szép belsőt mondani ebben az osztályban, írjon!
Közhelyszámba megy, de mégis aláírom: a volvo ülések a legkényelmesebbek (comb és deréktámasszal) és a gyári volvo hangrendszert nem könnyű überelni. A kényelmi berendezések tökéletesek és szuperkönnyű a kezelésük (nem is értem minek I-drive és egyéb ökörség). Az ülésfűtés (2 fokozat) hibátlan, a sebességtartó és a cd a kormányról vezérelhető, a kétzónás klímáról pedig annyit, hogy automatikusan szűri a beérkező levegőt és ha káros gázokat érzékel, magától kinyitja, majd zárja a belső levegőkeringetést, így egy zaftos ikarus mögött is olyan a levegő mint az Alpokban. Párát csak szándékosan bírtam csinálni az ablakokra, a párátlanító párátlanul, bocs páratlanul műxik: kábé 20 mp alatt az egész utcáról eltűnt a köd is.
Csodálatos autó, úgy gondolom jó választás volt (BMW és Audi volt még a listán). Az ára viszont nagyon magas, érthető módon ezért fogy több a német vetélytársakból.
48.000 km után sem csökkent a lelkesedésem a kocsi iránt. Semmi komoly hiba nem volt, a fogyasztás egy egész literrel csökkent, és talán egy kicsit jobban megy az első pár ezer kilométerhez mérten. Volvo for wife :)
Hibalista
- Az első ajtók és a kasztni között valami érintkezők néha nem érintkeztek, ezt orvosolták.
- EGR-csere (garanciában)
-
Ide hordtam szervizbe
A szervízről inkább csak jót mondhatok. Kétszer voltam kötelező szervízen és párszor bementem apróságokért, mindig rendben volt minden. A számlákkal is. Meg kell jegyeznim hogy külföldön szervízeltetem a kocsit, de a 40 ezres szervízről kértem be ajánlatot magyar cégektől, éppen 20-25%-kal voltak magasabbak az otthoni árak. Érdekes.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ne kelljen egy darabig, de vszeg volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
