Ambivalens érzések
Szöveges ítélet
Négy év S60 után érdekes élmény beülni egy kisebb kategóriájú autóba.
Ergonómia (mivel sokat ülök autóban, ez elég fontos nekem):
Az első benyomás az, hogy a 40-es inkább női autó. Az ülések kényelmesek, bár nekem néha keskenyebbnek és rövidebbnek tűnnek, mint szeretném. A pedálon a 43-as lábam nem fér el, nem is annyira széltében, mint hosszában van a baj.
A könyöklő mérete és persze a két első ülés közti táv nagyon kicsi. Az ajtón fent könyökölni fárasztó a vállnak, lent kemény a könyöknek (miért nem tudtak még plusz 2 centi szigetelést berakni, hogy ne érezzem a lemezt a kárpit alatt...)
A lebegő középkonzol nekem öncélú dizájn: egyrészt a műszerfal nem fordul be felém, amit a 60-asban úgy szerettem, másrészt csuklótörő mozdulat kell onnan bármit kivenni - mindezt vakon persze...
Nekem az alubetétes sportkormányom van, azt ajánlom mindenkinek, öröm szorongatni/fogdosni.
Hátul van annyi hely benne, mint a 60-asban, bár ez inkább a 60-as hátránya, mint a 40-es előnye...mindenesetre száz kilométereket nem utaznék magam mögött.
Érdekes, hogy a napfénytető automata nyitáskor nem áll meg 70%-on, hanem kinyit teljesen. Ez csak annyit jelent, hogy ha nem akarja az ember, hogy borzolja a haját a szél, akkor manuálisan kell megállítani a végállás előtt - de ez szerintem erősen egyén- és/vagy preferencia-függő.
Az ajtózseb gondolom mindenkinek probléma, cserébe kapunk vasat az oldalsó ajtóba a SUV-ok ellen...
Futómű:
Ódákat hallottam zengeni róla, megint csak azt tudom mondani, hogy 60-ashoz képest semmi különleges, de nem rossz, még az én vezetési stílusommal sem.
Nekem 17-es felnik vannak rajta, amivel sokkal szebben mutat az autó, de a 205/50-es gumi szerintem túl keménnyé teszi az érzést (télen 205/50/R16-tal járok...). Könnyen lehet, hogy a csúcsminőségű budai utakon való autózás és a peres gumi együtten (is) hozzájárult ahhoz, hogy kicsit zörögnek már a kárpitelemek az autóban (tegyük hozzá, hogy nekem erre eléggé érzékeny a fülem...).
Motor: legvégére hagytam, bár szívem szerint a kukába dobnám. Nekem 1,6d van benne, ez a PSA dízelt, ami sok francia autóban is megtalálható. Állítólag kicsi, erős és keveset fogyaszt. Nekem ebből csak az első jött be: kicsi. De nagyon. 1500-as fordulat alatt gyakorlatilag halott. Akkor rúg egyet 2800-3000-ig, de túlzott dinamikát nem szabad elvárni. 130 fölött meg végképp nem.
Alapjáraton elindulni vele - különösen hegyi utakon - szinte mission impossible... Cserébe a megadott 5,x literes átlagfogyasztást sem produkálja, nekem 7,8-8,3l körül van az infocenter szerint. (Jó, hajtom is, beismerem (tényleg, a gyári 190-es végsebesség érdekes módon (és GPS-sel is kimérve, tunning nélkül is 200-ig kiterjeszthető - szoktatás kérdése (német autópályán) )).
A nagy fogyasztás ráadásul - számomra érthetelen módon- alacsonyabb űrtartalmú tankkal is jár. Azért választottam dízelt, hogy ne kelljen gyakran megállnom tankolni. Hát, ez nem jött össze...
A motornak viszont mindenképp pozitívuma (a 2.0d-hez képest plána), hogy bent ülve szép a hangja.
Összességében egyelőre ambivalensek az érzések, mikor bent ülök, jól érzem magam, de ha dinamikusan kell haladni, kétségek gyötörnek...
Hibalista
- kárpitelemek zörögnek
Ide hordtam szervizbe
Ivanics, Bp.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | S60 D5 | Következő autója? | továbbra is XC70 a terv... |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
