A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V50 (2003-2006)

S40, V50 1.6D Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ambivalens érzések

Szöveges ítélet

Négy év S60 után érdekes élmény beülni egy kisebb kategóriájú autóba.

Ergonómia (mivel sokat ülök autóban, ez elég fontos nekem):
Az első benyomás az, hogy a 40-es inkább női autó. Az ülések kényelmesek, bár nekem néha keskenyebbnek és rövidebbnek tűnnek, mint szeretném. A pedálon a 43-as lábam nem fér el, nem is annyira széltében, mint hosszában van a baj.
A könyöklő mérete és persze a két első ülés közti táv nagyon kicsi. Az ajtón fent könyökölni fárasztó a vállnak, lent kemény a könyöknek (miért nem tudtak még plusz 2 centi szigetelést berakni, hogy ne érezzem a lemezt a kárpit alatt...)
A lebegő középkonzol nekem öncélú dizájn: egyrészt a műszerfal nem fordul be felém, amit a 60-asban úgy szerettem, másrészt csuklótörő mozdulat kell onnan bármit kivenni - mindezt vakon persze...
Nekem az alubetétes sportkormányom van, azt ajánlom mindenkinek, öröm szorongatni/fogdosni.
Hátul van annyi hely benne, mint a 60-asban, bár ez inkább a 60-as hátránya, mint a 40-es előnye...mindenesetre száz kilométereket nem utaznék magam mögött.
Érdekes, hogy a napfénytető automata nyitáskor nem áll meg 70%-on, hanem kinyit teljesen. Ez csak annyit jelent, hogy ha nem akarja az ember, hogy borzolja a haját a szél, akkor manuálisan kell megállítani a végállás előtt - de ez szerintem erősen egyén- és/vagy preferencia-függő.
Az ajtózseb gondolom mindenkinek probléma, cserébe kapunk vasat az oldalsó ajtóba a SUV-ok ellen...

Futómű:
Ódákat hallottam zengeni róla, megint csak azt tudom mondani, hogy 60-ashoz képest semmi különleges, de nem rossz, még az én vezetési stílusommal sem.
Nekem 17-es felnik vannak rajta, amivel sokkal szebben mutat az autó, de a 205/50-es gumi szerintem túl keménnyé teszi az érzést (télen 205/50/R16-tal járok...). Könnyen lehet, hogy a csúcsminőségű budai utakon való autózás és a peres gumi együtten (is) hozzájárult ahhoz, hogy kicsit zörögnek már a kárpitelemek az autóban (tegyük hozzá, hogy nekem erre eléggé érzékeny a fülem...).

Motor: legvégére hagytam, bár szívem szerint a kukába dobnám. Nekem 1,6d van benne, ez a PSA dízelt, ami sok francia autóban is megtalálható. Állítólag kicsi, erős és keveset fogyaszt. Nekem ebből csak az első jött be: kicsi. De nagyon. 1500-as fordulat alatt gyakorlatilag halott. Akkor rúg egyet 2800-3000-ig, de túlzott dinamikát nem szabad elvárni. 130 fölött meg végképp nem.
Alapjáraton elindulni vele - különösen hegyi utakon - szinte mission impossible... Cserébe a megadott 5,x literes átlagfogyasztást sem produkálja, nekem 7,8-8,3l körül van az infocenter szerint. (Jó, hajtom is, beismerem (tényleg, a gyári 190-es végsebesség érdekes módon (és GPS-sel is kimérve, tunning nélkül is 200-ig kiterjeszthető - szoktatás kérdése (német autópályán) )).
A nagy fogyasztás ráadásul - számomra érthetelen módon- alacsonyabb űrtartalmú tankkal is jár. Azért választottam dízelt, hogy ne kelljen gyakran megállnom tankolni. Hát, ez nem jött össze...
A motornak viszont mindenképp pozitívuma (a 2.0d-hez képest plána), hogy bent ülve szép a hangja.

Összességében egyelőre ambivalensek az érzések, mikor bent ülök, jól érzem magam, de ha dinamikusan kell haladni, kétségek gyötörnek...

Hibalista

- kárpitelemek zörögnek

Ide hordtam szervizbe

Ivanics, Bp.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 47000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? S60 D5 Következő autója? továbbra is XC70 a terv...
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V50 2003 (2004 - 2006)

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)