A tUTItárs
Szöveges ítélet
Az autó 2004-es évjáratú, magyarországi, a vétel pillanatában még gyári garanciával. Nem kevés kilométer került bele, (90.000 km a vételnél, most tartunk 140.000-nél) de semmi nem indokolta, hogy ne vegyem meg egy éve.
Az autó jól bírja a mindennapos használatot, ekkora futásteljesítmény után sincs lelakott hangulata, pedig lehet, hogy nem én vagyok a legjobb gazdija...
Amikor autót választok, nálam a belső tér a legfontosabb tényező: mit érzek, milyen az ülés, a kormányfogás, a műszerek használhatósága, és a design... az új S40 esetében ez annyira tökéletes, hogy már most aggodalommal gondolok bele, milyen legyen az új autóm, ami ezt überelni tudná... Csak a prémiumkategóriás "zászlóshajók" (zászlósautók) belsőtere versenyezhet vele. Az ülések tökéletesen tartanak, annyi állíthatósággal, hogy a felét sem használom. A kezelőszervek kézre állnak, a visszajelző műszerek egyértelműek, helyükön vannak, és a hab a tortán az Ikea fotelek íveit megszégyenítő, már-már műalkotásba hajló, lebegő középkonzol... Találjon ki valaki ennél szebbet!!!!
Jöjjön a külső: marcona orr, erős övvonalak, vaskos test... nem lehet nem szeretni. Ennek ellenére szolídságával annyira beleolvad a környezetében, hogy csajozós autónak egyáltalán nem funkcionálhat, (de hát nem is ezért tartjuk) legalább 3 randi, mire a csajszi önállóan felismeri a kocsidat. Viszont a "vastagnyakúak" is elkerülik...
Féltem, hogy ezt a közel másfél tonnát az 1,8-as motor nem fogja kellő dinamizmussal pörgetni, de nincs így, bátran merem ajánlani. Gyorsulási versenyre ne menj vele, de az autópályán simán 180km/h (természetesen ez csak német autópályán lett kipróbálva). Mindezt olyan természetesen teszi, hogy nincs ordító motorhang, nem zizeg a kormány, nem lebeg a kocsi... stabilan, keményen, aszfaltmarkolóan...
Na jó, még mielőtt a Volvo marketingesének tartanana a kedves olvasó, jöjjenek a hibák:
A belsőtérben: kicsik a tárolóhelyek, a kesztyűtartó és az oldalzsebek gyakorlatilag zárójelbe tehetők. A könyöktámasz jól pakolható, viszont lehetne egy kicsit hosszabb, vagy előbbre csúsztatható.
A motor hibákról nem igen tudnék beszámolni, inkább sajátosságok: a kuplung benzines autóhoz képest kicsit kemény, a váltó szintén, de nem kellemetlenül, hamar megszokható, viszont az asszonypajtás nem akarja majd állandóan vezetni... Alapjáraton a motor remegése sajnos finom talmasszázsként átjön a kuplungpedálra...
És befejezésképpen: a kezdeti időszakban ölni tudtam volna érte, amikor azt mondták, hogy csak egy drága Focust vettem, ma már csak az arcukba nevetek... :)
Hibalista
- Szelepház-tisztítás, 5.000 Ft. Harsona, de mire elmentem volna megrendelni az üzletbe, magától visszajött a hangja... ezen kívül semmi hiba nem volt.
Ide hordtam szervizbe
Mivel lejárt már a garancia eszembe sem jutott óránként 7000 Ft-ot fizetni hivatalos Volvo márkaszervíznek... Szűgy (Nógrád megye, kicsiny falu Balassagyarmat mellett), ismerős, megbízható szerelő.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Brava | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
