Tökéletes kényelem+megbízhatóság
Szöveges ítélet
Az autó nagyon jól néz ki főleg,hogy le van sötétítve szinte teljesen és a színe is fekete.A gyári hangszórók elég jól szólnak bár amikor megvettem Blaupunkt fejegység volt benne és nemrégen tettem bele egy Sony-t ami már mp3-at is játsza.Ezzel tovább javult a hangminőség.A futóműve elég kopogós viszont jól tartja a nehéz karosszériát.A motor a nagy valóban fém kaszninak köszönhetően gyenge bár ha kb.4000 ford. felé pörgeted megindul úgy mint egy 1.8-as Vectra(tapasztalat).Ha ritkán is de pörgetem akkor általában kiég a hátsó lámpa amit 2 perc alatt ki lehet cserélni ha van izzó.A csomagtartó nagy bár a nyílása kritikán aluli.Ha valaki valóban pakolni akarja akkor le a hátsó ülésekkel és valamivel könnyebb a pakolás csak férjen be a hátsó ajtón.Az ülések rettentően kényelmesek,tanulhatnának a németek tőlük.Elég komoly fedélzeti számitógép van benne ezért egy kicsit tartok tőle.A szervíztapasztalatom jó mivel a márkaszervíz tulajdonosát aránylag jól ismerem ezért mindent olcsóbban végeznek és korrekten csak a javitási idő lehetne rövidebb bár ez nem a Lada, hogy mindenhez 10 percen belül hozzáfér az ember, így a kocsi bonyolultsága miatt megérthető.A fogyasztása városban elég sok de autópálya(max.170 km/h és országúton(100-110 km/h) számítógép szerint 6,3 lityi volt a fogyasztás ami végülis tény mert kb. 40 litert evett meg olyan 650 km alatt, ez városban simán közelit a 10 literhez ha normálisan közlekedünk.Ha valaki gyorsulni akar vele akkor ne nagyon próbálkozzon csak ha lendületben van mert 0 km-ről a kilövés nem megy neki bár 40 km/h-nál egy Suzukit(68 le) 4-esből 2-esbe váltásba városban keményen lealáztam pedig ideges volt a Suzukis mert előttünk kinlódott egy Toyota,majd a Suzuki előz kb. az emlitett sebességgel elég durván pörgő motorral és ismert dudajelzéssel utána én vissza kettes padlógáz és hopp egy szempillantás alatt 100 volt a tempóm(nesze neked városi 50-es kötelező haladás)majd kb.60 alá lassítás után előzött meg a Suzuki.Tudom ekkor jön az,hogy sok Suzukis mondaná én úgyis legyorsulnálak rövid távon,ami majdnem hogy biztos(ezúton is bocsi a Suzukisoktól).Ezt a márkájú autót nem kell üvöltetni, hogy megnézzék az emberek főleg ha teljesen le van sötétítve mert ilyenkor rettentő kiványcsiak az emberek, hogy vajon ki ülhet benne.Ja és ahogyan hallom az átlaghoz képest igen drágák az alkatrészek hozzá.Aki a kultúrált közlekedést részesíti előnyben és nem utolsósorban a kényelmet akkor bátran próbáljon ki egy S vagy V szériás Volvot és érezni fogja a különbséget mondjuk egy Német autóval szemben.
Update!
2007.03.09.
Az autóval továbbra sincs gond bár 2 hete kigyulladt a szervizlámpa és be is sz@rtam, de szerencsére csak az éves ellenőrzési periódus miatt jelzett.
Mostanság észrevettem, hogy kicsit sok olajat eszik, ez kb. 0.5 L/ 1000 km. Ez a gyár által előírt 0.3 L-től mintha egy kicsit több lenne nem?
Elég sok helyen érdeklődtem az oka iránt és a helyzet az, hogy naponta többször kb. 5 km-eket használom és esélye sincs bemelegedni a motornak és állandóan hideg motorral járok mert beindítom megyek vele majd leáll a motor teljesen lehül majd megint indítás pár km haladás megint leáll lehül és így tovább és így tovább.Azt viszont észrevettem, hogy ha 1 évig nem nullázzák a fedélzetit akkor már szinte minden kínja van.Nem akar erőre kapni,nem gyorsul, rángat, többet eszik.Amióta nullázva lett az agya azóta ezek megszüntek. ÉRDEKES!
Ja és az első ülések nem szeretik a 130-140 kg-nál súlyosabb embert mert szinte biztos, hogy a légzsák hibajelző folyamatosan fog jelezni, mert a súlyérzékelője kidöglik(TAPASZTALAT).Mindjárt 130000 km van benne ami persze nem sok és tényleg semmi komoly hibát nem tapasztaltam.
Folyt. köv.
2009,03,22,
Január első napjaiban kapott 4 új TOYO téli gumit amivel kitűnően viselkedik az autó.
Erre a vásárlás és felrakás után 3 nappal a ház előtti megállás után beesett a kuplung pont hétvégére, mivel a másik kocsi meg szerelőnél volt műszakira való felkészítés miatt. Fasza pont január elején döglött ki ez is.
Semmi gond, akkor hétfőn vontatás egy Nagy VW LT.vel ami úgy meg riszálta a hátulját a legkisebb Volvo-tól, hogy még az ismerősöm is meglepődött.
Aznap délutánra kész is volt 35e Ft-ért.
Majd a hazahozatal után ismét 3 nappal kezdett gyorsan melegedni a motor, sőt még a venti is pörgött mint az őrült.
Na úgy is csak rövidtávokat mentem nem is volt gond de a következő héten egy kicsit hosszabb útra mentem vele.
Hát éppen, hogy nem lett hengerfejes a motor.
Ismét márkaszerviz az nap délután ahogyan a városba érkeztem. Ott kiderült, hogy a termosztát hol kinyitott hol nem, de inkább nem.Ez minden egyes indításnál váltakozott nem menet közben.
Márkaszerviz válasza termosztát+hőgomba+ valami szenzor csere mert kicsit sikerült megolvasztanom a papirvékony foglalatát a szenzornak a túlmelegedő motorral.
Tehát több mint 150 km-t mentem kizárólag léghűtéssel.
Ez 17e Ft cakkon-pakk.
Közben észrevettem, hogy nagyon hamar lemerül az akku a nagy hidegben, pedig nem volt szokása. Ekkor eszembe jutott, hogy esetleg nem az akksiban nincs elegendő deszt víz.
Ez bejött.
Azóta teljesen jól üzemel
Igaz egyre kevesebbet használjuk ezért lehet, hogy el lesz adva.
Ha el lesz adva az tuti, hogy az utód is Volvo lesz és ez még nem a világvége ennyi apró hibával.
Folyt. köv.
Hibalista
- Eddig csak az izzók égtek ki és az alapjárat ingadozott kb. 100-150 fordulatot,de a márkaszervízben alapjárati motor+szenzorok és a pillangószelep rendbetétele(nem cseréje) után ismét tökéletes.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Márkaszervíz a keleti régióban
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 113000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16600 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Lada 1200 jelenleg is megvan a sok földúton közlekedés miatt | Következő autója? | Eddig mind a kettő jól müködik vagyis még nem gondolkodom rajta |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
