T(4)erminátor sportosan elegáns ruhában
Szöveges ítélet
Imádom..Már amikor kinyitom az ajtót a küszöbön egy fényesre polírozott aluminium Volvo küszöbdísz jelzi, ez nem egy átlag 1.9-es, hanem egy Turbo-minátor.A hangja szolid, de sportos, ráadásul kifejezetten gyönyörű a gyári, ovális sport kipufogó vég. abba szerelmes is vagyok. Ezek a svédek nagyon tudnak...Észre sem veszed és pillanatok alatt 140 felett vagy (ez vasárnaponként imaházba járáskor néha kellemetlen is tud lenni..)és még akkor is csak csodálod a halkan duruszoló mociját, ahelyett, hogy lassítanál!
A motorja bivaly erős, igaz húzni csak 3000-es ford.felett húz igazán (ez miatt egy pár kisautó- Civic, 206 GTi az elején fürgébbnek bizonyul, mondjuk lámpától lámpáig- de csak az elején!!)és azt is csak 2., illetve 3.-ban. De akkor nagyon, egészen 7000-ig, leszabályzásig!!! Azért a többi sebesség sem piskóta: sztrádán 180-200 felett, 5.-ben is érezhető egy kis G-erő, odatudja tapasztani az embert az egyébként rendkívűl igényes bőr ülésekhez. Két okból nem érdemes tartósan 140-150 felett menni vele:a turbó 3000 környékén kapcsol, akkor igaz megnyúlik a vas, de a szánk is lefele az első benzinkútnál. Másik ok, hogy 180 felett kissé zajos tud lenni, bár a gyári hangszórókkal és egy Kenwood-lejátszóval ezt is lenyeli az ember egy T4-nek.
A váltója lehetne jobb is, néha nehezen akarja venni a dolgokat, igaz ezt csak hidegben tapasztaltam.
A fék rendkívül jól adagolható, amerikai stílusúra, keményre van hangolva.
A gyárilag leültetett futóművek városban kissé kemények, pattogósak, de ne feledjük el, ezt a gépsast nem kifejezetten ´garázs-Tesco-garázs´ használatra tervezték..
Igazán elemében a hosszabb nyílt utakon és persze a sztrádán van, ott viszont minden nyügjét és típushibáját feledteti a gazdájával.
Szolid, már majdnem családias kinézetével, viszont a laikusok által nem sejtett brutál nyomatékával és erejével szerintem az egyik legeltaláltabb gyári sport limuzin volt az új modellig!
Nagyon hálás vagyok, hogy egy ilyenem lehet!
Hibalista
- Rendszeresen: centrálzár (váltogatja az ajtókat, hol a jobb hátsó. hol a jobb első..)
- Valami (valószínűleg a gumi-szilenszek) hátul állandóan nyikorog, igaz csak rádió nélkül hallható, de azért kellően zavaró tud lenni).
- A legnagyobb hibája eddig, hogy egyszer ott hagyott az út mellett...:-( Üzemanyag tápszivattyú romlott el ideiglenesen (vagy csak kontakt hiba, vagy valami szénkeféknél lehetett), bár a szervízben a mai napig nem tudták megmondani, hogy mi lehetett a baja. Az autó egyszerűen lehörgött, rángatni kezdett aztán cső....Mindezt -15C-ban, este..
- Szereti enni a féktárcsát és főleg a betéteket.
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics- Sz.fehérvár
A pénzt jobban szeretik, mint az autótulajdonosokat, de munkájuk precíz, környezet rendkívűl igényes (nordic style), bár lehet, hogy ez máshol is így van..?
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 93000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Volvo, Saab vagy BMW M-et szeretnék |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.5/10) |
