A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V40 (1995-2004)

S40, V40 T4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

T4 élete(m)

Szöveges ítélet

A többi vélemény a modellről nagyjából leírja mi a valóság. Igyekszem majd megosztani minden szerviz, és fenntartási tapasztalatot amire nekem is nagy szükségem lett volna informálisan vásárlás előtt. Hát lássuk a medvét:
- előélet: ami hibát az előző tulajdonos megcsináltatott az a turbó blow-off szelepe.
- 2006. augusztus: megvettem. Km állás: 118400
szükséges javítani/cserélni valók a 120.000 nagyszerviznél: levegőszűrő, olajszűrő, üzemanyagszűrő, vezérműszíj csere/egyéb szíjak csere, fékek állapotának ellenőrzése, olaj csere
- Amire nagyon oda kell figyelni: a turbó javítása után az olajcső hajlamos tömítetlen lenni (nem szakszerű összeszerelés esetén), ezáltal az olajt páraként nyomja ki a turbó mellett. Az 1liter olaj/1000km-es fogyasztás ennek köszönhető, és az egész kocsi "taknyos" lesz az olajtól, melyet csak a gőzborotva távolít el. Alkatrész csere nélkül nekem 1 nap alatt megcsinálta a szerelőm.
- Másik: a gumiméret! T4 imád különcködni, így van olyan gumi ami jó az adott évjáratú S40-re, de nem a T4-re! Téli méret: 195/55R15 (!), nyári 205/50R16. Velem "neves" gumikereskedő megvetette a 195/60R15-ös gumit, mert katalógus szerint jó rá... Szépen dörzsölte egy szezont a dobot... Nem baj, megcsináltattuk ezt is, és vettem új téli gumit... Pirelli PZeroNero nekem nagyon jó választásnak tűnik nyáriban még mindig. Tapad, és koránt sem úgy kopik, mint gondoltam volna (és állították, hogy két szezonos...).
- Elektromos hibákra panaszkodnak sokan, szerencsére nálam nincs égő-kiégés vagy egyéb mindennapos, a közlekedés biztonságát veszélyeztető probléma. Egyetlen dolog, hogy az elektromos ablakaim (all of them) lehúzhatóak elsőre, de felhúzni elég nagy gyötrelem, mert sem a középső kapcsolók, sem pedig az ajtón lévő gombok nem akarnak reagálni. Átlagosan minden 5-ik felhúzási kísérletre felmegy. Engem ez azért nem bosszant, mert télen fűt, nyáron hűt az ECC, de egy parkolóházban kellemetlen tud lenni. Lassan utánajárok, mert lassú víz...
Ami kiégett izzó a rádión (hajlamos 10 év után), azt pedig megfelelő autóvillamossági szaki megreparálja és utána néz az ablakoknak is majd. Csak időm lenne elvinni...:)

- Update 2008. augusztus: megcsináltattam autóvillamossági szakemberrel, a komplett műtét fél nap volt és 5000,-Ft, azóta is kiválóan működnek.

- Üzemanyag: ugyebár a jófajta 98-ast kivonták a magyar piacról egy-két kúthálózat tart még ilyet, de azokat hagyjuk. Tapasztalatom szerint a kagylós kút verseny üzemanyaga a legrosszabb választás, azt szereti a legkevésbé. Szintén kerülendő az olcsó árairól ismert 98-ast még forgalmazó kút(ak). Miért? Mert ezekkel a vas 11 liter alatt nem éri be. Nem kutanként váltok vezetési stílust, hogy radikális különbségek legyenek a fogyasztásban. A kagylósnál az ár és a magasabb fogyasztás, míg a másiknál az olcsó ár és kimagasló fogyasztás miatt ugyan ott van az ember.
Akkor mit? Magyar Olaj bioetanol tartalmúját! Érdekek nélkül mondom, hogy 10 alatt tartható vele vegyesben a vas. A természet is megköszöni...
-Update: Egyes Agip kutaknál is tartalmaz mér bioetanolt a 98-as, és tapasztalatom szerint az is jó.
- Érdekes hiba volt, hogy a benzintartályból az üzemanyagszűrőbe menő csövet, mely egy önzáró bilincsel kapcsolódik a szűrőre, egy alkalommal lelökte magáról. Spriccelt szanaszét a benzin, de szerencsére nagyobb baj nem történt. Motor leállítása után a nyomás megszűntével a folyás megállt. Én visszanyomtam a csövet, az önzáró bilincs pattant egyet és az óta semmi ilyet nem produkált. Elvittem, a szerelő is megnézte, de nem tudott hibát megállapítani. Valószínűleg dugulás lehetett. Történt mindet jó 40.000 Km-rel ezelőtt.
- A kocsiból néha a jobb hátulja felöl jön egy kis kopogás, de nem a futóműből. A megfejtés a kipufogó dob volt. Ki kellett cserélni a támasztó/tartó gumikat, melyeken lóg. Az ára szinte nevetségesen olcsó, emlékeim szerint 600-800 forint volt.
- Tévhitnek tartom, hogy csak a gyári alkatrész jó a kocsihoz. Nagyon jó minőségű utángyártott alkatrészeket lehet kapni, a gyári árának töredékéért, néha egy kis utána járással, de a nagyobb kereskedőhálózatoknál mindig sikerrel jár az ember.

- Sajnos egy alkalommal egy felpattanó kő betörte a bal első fényszóróm búráját. A második helyen említett szerelőnél lehet kapni csak üveget bele, ugyanis a mérnökök gondoltam erre az eshetőségre is. Gondolom nem kell említeni, hogy egy komplett lámpa árának töredékéért. Kicserélni kicsit macerás, de egy óra alatt megoldották, a ködlámpával együtt, mely már a kocsi megvételekor is törött volt.

Update 2009. január: A 120.000-es szerviznél NGK BKR6EVX típusú gyújtógyertyák kerültek az autóba, amely a 2000-es évjárat utáni (2.0T) T4-hez ajánlott a gyári katalógus szerint.
165.000 Km-nél egyszer csak az alapjárat elkezdett érdekesen leesni heti-egy két alkalommal. Gázfröccs után is csak nehezen találta meg a normál alapjáratot. Pár száz kilométerrel később városban üzem-meleg motornál az alapjárat olyan 1100RMP környékén fennragad, amely egy-egy erős gázfröccs után visszaállt a szokásos mértékűre. Ezt követően jelentkezett az a tünet, hogy autópályán egyszerűen nem volt hajlandó padlógázon gyorsítani a kocsi, nem emelkedett a fordulatszám, csak rángatott a motor. Óvatos gázadással lehetett haladni. Természetesen a computer hibát nem jelzett.
Ez már komolyabb tünet volt, ami miatt úgy gondoltam, hogy haladéktalanul ki kell cserélni. Kicseréltük a gyertyákat új NGK PFR6Q típusúra. Ez a gyertyatípus a VW csoport gyári gyertyája, eltérés a Volvo által az 1.9T (T4) motorral szerelt változathoz használt gyertyától elméletileg nincs (hézag, hőfoktűrés, elektróda, stb.), DE ez nem ebbe való mégsem. Az NGK ebbe a típusba az NGK PFR6G típusú gyertyát kínálja, ugyanakkor az NGK katalógusból sem lehetett megállapítani, hogy mi a különbség a kettő között.
Egy a lényeg, beszerelés után minden megjavult, a kocsi jól ment mintegy 400 Km-en keresztül. A tünetek váratlanul minden korábbi előjel nélkül újra és sokkal drasztikusabban jelentkeztek ismét. A kocsi már sehogy nem akart gyorsítani, folyamatosan rángatott, de hazavitt.
Tekintve, hogy éppen aktuális volt az olajcsere, az eset is kivizsgálásra került. Üzemanyagszűrő csere, légtömegmérők tisztítása után már ismét csak a gyertya maradt, mint gyanúsított (ekkor még nem szívesen gondolkoztam a trafók kicserélésében). Rendelt a szerelő gyári Volvo gyertyákat, melyeknek beszerelése után ismét működik a minden előírás szerint. Egyúttal kicseréltettem a fékbetéteket (még ment volna egy pár ezret, de még egy olajcserényit biztos nem), a szűrőket, és egy két apróbb finomság lett még megigazítva (műanyag elemeket meghúzta a kocsi alján, motorterében, stb.)

For life:
Mindennap élmény beleülni ebbe az autóba, és ahogy telik az idő egyre jobban szeretem meg minden elemét. Meg kell vele tanulni közlekedni, és akkor hatékony fogyasztás mellett lehet vele repeszteni. Biztonság és erő amit érzel magad körül, és mély megdöbbenés amit okozol a villogó 320i-nek. Emelkedőn sem vérzik be a szeme, és tudod, hogy karcos helyzetekben is meg fog állni. Figyelmet és törődést igényel, ez tény, de a hála sem marad el menetbiztonság terén. Fogyasztása is tud döbbenetes lenni minden irányba. Egy személlyel hajtva 15l vagy 5 személlyel csomagokkal Budapest-München útvonalon 120-140Km/h-val 8,5 liter. Nem fogyaszt annyival többet alacsonyabb motorizáltságú társainál (1.6 - 2.0B), mint amennyivel több (maga)biztosságot ad.

Mindenkinek ajánlani tudom csak (főképp az enyémet, ha majd eladó lesz 4 év múlva :) )

És a végére egy dal: ü-lés-fű-tés a legnagyobb király, a legnagyobb király… :D

Hibalista

- turbó blow off (nagyon dárga), futásteljesítmény alapján cserélni szükséges alkatrészek (fékek, szűrők, vezérműszíj, vezetőgörgő, ékszíj, vízpumpa, mert a vezérlés része, gyertyák) motortartó bak (ez is nagyon drága). Elektromos ablak kapcsolók -autóvillamossági szakember (5000,-Ft).
- Nekem még egy égő sem égett ki, de kicseréltem mind.

Ide hordtam szervizbe

XIII.ker Privát szervíz. Pontos, precíz, gyors.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Lengyel Car. Kicsit fagyosak eleinte, de kultúrált a kiszolgálás.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1997
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 118000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Kadett 1.4LS Következő autója? Subaru Impreza Boxer Diesel -uhh!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V40 1995 (2000 - 2004)

További ítéletek (207 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)