Pusztulat, Rettenet, Halál
Szöveges ítélet
Egy fullextrás Ford Mondeo-t cserélt vele a család azzal az indokkal, hogy ez az S40 milyen szép, nagy és elegáns azon kívül Volvo, ami nagyon megbízható...
Amilyen hatalmas kívülről, olyan szűk belülről. 190 vagyok és hátra csak mászva férek be. Elől több hely van, de a fejem így is gyakran beverem. 1 óra vezetés után a bordáim kikezdik a tüdőm, amit az állandó, éles fájdalommal vesz tudomásul. A dinamizmust még 1-es padlógáznál sem ismeri. A gyorsulása valahol az éticsiga és a hernyó között van. Képes 180-ra is, de akkor a kormány már annyira ráz, hogy szabályos halálfélelem volt. Az érzést fokozza az ABS, ami már 30km/h nál is bizonytalankodásával hívja fel magára a figyelmet. Mondjuk 90-100-as országúti tempónál 10 liter eszik. Minden más esetben sokkal sokkal többet.
És most a megbízhatóság: Egy márkaszervíz látogatás 100.000 Ft. Ezért cserébe tettek bele olajat, kiütötték a szervízlámpát és általában kivettek valamilyen alkatrészt a kocsiból és egy hibásat tettek a helyére. A világítást 6 év alatt nem sikerült úgy megjavítaniuk, hogy két egymást követő szervíz után be és kikapcsolható maradjon. Általában úgy működött, hogy bevittük és kértük, hogy rossz a lámpa/irányjelző, csinálják meg. Mondjuk 50%-ban sikerült úgy megcsinálniuk, hogy a következő szervízig működött. Ekkor nem szóltunk miatta és mit tesz Isten, a szervíz utáni este szembesültünk vele, hogy ismét rossz a világítás. Mára belefásultunk ebbe és már nem is szólunk. Állandóra be van kötve (ohne kapcsoló). Szerencsére ha kivesszük a kulcsot megszakad a világítás áramköre is, így nem szívja le az akksit. Viszont nincs többé lopakodó üzemmód :D.
Jelenleg az autó központi vezérlőegysége a vészvillogó kapcsolója (EZ HALÁL KOMOLY!). Ha nincs erősen beékelve, akkor véletlenszerűen nem működik az irányjelző. Egyszer pedig teljesen megbolondította az autót. A sluszkulcs kivétele után sem állt le a motor, csak miután mégjobban beékeltük a vészvillogó kapcsolóját.
Az 5. sebességet már csak szakavatott kezek találják meg. Egy golfkocsi legyorsulja (az 1200-es Lada meg simán állva hagyja). A kutasok már névről ismernek, annyit látogatom őket. A márkaszervíznek pedig a közelébe sem megyek ezután. Soha semmilyen szín alatt nem lesz megint Svéd autóm.
Hibalista
- Világítás folyamatosan, komplet elektronika, váltóhibák, önindító, kipufogó, futómű
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz Szfvár
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 50000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Vento | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.2/10) |
