Nyugott, kényelmes, biztonságos és enyim!
Szöveges ítélet
A kezdet: Autó csere mert öreg (1981) a BMW már. Újpesti kereskedésből elhoztuk az autót és fülig ért a szám! Gyönyörü, van teljesítmény, biztonság (mintha talpig páncélban állnék a rámrontó plüscicusok ellen), 2000ccm+1300kg-hoz képest tuti fogyasztás (város: 8,7-10L országút: 7-9L), kényelem! Alapból olaj+szűrők+vezérszíj+görgők+gyertyák csere. Ráadásnak észletem, hogy kell még 3db motortartóbak, olajnyomás jeladó is (mivel elöző gazdi hajtotta de rendesen és mivel jó hazai szokás: hát nem szokunk oda figyelni mi kell egy autónak és mi nem...). Letekertünk gondtalanul 7000km-t. Aztán autópályán egyszercsak elfogyott a kraft... Félreálva szomorúan vettem tudomásul ez csak 3 henger! Haza mentem vele és szétkaptuk. Kiderült eladásra összerakott darabot fogtam ki... 1-es henger egyik kipufogó szeleptányérból hiányzott egy darabocska. Miért? Miután szétborítottam a mocit kiderült. Az összes dugatyú gyűrű elkopott kivéve a kompreszió!!! Naná! hiszen ha az elkopna akkor nehezen lenne eladható. Sírtam és nevettem. Szakember lévén átvágtak, de még "olcsón" javíthatom. Uccuneki. Meglett. Tuti lett. Közben előjött az olaj folyás problema. Találtam egy bontó/szerelő helyet (Lengyelcar kft ők nálam No.1 javításban,alkatrészben és tanácsadásban). Felvilágosítottak, hogy a 2L-s moci tipushibája. Csináljam ezt+azt. Megtettem és azóta porszáraz! Toronycsapágy vs hungarikátyu = csere. Sajnos a biztonság kétszer akaratlanul is tesztelve lett önhibámon kivűl. A biztonság 10-ből 10+! A második esetnél megijedtem, hogy itt a roncstelep és pá-pá autó. Kiszáltam és megdöbbentem. Ellenfél 10cm-rel lett rövidebb és sajátlábán sehova. Nekem: motorháztető sérült, de nyitható-csukható. Megtekeredett az alsó kereszt merevítő és vele együtt a hűtők is de nem repedtek meg! Balos hosztartó meggörbült kicsit. Lökhárító helyén, de biztosra vettem annyi neki. Balos sárvédőm fényezése sérült csak! Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az ütközés szöge nekem kedvezett. Az én autóm balsarkát kapta telibe az ő elejének a közepével. Amit nehezen szoktam meg az a balos tankolás. A kuta sem támogatják az elentétes oldalra való próbálkozást... Nekem kényelmes, akiket vittem azok hosszútávon sem panaszkodtak (inkább aludtak egy jóízüt). Gyári audió szerezte a legnagyobb és legkelemesebb meglepetést. Egyenesen fenomenális! A menettulajdonságok? 3500-ig gazdaságos és kellemes. Felette felébred aki meletted üldögélt addig nyugottan és mosolyog. A futómü jótárs megfelelő gumikkal. DE NEM VERSENYGÉP! Arra van, hogy A-ból B-be juttason el úgy ahogy senki más. Minnél több km-t teszelmeg, annál jobban otthon érzed magad benne. A végén ki sem akarsz szálni. Csak gördülni tova. A kezdeti nehézségek ellenére imádom. Nekem bejött. Vagy már szerelem? 32 évesen mondom ez az AUTÓ nekem. Hát neked?
Hibalista
- Vez.szíj+görgő (17e)
- Ékszíj+fesz.görgő (10e)
- 2db kicsi motortartóbak (kb20e)
- 1db jobbos motortartóbak (40e)
- 1db bontott újszerű komplett gólyaláb (20e)
- 1x gyűrű gar. + hajtókar csap. gar. + főtengely csap. gar. + motor tömítés készlet + hengerfej felújítás (1 szelep csere/becsiszólás/marás/síkolás/nyomáspróba) (100e)
- 1db olajnyomás jelző gomba (4e)
- 1db bal belső féltengely gumiharang (Xe)
- 2db oldalsó helyzetjelző lámpácska (2x4e)
- +fékbetétek+olaj+szűrők+gyertyák (mint minden használatban lévő autóban)
Ide hordtam szervizbe
Magamhoz (sirály, ocsó, mindig kéznél van, legalábbis nekem)
Sajnos sokszor a hangulata miatt elmaradt a szerelés. :) De aztán 100%!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Sajnos kevesen értenek a volvokhoz. Én a Lengyelcar kft-s srácokban találtam meg a szakértelmet és a segítőkezet normális árakon.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 98000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | E28 518 | Következő autója? | Volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
