No surprise - A megbízhato tars
Szöveges ítélet
Sok autot vezettem mar korabban (ceges, berelt, stb.), de ez az elso sajat autom. Kozben lett 2 gyerekem, ugyhogy mindenkepp kombi kellett meg biztonsagos. A masik szempont az volt, hogy azert legyen valami stilusa az autonak, nem akartam tucat-autot venni. Mint a legtobb hozzaszolo elottem, en is hasznaltan vettem, eleinte dizelt kerestem, de az csak kulfoldrol behozott, bizonytalan eloeletu jargany volt, amibol biztosan ki lehet fogni jot is, de elso auto leven nem akartam kockaztatni, ugyhogy egy magyarorszagi benzinest vettem meg. Mar 130e km volt benne, ugyhogy az eredeti ar 40%-an vettem, amirol azt gondoltam, hogy ez mar nem fog sokat vesziteni az ertekebol. A sok km ellenere jo allapotban volt, szemmel lathatolag nem gyerekek nyuztak korabban - vagy legalabbis sokkal jobban viselkedtek, mint az enyeim, akik nehany honap alatt jobban leamortizaltak a hatso fertalyt, mint az elozo tulaj 3 ev alatt. Tobb, mint 1 eve hajtom az autot, eddig egyszer sem hagyott cserben minket, es ugyan a 150 ezres szervizt a penztarcam 400 ezer forintja banta (a kotelezon kivul meg eleg sok mindent talaltak rajta...), ezt leszamitva a fenntartasi koltsegek nem magasak. Az auto ketsegtelenul lomha, eleinte nagyon furcsa volt, hogy gyakorlatilag egyaltalan nem ismeri azt a fogalmat, hogy gazfroccs, de hosszutavfutonak kivalo: 160-nal is csendes, meg menetzaj sincs sok, nemhogy motorzaj, abszolut stabil, kenyelmes, stb. A kezeloszervek jo helyen vannak, jol mukodnek, nekem fekszik a minimal stilus is. Fogyasztasa eleg rapszodikus: egyenletes, alacsony sebesseg (100-110) mellett 6 litert is tud fogyasztani, de Varsoban (ahol pirostol pirosig halad az ember) 14 literes honapok is voltak; mintha egy langossutot huztam volna magam utan... Az atlag valahol 9 liter korul mozog.
Amit kulonosen szeretek az auton, azok az apro figyelmessegek (ertsd: odafigyelesek) a tervezok reszerol. Ime nehany: 1) a fedelzeti komputert 2 iranyba lehet ´tekerni´, igy nem kell vegigpotyogni az osszes adaton, ha 2 egymas melleti infora vagyok kivancsi; 2) ha elol lekapcsolom a belso vilagitast ajtonyitaskor, akkor az a hatso reszen sem gyullad ki (lehet, hogy nem ez az egyetlen marka, aminel ez igy van, de mivel a gyerekeim gyakran alszanak el, mire hazaerunk, ez egy fontos szempont; a csalad kettes szamu, olasz gyartmanyu autoja nem ismeri ezt a luxust); 3) a csomagtartoban van egy oldalso halo is, meg egy rogzito heveder, amit 2 iranyban is lehet hasznalni; 4) van egy merev kalaptarto, ami akkor is megmarad, ha a rolot feltekerem; mas kombinal meg nem lattam ilyen okossagot, pedig nagyon hasznos; 5) az elso ulesek hatso resze borbol van, noha amugy nincsenek boruleseim; a markakereskedes szerint ezt kifejezetten a gyerekek miatt terveztek igy (konnyebb takarithatosag, amit eleg gyakran ki kell hasznalni); 6) a hifi egysegben nemcsak CD es radio, de meg kazetta is van; azt hiszem ez megint keves markara jellemzo.
Osszessegeben a jelentos futott km ellenere sikerult egy megbizhato, stilusos, kenyelmes csaladi autot venni...nem arulom el, hogy mennyiert, de szerintem az ar-ertek arany kivalo volt. Csak ajanlani tudom mindenkinek.
Hibalista
- Eddig meg semmi komolyabb...azt leszamitva, hogy a legzsak ellenorzo lampa eg egy hatalams katyu ota (magyarul frontalisnal sem lepne mukodesbe a katapult...) es a tempomat neha ´elfarad´ es nyugdijba vonul...de ettol meg megy a verda.
Ide hordtam szervizbe
Zay utca - pontosak, udvariasak, jol dolgoznak - de ennek meg is kerik az arat
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Elso auto | Következő autója? | Egy ujabb V40-es mert a V50-es rondabb! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
