Kisülős kényelem, mérsékelt erő
Szöveges ítélet
A kocsit rendkívül megkímélve egy család apja, majd fia használta, így a vásárlás napján mindenféle átnézés nélkül bátran indulhattam el vele 1 hetes bajor nyaralásomra (így jött ki a lépés). Nem is történt semmi a jelentéktelen vészvillogó-kiakadáson kívül. Ami meglepett; autópályán, klímával (130-140 km/h) 7,8-8,3 között evett (szinte csak pályán közlekedtünk; kint könnyű).
Teljesítmény tekintetében tudtam, mit veszek, hallottam már hírét, hogy az 1.6-os Renault motor az 1,3 tonnához nem egy erőmű, de a 405-ös dízel PUG-om után ez is élvezhető átmenet. Célom a nem elszállt fogyasztás volt a kocsi vásárlásakor (mint a nagyobb benzines Volvo-knál), és be is váltotta az ígéreteit.
A fogyasztásról még annyit, hogy a 9,4-et is meghaladja, ha csak városban használom (Bp; egyik kerületből a másikba), ami még mindig viccesen kevés, ha belegondolok: alig melegszik be a motor mire célhoz érek, 50 méterenként kell lendületbe hoznia 1,3 tonna fémet, stb.
Hangja van pályán, úgy 120 fölött, de elviselhető számomra (teszem hozzá: nagyon nem mindegy, ki milyen autó után ül S40-be).
Kicsit nagyobb helyre számítottam, mikor kezdtem belakni (a jobb első lábtérben lévő karánboxból kilógó váltó domborulata vicces), de ez elegendő így is. Bár hátul nem utaznék Bajorországba, csak másfél méteres nőként.. A kényelem viszont elsőrangú, a (félig) bőr ülések verik apám A8-asának komfortját, iszonyú jó benne ülni (Győr után a következő megálló München volt), pedig én gerincműtött vagyok. A deréktámasz nem világbajnok, ám a 2 ütemben állítható ülésmagassággal (pályán) akár fotelként is használható az ülés, így még reggel is hajlamos vagyok a kocsiban elalvásra. Tehát komfortból 10-es. Talán 2 idegesítő apróság, ami a nagy szabályosság mellett felnagyítja a hibát: az egyik az ablak kapcsolója az ajtókban: egyszerűen elérhetetlen, így a középkonzolról kezelem az elsőket is. Másik; feleségem említette (164 cm), hogy ha eléri a pedált, akkor viszont üti a térdét a kormánymű (hiába, 170 fölötti svéd ffiaknak tervezték a vasat).
A peres gumi vidéken és kanyarban is segít, azonban a budapesti utakra magasabb abroncsot javaslok, igen rázós (a lengéscsill. még nem kopog)
Tény, hogy még nem nőttünk össze a fehér fotellal, és hátravan egy vizsga + nagyszervíz a közeljövőben, de a beletett 9000 km alatt semmi nem kopog, egyben van a kasztni és a műanyagok is csöndesek. Aztán majd megírom...
Hibalista
- apróságok: kánikulában autópályázás után az elakadás-jelző gomb nem igen akar visszaugrani, ki kell peckelni, amíg (gondolom) lehül; az izzók folyamatos kiégése már nagyobb bosszúság, sült már ki a féklámpa, hátsó helyzetjelző, első helyzetjelző, tompított többször is, és -főleg- az oldalsó (lökhárítós, sárga) helyzetjelző, ami azért bosszúság, mert egybeöntött a "búrával" (gyári új: 8.000.-), és igen sufnis (lenne) a kicserélése.
Ide hordtam szervizbe
Nyár közepén vettem, és még nem jutottam el a kötelezőszervíz-periódushoz, bár 9 ezret már beletoltam. Jövő hónapban járnak le a papírjai, és sztem még idén mehet a vas kötelezőre, ami nekem -mint egyik napról a másikra élőnek- nem szakszervízben fog megtörténni, ellenben uazt a melót végzik el a srácok a svédacélon.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Vadász Dzsíí
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 154000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 405 GRD | Következő autója? | talán kombi S40 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
