"Kissé lomha" - de magabiztos nyugalom
Szöveges ítélet
Megláttuk és megszerettük, benne pedig egyből otthon éreztük magunkat. Nem volt előítéletünk vele szemben, miután nem tudtuk, hogy Renault motor duruzsol benne. Aztán az első balatoni útján nem sikerült vele teljesen felmenni a pincéhez, röpült is a slusszkulcs a bozótba. Az afféron hamar túltettük magunkat, bár az elején morogtam rá relatív tohonyasága miatt. Kicsit böszme, kicsit tankszerű - de nagyon kényelmes és elképesztően stabil. Gázadás után picit "gondolkodik" mielőtt megindul, akkor is inkább komotósan, mintsem robbanékonyan, bár határozottan. De azért lehet vele menni. Sőt, tökmindegy neki, hogy mennyivel megy. Nem érezni benne a sebességet. Tömege miatt ezzel a motorral nem árt lendületből autózni vele. Elég nagy gázzal kell indulni, sajnos könnyű lefullasztani. Forszírozott előzésnél kettőt kell visszaváltani. Szeretem a formáját, belül is kellemes, ráadásul tökéletesen pakolható. Az alkatrészt aranyárban mérik, az azbesztmentes nem gyári fékbetétek 30 ezer km-nél többet nem bírnak ki. Alattomos hibának tekintettem 2007 nyarán a kuplung munkahenger előjel nélküli, menetközbeni elszállását. Volt kuplung, nincs kuplung... 2006-ban viszont fékezés nélkül hazahozott a holland dűnéktől 12 óra alatt (vasra koptak a féktárcsák)... Összességében határozottan kedveljük, nem is kicsit. Kellemes vezetni. Ha hosszútávon keményebben odalép neki az ember - ami ellen nem tiltakozik -, akkor 10 fölé kúszik a fogyasztása. Óvatosabb gázadagolással le lehet vele 9 környékére/alá is menni, de ez azért nem jellemző. Nem tudom hogyan oldották meg, de a motortérbe egyszerűen nem jut be a szmötyi.
Eltelt 1 újabb év (25-28 e km): problémamentes volt a fapados Volvom. Motorháztető és csomagtérajtó teleszkópok kezdenek elfáradni. Valami rezonancia kis sebességnél a kormánnyal is volt néha - gumicsere után megszűnt a gond (1 évvel korábban ugyanazeket a tüneteket fékpofákra fogták...). Hátsó rúgózás kezdi magát megadni, bár a kocsi változatlanul nagyon stabil. Kipufogó viszont még mindig tartja magát, pedig már 1 éve várom, hogy feladja... Parkolni 4 év alatt sem tanultam meg vele, elképesztő mit lehet vele bénázni (tettem is bele 2,5 évvel ezelőtt egy teszkós kínai tolatóradart - tökéletesen működik...) Változatlanul kedvelem, és változatlanul lomhának tartom. Igaz kettőt visszaváltva, 3-4000 felett elkezd kicsit tolni...
Hibalista
- 4 évesen vettem, akkor alig volt működő izzó a műszerfalban (17 db kellett, anyagár anno 2003.- HUF/db, sajátkezű csere "felfedező módszerrel" egy komplett hétvégén). Akksit is rögtön cserélni kellett, valami elhasznált gagyi volt benne, 25 ezer. Fékbetétek 40 ezer. Fékrendszer, betétek, féktárcsák 100 ezer. Vezérműszíj és görgők kötelező cseréje 100 ezer. Útközben elszállt kuplung felső munkahenger 40 ezer. Egy hónap múlva kuplungcsere 100 ezer. Féltengely gumiharang 40 ezer. Szűrőcserék 10 e. Ajtókitámasztó teleszkópok 8 e.
-
-
Ide hordtam szervizbe
Turányi Péter, Törökbálint (hozzáértő, gyors, megbízható - a horrorisztikus alkatrészárakról nem tehet.)
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Volvo Nyíregyháza (szuper mentés, kedves segítőkészség, gyors alkatrész beszerzés, elfogadható árfekvés)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Swift 1.6 Sedan | Következő autója? | Volvo vagy Toyota , esetleg Ford Mondeo - ki tudja... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
