Jó kutyus!... Ügyes kutyus!... Szép kutyus!...
Szöveges ítélet
27 ezer kilométer után így nyilatkoztam ezen a fórumon:
Tökéletes!
Az ergonómia, az utastér anyagai és színe, a karosszéria formája mind-mind kifogástalan. A kezelõszervek precízen, kis erõvel mûködnek, csendes (kívül-belül). Még nem találtam olyan rossz útra, amin zötykölõdve bármi megreccsenne, megnyikordulna az utastérben. Nyomasztóan nagy lenne belül a csend, szerencsére akad benne egy 6 hangszórós hi-fi, ami még a kényes ízlésû hifisták szerint is nagyon jó.
Kellemes ´tömegérzetet´ ad a vezetése és ezt -általában- a többi közlekedõ is érzi... A golfos vagányok is csak óvatosan szemtelenkednek vele. :)
Minden körülmények között biztonságosan uralható, a mátrai kanyarokban és autópályán, hirtelen a belsõ sávba tántorgó kamion mögé érkezve is.
Szeretnivaló részletek: jól használható zseb az ülõlap elején, kis tárolórekeszek, motoros antenna, dekoratív (ovális) kipufogókupak.
Országúton ideális a fogyasztása. Aki ellen tud állni az erejének és nem kergeti túlzottan, annak autópályán sem fogyaszt sokat. (Városban alig járok.)
Rossz tulajdonságok? Talán annyi, hogy a kipufogódob hátsó része elszínezõdött. De a szerelõk azt mondják, csak esztétikai probléma.
-------------------------------
Immáron 174ezer kilométert tettünk meg együtt és továbbra is csak azt mondom:
Tökéletes!
A rendszeres szervizek alkalmával elvégzett cseréken kívül csak -a lentebb említett- szervomotor jelentett plusz költséget.
Néptelen országutakon megtett hosszú túrákon nem ritka, hogy 6,6-6,8 literes sétaautózással szórakoztat. Nyáron, légkondival is megoldható 7,5 literrel 100km, dinamikus, majdnem szabálykövető autózás. :)
Hibalista
- - Kb. 24 ezer km-nél bekapcsolt a motordiagnosztika hibáját jelzõ lámpa, de a motor egyenletesen járt, semmi jele nem volt hibának.
- Elautózva a ceglédi szervizbe kikapcsolták a -menet közben- folyamatosan világító ledet, de ezután tanácstalanul álltak a jelenség elõtt, mert semmi hibát nem találtak.
- - Már a hatodik évet töltöttük együtt, mikor kiderült, hogy a fűtés azért indult télen olyan lassan (indítás után 15-20 perc), mert kezdettől fogva szorult a szellőzés egyik szervomotorja és hat év után teljesen feladta a küzdelmet. Mióta kicserélték (szó szerint!) jobb a fűtés, mint új korában.
- - Az első 150e kilométeren egyáltalán nem volt olajfogyasztás, azóta is mindössze 1-1,3 liter/20.000km plusz olajat igényel. 5W-40-es (nyár) és 0W-30-as (tél) Castrolt kap, ´kiskutya´ korától.
Ide hordtam szervizbe
Ford Szeleczky, Gyöngyös, de ez sajnos megszûnt
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Cegléd, márkaszerviz
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 174000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Baleno 1,6 GLX | Következő autója? | Volvo XC 60 vagy esetleg egy dupla turbós S80 D5? És ma is vettem 200Ft-ért egy lottót! :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
