A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V40 (1995-2004)

S40, V40 2.0T 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Igazi szerelem - tudom, hogy van ilyen

Szöveges ítélet

Ami a legjobban tetszett:
- A fedélzeti számítógép volt a kedvencem. Amilyen egyszerű, olyan nagyszerű! Egyetlen tekerőgombbal minden elérhető. Nem értem, hogy más kocsikban miért csak a nyomógombot ismerik, amiket n-szer kell megnyomni, hogy elérjen egy menüpontot az ember. Ebben anélkül, hogy odanéznék, tudom hova tekerem. 5*-ös!
- 160 LE (Teltházzal, megpakolva, klíma mellett is gyorsul, ami a másik kocsinkról nem mondható el)
- A világszép formája :)
Ami nem tetszett:
- Napfényben úgy betükröződik a műszerfal teteje, hogy alig lehet kilátni. Értem én, hogy Svédországban fél évig nem süt a nap, de azért csak ki kellett volna próbálniuk nyáron is.
- Az ablaktörlőt nem lehet csak 1 húzásra utasítani. Ehhez be kell kattintani, majd ki. A Zafiránkon van olyan is, hogy csak megpöckölöm és 1-et töröl.
- Hiányzik a filléres időzítőkapcsoló a beltéri világításból, ami megakadályozza az aksi lemerítését.
- Megöregedett

A sztori kicsit hosszabban
Építkezés közben, második autónak vettük öt gyerek és egy céges Zafira mellé. Eredetileg Mondeóban gondolkoztam, aztán látva, hogy egy Volvo nem sokkal drágább 10 évesen, úgy gondoltam, megvalósítom gyerekkori álmomat és talán megbízhatóbb is. Mikor megtaláltam a hirdetésben, nem sokat teketóriáztam. Új korában alapáron 6.8 millió körül volt + egy benne talált Casco papír szerint tartalmazott 2.3 milliónyi full extrát. Nekem már csak ez utóbbi extra érték kicsit több, mint felét kellett érte a kereskedőnél hagynom. Igaz, hogy 10 éves volt, 200 ezer km-el, de addig végig hivatalos Volvo szervizben szerelték. Épp a szülinapomon hoztam el, teljes volt a boldogság.
Két évig (ami az autónak ugye már a 10-12. éve volt) szinte semmit nem kellett ráköltenem az éves olajcserén, ill. téli-nyári garnitúra gumin és a 10 l/100 km benzinen kívül. Aztán kamaszkorba érve hirtelen minden baja lett. Kezdődött egy tervezett küszöb rozsdátlanítással. Nem sokkal később iszonyatos benzin szaga lett és mielőtt a szerelőhöz jutottam volna, leállt az út szélén. Hazavontatás után kiderült, hogy a benzincső öregedett el valahol. Ezután féktárcsacsere következett, majd valamivel később egyszer csak leállt a sebességmérő. Az autó ment, a fordulatszámmérő működött, de a sebességet nem mutatta és az ABS lámpa is világított. Fura érzés volt úgy vezetni, hogy csak a rendőrök tudják, mennyivel megyek :) Végül gond nélkül eljutottam a szerelőig és nem meglepő módon kiderült, hogy az ABS komputer adta meg magát. Újonnan 300 ezer, bontóból 50-be' fájt. De ha már azt cseréltük, a szerelő megkérdezte, hogy mikor volt benne vezérműszíj cserélve. Mivel fogalmam sem volt, ill. a motortérben rá volt írva, hogy 120 ezernél, inkább azt is kicseréltük. És pár nappal később még az akkumulátor is megadta magát, miután egy hétvégén a garázsban nyitva felejtettem a csomagtartót és a beltéri világítás lemerítette. Filléres időzítőkapcsolót spóroltak ki egy 9 milliós kocsiból!
Abban az évben több, mint 400 ezret költöttem rá, így talán érthető, hogy a pokolba kívántam. Nem voltam messze attól, hogy eladjam, de végül mégsem tettem. Hálából megemberelte magát, és a következő évben még annyiba sem került a fenntartása, mint az első két évben.
14 évesen aztán újra jöttek a bajok. Szerencsére nem annyira durván, mint előtte, de alig telt el úgy hónap, hogy valami apróság miatt ne állt volna a szerelőnél. Valahol máshol is megadta magát a benzincső, berohadt a kézifék, elöregedett a motortartó bak, eltörött a stabilizátor, kiégtek a lámpák, tönkrementa lambda szonda, stb.
Közben a gyerekek is öt évvel öregebbek lettek, és kezdik kinőni a Zafirát. Mivel a Volvo az öregebb és csak 5 személyes, ezért őt cseréljük le egy másik régi álmomra, egy Galaxyra. De ez már egy másik történet, melynek elbeszélésére másik alkalommal kerül sor.

Hibalista

- Benzincső kétszer (2x 5000) - Rozsdásodott a küszöb kétszer (70 000 + 10 000) - ABS komputer (bontott 50 000) - Akkumulátor (23 000) - Motortartó bak - Vezetőoldali napellenző - Kézifék (5000) - Lambda szonda (47 000) - Főfékhenger (20 000) - Stabilizátor (10 000)

Ide hordtam szervizbe

Ismerős maszek

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 196000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 49545
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Zafira Következő autója? Galaxy
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V40 1995 (2000 - 2004)

További ítéletek (207 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)