Hűséges dög
Szöveges ítélet
Opel Vectrát szerettem volna venni lehetőleg 1.8 benzinest, csak sajnos nem találtunk olyat ami megfelelt volna. Emiatt elkezdtük járni a kereskedéseket, és így teljesen véletlenül akadtunk rá, egy Volvo V40 1.9 TD-re. Kívül-belül gyönyörű, és jó műszaki állapotban is volt. Így azonnal meg is vettem, ráadásul kb 300000 Ft-al került kevesebbe, mint egy hasonló állapotú és kinézetű magyar papiros társa.
Az első évben rá is költöttem hamar 270000 Ft-ot, de nem zavart, mert gondoltam így még mindig árában van. 15 éves volt úgyhogy sejtettem, hogy lesznek hibái, csak a problémáim akkor kezdődtek vele, mikor minden évbe az előzőhöz hasonló összeget kellett ráfordítani.
Alapvetően jó és megbízható autónak tartom, összesen egyszer hagyott az útszélén, mikor nyaralni indultunk a baráti társasággal. De ez nem az autó hibája volt, hanem egy győri töltőállomásé, ahol szennyezett üzemanyagot adtak el, és emiatt eldugult az adagoló.
A menetteljesítményét megfelelőnek mondanám a súlyához viszonyítva (90 LE, 1350 Kg).
Előzni gond nélkül lehet vele, és a sportosra hangolt futómű miatt, a kanyarokban szinte nem is kell lassítani. Győr-Veszprém közötti úton Zirc környékén lévő dombokon, átlag 80-al tudok közlekedni.
(Up date 2016. június: egy rövid ideig egy Golf IV. Variant 1.9 TDI-t használtam, amin meglepődtem, hogy a Golf az üléseket leszámítva, mindenben jóval felülmúlta a Volvot. Szinte azonos súly és teljesítmény mellett)
A belsejével már azért akadnak gondjaim. A kesztyű tartón kívül nincs benne egy használható tároló hely. Az ajtózsebekbe egy törlő rongy fér el, a pohártartói számomra használhatatlanok, a gyári könyöklő miatt, ami viszont nagyon kényelmessé teszi a vezetést. A középkonzolon lévő tárolóba bármit is teszek, egy átlagos gyorsításnál azonnal beesik az ülések alá. Csomagtartó szerintem megfelelő méretű és elég jól is pakolható.
Az ülések kényelmesek, 4-5 órás folyamatos vezetés után is jól érzem magam bennük, és kipihenten szállok ki az autóból. 175 cm magas vagyok, és magam mögött nagyon kényelmesen elférek. Nagyon jónak találom a hátsó ülésebe integrált ülés magasítókat is, amelyek 9-36 kg-ig használhatóak.
A fogyasztása sportos vezetés mellett vegyes használatban, télen 7 l\100 km, nyáron klímával 6.5 l\100 km. Autópályán klímával 130-135 kph-nál 7 l. városban kb. 8 l.
Up date: 2016.10.02. Három hete sikerült vásárolnom egy 2002-es Golf IV 1.9 PDTDI-t. Eddig nagyon megvagyok vele elégedve, mivel ez már a faceliftes kiadás, az ülései is legalább olyan kényelmesek, mint a Volvoé voltak.
Up date: 2017.02.25: Majdnem féléve használom a Golfot, ezalatt kb 7000 km-et vezettem. Nem bántam meg, hogy megvettem. Sokkal megbízhatóbb, dinamikusabban lehet vele közlekedni és még kevesebbet is eszik. A legjobb tulajdonsága: meleg van még -20 °C-ban is, ellentétben a Volvoval (ha nem lett volna benne ülésfűtés, valószínűleg halálra fagytam volna már az első télen)!
Hibalista
- Tömören összefoglalom, mivel egy excel táblázatban részletesen vezetem a javításokat: - 182000 km-el, 2012.03.29-én vásároltam egy kereskedőtől,akinél sikerült belealkudni a meghirdetett árába egy új vízhűtőt és egy akkumulátort. - 183497 km: Megcsináltattam a nagy szervizét: olaj, olaj szűrő, üzemanyagszűrő, levegő szűrő, szíjak, görgők, vízpumpa. 167000 Ft munkadíjjal. - 184310 km: Előtöltés szabályzó szelep csereéje 33000 Ft. Ezt a hibát hatalmas fehér füsttel jelezte, ami mindent eltakart az autó mögött. - 184500 km: Adagoló és üzemanyag rendszer tisztítás, szelephézag állítás, porlasztócsúcsok beállítása. 0 Ft. Nyaralás közben kb. fél úton a céltól megállt, otthagytuk az aktuális településen, majd hazafelé elvontattuk. - 186823 km: Izzító gyertyák cseréje 25000 Ft. - Innentől kezdve többnyire magam szereltem. - 188860 km: Kilyukadt az alig egy éves vízhűtő, mivel a kereskedő szerelője kifelejtette a víz és a klímahűtő közötti kb. 20 Ft-os távtartót. Szerencsére javítható volt 20000 Ft. - 190000 km: Teljes hengerfej felújítás repedés miatt: bontott hengerfej vásárlása, szelep vezetők, szimeringek, szelepek fészkek összecsiszolása, síkolás, tömítések.72000 Ft. - 190200 km: Adagoló bemérése, állítása. 15000 Ft - 196620 km: Téli gumi garnitúra 80000 Ft - 197000 km: Hátsó féktárcsák és betétek cseréje. 26000 Ft. - 200300 km: Futómű szilentek kb 80%-ba cserélve. 120000 Ft - 202690 km: Vizsga 22900 Ft - 220000 km: Előtét ellenállás a fűtő motorhoz 33000 Ft. - 229000 km: akku csere 32000 Ft, lett volna olcsóbban, de hirtelen kellett. - 231000 km: Első, hátsó fékbetét (beállt a kézifék és elégett a betét), hátsó féknyergek felújítása, hátsó futómű sziletek nagy részének a cseréje, olaj folyások megszüntetése, üzemanyag szűrőház cseréje, váltóolaj cseréje, futómű állítás. 234000 Ft. - Ezen kívül voltak még apróbb dolgok pl: olajcserék, ablaktörlőlapát stb. Ami a lényeg 1010000 Ft-ot költöttem rá 4 év és 50000 km alatt. - Most 2016 márciusában fog ismét vizsgázni. Még cserélni kell rajta egy motortartót, ami 68000 ft lenne, ha még lehetne venni, de szerencsére 12000 ft-ért felújítják. - - Up date: 2016.05.06 - 232733 km 2016.03.03 Adagoló javítás: előtöltés szabályzó szelep csere 30000 Ft munkadíjjal - 232835 km 2016.04.04 Műszaki vizsga felkészítéssel 35000 Ft. - 233170 km 2016.04.18 Önindító csere, beállt forgórész 51000 Ft munkadíjjal. - 233354 km 2016.05.05 Átégett egy tömítés a turbóban, ezért a kipufogófüstöt az hűtésére használt olajjal, belenyomta az intercoolerbe, majd a szívótorokba. Új turbó (olcsóbb volt mint felújítani a régit), katalizátor, tömítések, olaj + szűrő cserék, levegőrendszer takarítása. 150500 Ft, magam javítottam. - 233354 km 2016.05.05 Motortartó elől az alsó 8500 Ft (A alsó hátsó motortartón 16 mm furat van, viszont a tartó szerkezeten csak 10 mm. És csak ilyet lehet venni, úgy hogy esztergáltatnom kellett bele egy perselyt 2000 Ft.) - Az eredmény: korábbi teljesítményéhez képest nagyságrendekkel erősebb és dinamikusabb lett. Jelenleg ahogy melegszik egyre jobban füstöl, de viszonylag kis mennyiségben. Ez azért van, mert a kipufogó rendszer is tele van olajjal, és ki kell égnie belőle. Remélem nem tart majd sokáig. - - Up date 2016.08.16 (236088 km): - A kipufogórendszerből az olaj kiégett nagyjából 2500 km alatt, Viszont helyette fehéren füstölt tovább. A vizet olajat nem ette, de a füstnek elégetetlen üzemanyag szaga volt. A csúcsokat beállíttattam amitől egy kicsit javult a helyzet. A szerelők azt tanácsolták hogy az adagolt le kellene venni, felújítani. - Ezt már nem csináltattam meg, inkább eladtam. - - Up date: 2016.10.30: - Felhívott az új tulajdonos... 2.5 hónappal az eladása után. - Hengerfejes lett, a hűtővíz körbe nyomta a levegőt! Na ez új infó volt számomra, mivel nálam ilyen tüneteket nem csinált. (A teljes hengerfej felújítás kb 50000 km-t bírt ki) Még eladáskor le is tekertem a kiegyenlítő tartály kupakját, hogy nézzék meg nincsenek buborékok. Valószínűleg széthajtotta! - A tulajdonos költség megosztást szeretett volna 50-50%-ban, ebbe már nem mentem bele (2016 tavaszán 521000 Ft-ot költöttem a javítására összesen. 430000-ért adtam el!), mivel eladáskor az autó összes általam ismert hibájáról tájékoztattam, ami az adásvételi szerzősében rögzítve is lett! Máshogy álltam volna hozzá, ha az eladás után néhány nappal hív, de kb 2.5 hónap telt el! - Más szemszögből nézve, több mint 5 hónapot kibírt nagyobb meghibásodás nélkül. Ez már szinte rekordnak számít!
Ide hordtam szervizbe
Többnyire magam szereltem.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Németh Autószerviz9027 Győr (Likócs) Római u. 33.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 182000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 80 1.8 | Következő autója? | Golf IV 1.9 PD 101 Le |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
