Faros foteles kétezres
Szöveges ítélet
A családi kedvenc, nagyon kényelmes, szerintem gyönyör? feneke van, eléggé dinamikus motor, lehet takarékosan és sportosan is bánni vele érezhet? fogyasztáskülönbséget produkálva. Praktikus, bár a nagy csomagtartóba nehéz pakolni (a hátsó ülésre pláne). Megbízható, nem érdekli a -30 fok sem, baromi jó a gyári cd-s hifi. Az egyik hozzászólóval ellentétben én 30 mp alatt be tudtam programozni. Az ablaktölr? mindig csíkoz, akármilyen gumival. A váltó szerintem nagyon jó, de autópályára kellene egy 6. fokozat.
Néha egy-két apróbb hiba el?jön, ilyenkor elfutok a szervízbe, ahol kiderül, hogy lényegében semmi baja, pár száz forintért javítják. (pl az aku nem töltött, koszos volt a kábel ami a generátorból jött, 500 Ft-ért csatlakozót megtisztították, azóta jó).
Próbáltam az utóbbi id?ben jó pár népszer? átlagautót (pl.:Focus, Golf5), és néhány luxust is (GS300), de eddig semmi nem tudta überelni a Volvo hangulatát.
2008.04 update:
Mostanra túl vagyunk a 100 ezer együtt töltött kilóméteren, ígyhát már jelentős tapasztalatra sikerült szert tenni az autóval kapcsolatban.
Alapvetően elégedett vagyok vele, még így, 10 évesen és 200k km futásteljesítmény után is szépen teszi a dolgát.
A 200k km futásteljesítménnyel azonban együtt jár néhány kevésbé örömteli dolog, mivel ez az a pont, ahol egyszerre kezdenek az addig hibátlanul működő alkatrészek tönkremenni. Kezd hangja lenni a szervónak, a motor már elég erősen csipegeti az olajat (bár ez lehet az előző tulaj hagyatéka), a futómű kezd nyiszogni, zörögni, a szilentek öregedése miatt.
Ez persze nem azt jelenti, hogy olyan hangja van, mint egy taxis opelnak, de már lehet tervezgetni a javításokat. Bírna még így is vagy 50ezer km-t, de én nem leharcolni akarom.
Eleddig sosem hagyott cserben, volt ugyan, hogy elsőre nem indult, de szerencsére generátor- és önindító felújításokkal ezeket orvosolni tudtam.
A menetteljesítménye még mindig felette áll az átlag 1,6 szférának, és versenyre kel az újabb 2,0 tdi-kel is.
És ha 160-al megyek, akkor az 160, nem 120, mint egy corsában...
(meg amikor az 1,3-as suzuki 200-al hajt, hát persze :)
Városban konstans 10-et eszik, vidéken 8-9-et, de nem megyek nagypapásan.
A kényelme, ergonómiája nem hasonlítható össze, csak a többi prémium kategóriás kocsival (tehát nem fószvágen!).
Összességében csak ajánlani tudom mindenkinek, aki megbízható, kényelmes utazóautót akar. Ha pedig a teljesítmény is fontos, akkor ott a turbós verzió...
Hibalista
- Hátsó nagyszilent 32000 (alkatrész+munkadíj)
- Koccanás:lökhárító el?l (bontott) 45000+20000 fényezés
- Motortartó bakok
- Generátor felújítás
- Önindító felújítás
- Szelepszárszimeringek cseréje
- Termosztát
-
Ide hordtam szervizbe
Seres K. Volvoklub - jól megcsinálja amire megkéred, de mást nemigen, még ha látja is, hogy van valami.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Autovaros - márkaszervízhez képest elfogadható árak és alapos kiszolgálás. Korrektek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | astra | Következő autója? | V70 T5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
