Farkas báránybőrben, avagy a szolidan elegáns dinamikus
Szöveges ítélet
Egy csalódást okozó 1.4 -es Fiat Bravaból, egy 1,6-os Ford Escorttal utasként elszenvedett baleset után (az én oldalamon nem volt légzsák, s pechemre az övet nem sokkal előtte kapcsoltam ki, hogy hátranyúljak egy szendvicsért), aminek köszönhetően majd 3 hónapig "gyógyultam-rehabilitálódtam", ültem be a 2 literes, 136 lovas S 40-be. Ez az autó nagyon sokat segített abban, hogy visszanyerjem a biztonságérzetem, és újra élvezzem a vezetést. A Brava után felüdítő érzés a 2 literes motor dinamikája és teljesítménye, a váltó könnyedésége, a futómű megbízhatósága. Az ülésfűtés jót tesz fájós derekamnak. A magaságállítható ülés hihetetlen kényelmes és megtaláltam benne az ideális vezetési pozíciót. A kanyarstabilitása kiváló, teszteltem párszor a Hortobágyi kacskaringós puszta-utakon, ahol a 40-es táblás kanyarokba még 100-110-el is simulékonyan fekszik bele. A fogyasztása is megdöbbentett, mert 8 liternél csak a maximumon hűtő klimával fogyaszt többet, 150, vagy afeletti tempónál (a Fiatom is bekortyolt ennyit, sőt!). Amit szeretek benne, hogy még 140-nél is érzem, hogy van benne tartalék, képes tovább pörögni, így az előzések sem jelentenek problémát. Az egyetlen bajom vele, hogy 130 fölött kicsit megnőnek a menetzajok, de igazából nem vészes, főleg ha szól a zene. Egyszer kipróbáltam mennyit bír, de 210-nél már nem pörgettem tovább, pedig még nem padlóztam. Igazából kényelmes 130-as tempót futok vele a pályán (olyankor a fordulatszám 3.500 körül se jár) és ezt jó fogyasztással honorálja, vezetni pedig abszolút nem fárasztó. A Fiatban az autópályán elfáradtam, ebben a kicsikében még sosem. Az első évben sokat mentem vele: Ausztria, Németország- sebes sztrádák, Horvátország, és rendszeresen ingáztam Budapest és Hajdúszoboszló között. Még sosem hagyott cserben. A 2. évtől keveset mentem, de ez nem a kocsin, hanem a munkámon múlott.
Sajnos a sors nem bánt jól vele, akárhogy is vigyáztam, de nem az én hibámból sérült meg szegénykém. Ám a gondos szerelők meggyógyították.
Mindent egybevetve nyugodtan mondhatom:belészerettem.
Nemrég kipróbáltam egy D5-ös S60-ast. Hát az is szerelem volt első látásra. Sajnos, eljött az ideje, hogy lecseréljem a kicsikémet egy fiatalabbra, de remélem nem veszi rossz néven. Amíg tartott, nagyon szerettem, és még mindíg nyugodt szívvel ajánlom bárkinek.
Hibalista
- első izzók 1 év alatt 2-szer, bal hátsó féklámpa izzó 1-szer, első szélvédő csere (betörték egy leeső virágtartóval, ára 104.000 Ft (biztosító fizette) és 50-50 százalékos felelősséggel koccantam, bár a mai napig állítom, hogy én nem hibáztam, a bal hátsó sárvédőt javítani-fényezni, a bal hátsó lámpát cserélni, a lámpa altti lemezt cserélni fényezni és a hátsó lökhárítót fényezni kellett, a rám eső, fizetendő 50 % 122.000 Ft volt, de ebből majdnem 40.000 a mukadíj. Legutóbb pedig a kuplung munkahenger tömítése ment ki, 6500 Ft, csak az volt a bosszantó, hogy ünnep miatt ott kellett hagynom.
Ide hordtam szervizbe
Méhes Lajos, Kecskemét (jó barát, jó szerelő, becsületes és alapos, szolid árakkal, megéri az oda-vissza utat), ő szervizeli és műszakiztatja az autóimat
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
A szélvédőcserét és a karosszéria javítást is a Duna Interservise Volvo szervizében végezték (biztosítós esetek!), sikerült nagyon szépen megcsinálni és nagyon rugalmasak voltak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Brava 1.4 SX | Következő autója? | V40, vagy S 60 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
