Ezek a Svédek valamit nagyon tudnak!
Szöveges ítélet
Két éve vásároltam, mivel a kis 1,4-es polóval már nem tudtunk volna elmenni nyaralni. Feleségem nagyon ellene volt, hogy egy közel 8 éves autóra cseréljük le az akkor még csak 5 éves VW-t, de már néhány nap után megszerette az új járgányt. A vásárlásnál két nagyon fontos szempont volt, az egyik a megbízhatóság, a másik, hogy ne Skoda vagy Opel legyen (nincs velük semmi bajom, csak semmi egyéni nincs bennük).
Kicsit féltem egy olyan (, számomra álom) autót megvásárolni, amit a környezetemben szinte senki sem használt még. Ez az oldal és a tulajdonosok véleményei sokat segített a helyes döntés meghozatalában, amiért azóta is hálás vagyok!
A megvásárlást követően a vezérlés (görgők, szíjak), olaj és szűrők cseréje ha jól emlékszem 55.000-ből kijött munkadíjjal együtt, ami szerintem nagyon baráti és ugyan utángyártott alkatrészek kerültek beszerelésre, de abból a jó minőségűt választottam.
A következő olaj, szűrő cserét magam végeztem, amihez az anyag mindösszesen került 13.000 HUF-ba (Valvoline olaj és utángyártott, de nem a legolcsóbb szűrők)
Már a vásárláskor nem égett az egyik helyzetjelző, amit magam cseréltem ki (4.500 HUF).
Az akkumulátor már kb. 1 évvel a vásárlás után megadta magát (18.000 HUF).
A csomagtartó teleszkópok nagyon gyengék voltak. Mindkettőt kicseréltem (4.000 HUF/db.).
A váltó szilent gumik az idők során már annyira elfáradtak, hogy a váltásnál már inkább megrogytak, minthogy a váltót a megfelelő pozícióba emeljék, de elég volt egyelőre állítani rajta.
Fentieken kívül még az első és hátsó izzók szorultak néha cserére.
Nagyon szeretem benne, hogy bár már 10 éves, de még most is megnézik az utcán és ha azt mondanám, hogy 3 éves, még azt is elhinnék róla. A kaszni annyira jól meg lett tervezve, hogy még most is tetszetős. Szeretem benne a sok helyet. Nem a gyorsulásáról híres, de 1600-1800-as fordulattól már szépen húz. A benzines autók nagyon hamar elveszítik a lelkesedésüket ha jön egy emlekedő. Apósom is megvette az 1,6-os benzines Opel merivát, de hiába a 110 lóerő még így sem gyorsul úgy, mint az azt megelőző diesel VW polo, pedig az csak 75 lóerős volt.
Nagyon tetszik a fogyasztása. 940 km-en csak 50 litert evett meg (országút, város vegyesen).
Amit hiányolok, az a tempomat és a fedélzeti. Ezektől eltekintve nagyon meg vagyok vele elégedve. A következő egy 2002-2003-as V40-es lesz, vagy egy 2001-2002-es V70-es.
Hibalista
- Assze háromszor égett ki az első, egyszer a hátsó és egyszer az oldalsó helyzetjelző. A váltónál a gumi szilentek (elég volt állítani rajta). Akkumulátor csere.
Ide hordtam szervizbe
Egyik kolléganőm férje (néha ingyen).
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 91000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | polo 1,4 | Következő autója? | V40, V70 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
