A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » S40, V40 (1995-2004)

S40, V40 1,6 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Életem legracionálisabb autóvásárlása. Hogy jó-e, majd kiderül.

Szöveges ítélet

Előre bocsájtom: kicsit hosszú lesz, kevés lesz magáról az autóról, de így kerek a sztori.
Őszintén bevallom, autó ügyben impulzus vásárló vagyok. Ami megtetszik és jó(nak) tűnik, azt veszem meg. Sok éven keresztül az új autókat preferáltam, aztán pár éve úgy döntöttem, hogy inkább veszek pár éves, keveset használtat, ahol a kezdeti értékvesztés nem engem érint, és olyan autókba ülhetek bele, amit újként nem tudnék megvenni, vagy legalább is, nagy anyagi fájdalommal járna újkori megvétele. Előző autómmal azt gondolom elértem azt a csúcsot, amit autó ügyben egy igazi autóbuzi elérhet, noha korábban eszembe se jutott ez a típus márkán belül, hiszen kisebb méretosztályban gondolkodtam. De mivel belefutottam egy magyarországi, igazoltan kis futásteljesítményű példányba, ezért beleültem. És élveztem minden percét, minden kilométerét. Annak ellenére, hogy nagyvárosban élhetetlenül nagy, ritka rossz vele a parkolóhelyek vadászata.
Mivel egy pénzügyi befektetés miatt úgy éreztem, jobb ha elválnak útjaink még azelőtt, hogy félmilliós-milliós aknák előjönnének, fájó szívvel megváltam tőle.
Majd még aznap egyeztettem az autószerelőmmel, hogy milyen "eldobható" autót javasol nekem a következő 1-2 évre az én autóhasználati "szokásomhoz": havi 3-3.500. Km futás, aminek kb. 80%-a osztrák autóút, autópálya. heti többszöri bécsi parkolgatás, dugóban araszolás, havi 1-2 pesti túra + az ezzel járó rossz magyar utakon zötykölődés. Egyszerű autó kellett, ami nem romlik el, vagy ha igen, van hozzá olcsón alkatrész, és lehetőleg ne kerüljön csilliárd pénzbe az üzemeltetése, szervizelése. Egy kitételem volt a használt autós keresőben: a tempomat megléte, ami ilyen futás mellett nekem a legfontosabb (meg az ESP, Klíma természetesen). És mivel korábban megtapasztaltam, hogy a bécsi parkolókban hihetetlen gyorsan képesek körbekarcolni az autókat a parkoló kollégák, ezért tényleg nem szobor kellett, hanem egy olyan, aminél nem fáj a dolog. Plusz a lakóhelyem környékén nagy számban előforduló vadak miatt se kapjak szívinfarktust, ha egyet kicsapok a patájából. Ezen kívül legyen nagyon kényelmes az ülése (40 felett már kicsit fáj a sok autóban töltött km), a futómű pedig ne vegyen észre minden egyes porszemet, ami az úttesten van (utolsó újként vett autóm pont emiatt vérzett el idővel, mert fájt, hogy amikor egy 5 Ft-os pénzérmén átmentem, meg tudtam mondani, hogy a fej, vagy az írás volt felül) Ezek után a leendő autóm vételárát a 800.000.-1.000.000.- Ft-os keretbe képzeltem bele. Ez az az összeg, aminél nem fáj, ha egy vad leamortizálja a kocsimat, vagy a kedves osztrák autósok a szűk bécsi parkolókban hibáznak 1-2 centit és a be- valamint kiparkolás, ajtónyitás nem adja ki nekik...
Nos, bölcs szerelőm erre azt javasolta, hogy az autó legyen szívó benzines, legalább 1,6 b-os motorral, magyarországi, valós km-el és lehetőleg leinformálható múlttal, maximum 140.-150.000. Km-el. Az olyan huncutságokat, mint automata váltó, pedig felejtsem el (na ez volt a legfájóbb ukáz, mivel már évek óta automatával járok, kivéve a céges Opelom, de azt nem én veszem). Mivel az én képzeletemben erre a Golf 4 alapú autók feleltek meg, ezért a Golf, első Leon, Beetle (feleségemnek az van, imádom, ráadásul 2.0 benzin, ami bírja is a sztrádatempót) vonalon 250 km sugarú körben kerestem elsősorban, de igazából ennyi fontos paraméterre nem volt semmi komoly, ezért elkezdtem más márkákat is nézni, és ekkor jött szemben velem a Volvo S40 első generációja, abból is (sajnos) még pont a 2000 modellfrissítés előtti példány. 150.000. km-el, másfél év műszakival, teljesen korrózió-, és sérülésmentes kasztnival, magyarországi vásárlással, végig a vásárlás városában használva, az utóbbi 8-10 évben szinte végig garázsban állva (tulaja külföldön dolgozott, az autó pedig idehaza állt ezalatt a története szerint). Frissen végzett vezérléscserével, jéghideg klímával, ülésfűtéssel, karc- és szakadásmentes utastérrel, gyári karcmentes alufelnin teljesen újszerű nyári gumival és "új" téli gumikkal lemezfelnin. Apró szépséghibaként parkolásból eredő kisebb karccal, és a csomagtartón valaki által végighúzott kulcs lenyomatával.
Kihagyhatatlan ajánlatnak tűnt. Próbakör is ezt igazolta, minden szép és jó volt, csak magamat nem tudtam elképzelni benne. Aztán a velem lévő barátom, és az autószerelőm meggyőzött, hogy ezt nem szabad otthagyni, kincset találtam 750.000.-ért.
Megvételkor látszott, hogy a gyönyörűen csillogó, semmi mattulást nem mutató kasznin azért elvégeztek egy polirt, hiszen az ajtókeret széle és a tető műanyag eleme kicsit fehér kencés volt.

Ezen kívül a külső hőmérséklet érzékelő nem működött (-40 fokot jelzett a műszerfal), valamint a klíma kezelő panel egyik égője, illetve a típushibának számító indexkar/ablakmosókar lötyögés volt a hiba.

Ezen kívül kicsit karcosan jár a váltókar (főleg egyes, kettesben), ami picit zavar, meg nagyon enyhén hallani vélek valami kis zajt a váltóból 1,2,3 fokozatban. Volvókkal foglalkozó ismerősöm mondta, hogy az 1,6-osnak ez a gyenge pontja, a váltó, amit ráadásul semmi másik motorvariáns váltójával nem lehet helyettesíteni. Mindegy ez még mindig nem milliós kár, ha cserélni kell, 35-40 ezer a bontott bele.

Viszont időközben kiderült, hogy valami a klíma körül nem oké. 30 fok feletti klímahasználat esetén a fordulatszám 300-2200 között ingadozik, és tempomatos haladásnál is érezni, hogy "beleránt" a motor kissé. Netes fórumokon a klímakompresszor csapágyát említik, ezen kívül a hűtőrendszer lamelláinak eltömítettségét. Volvos szakember ismerősöm a klímagáz túltöltését említette. Nos: lamellák tiszták, az nem okozhatja. Klíma nem hogy nincs túltöltve, még kissé alacsonyabb is a nyomás a kelleténél. marad a kompresszor. Ezt tudtam jó áron szerezni, hamarosan beépíttetem. A kocsival a 3 hónapja alatt 13.000.- km-t tettem meg. Néhány izzó kiégése, a váltógomb bakelitjének letöredezettségén kívül egyenlőre semmi gond. Úgy tűnik, némi csapágyhang kezd a megtett km-ekkel előjönni, igaz egyenlőre nagyon halkan, laikus által nem észrevehetően jelentkezni.
Amit a legnagyobb hibának tartok, az a nagyon gyenge rádió vételi jel. hiába vettem hozzá jel erősítőt, nem tudja olyan tisztán venni a rádiójeleket, mint a mai modern autók. Majd, ha erre lesz időm, valami autóhifistával keresek rá megoldás (nem csúcshifi kell nekem bele, megteszi a benne lévő gyári Volvo fejegység, csak szóljanak tisztán a rádióadók).
Egyenlőre ennyi. tetszik, hogy 14-es gumik vannak rajta, amik nem drágák, jó bele a legolcsóbb olaj is (nem teszkó gazdaságosra gondolok, hanem a neves gyártók olcsóbb termékeire), nem kell prémium olajat bele venni, a 10.000.- km-es periódust akár Mol olajjal is le lehet tudni. Persze nem kevés a 5,5 liter egy 1,6-os motorba, de kevesebb, mint az előző autóm 9,5 literje, amihez nem ártott beletenni a merci által előírt szabvány szerinti olajat. Viszont ami meglepett, hogy a Volvo ugyanolyan gyártmányú pollenszűrője drágább volt, mint a mercihez a két darabot tartalmazó (annyi kellett bele), azonos paraméterű filtere.
És amin meglepődtem a vásárlást követően: az autón lévő, teljesen új kinézetű gumi 2009 évi gyártású, míg a gyakorlatig nem használt téli gumik pedig 2006-ak. Ez alapján az autó valóban nem sokat futott az elmúlt 7-8 évben, bár ezekkel a paraméterekkel nem fogom sokáig használni őket. A nyári a szezon végén lecserélem, a télit pedig így fel sem rakom, mert hiába van rajta 8 mm-es minta, öregedésből eredő apró repedéseket találtam rajta.
A futómű nagyszerű, jól szűri az úthibákat, viszont a motor már 110-120 környékén számomra zavaróan hangos (bár lehet, hogy a korábbi, komolyabb autóim kényeztettek el). A váltó vált, de mint írtam, kissé karcosan lehet a fokozatokat tenni, nem az a japános "magától bekattanós". Az ülés maga az álom. Hihetetlenül kényelmes hosszú távon is.
A fogyasztás: minden hónapban nullázom, és első két nyári hónapban 6,7-et irt a számítógép, most szeptemberben 6,9-nél jár. Igaz most sok pesti és bécsi dugó van benne, meg 140-150-es pályázások is, a korábbi 120-130 helyett.
Eddig egy "vaddal" találkozott az autó, egy nagyobb madárra, ami a jobb első fényszóró törlőkarját törte el. Azt sikerült cserélni, más baja nem lett. Az autómosások során a vételi polír réteg lekopásával kerülnek elő a kisebb nagyobb karcok a kasztni minden részéről (meg első nap valaki állat a karmát élesítette a hátsó lökhárító alsó részén, így azt is fényezni kell majd. Viszont már lassan minden sarka le van "horzsolva", kedves autóstársaknak köszönhetően. Plusz pár napja egy derék, török kinézetű "osztrák" a jelenlétembe tolatott nekem, de annak sem lett semmi következménye, a fényezésre váró hátsó lökhárítón lett egy újabb, kb. 5 x 5 cm-es újabb karc. nagyon nem érdekel, ezért vettem ilyet, hogy ne öljön meg az ideg.
Egyenlőre ennyi.

Hibalista

- Megvételkor rossz volt a külső hőmérséklet érzékelő, mire bontóban találtam volna hozzá kemény 2.000.- Ft-ért, addigra a szerelőm berendelt hozzá újat 9.000.-ért (ez sem volt sok pénz, és legalább új). - A kormánykarok (index, ablaktörlő) mozog, ami típushiba sajnos. - Néhány belső klíma kezelőszerv megvilágítása nem működött megvételkor, hozzávaló égő csak a Volvoban van, aranyáron 2-3.000.- Ft-ért. persze azóta egy másik belső kapcsoló égője kiégett, persze az pont másmilyen égős, mint amit korábban vettem (mert abból legalább vettem tartalékot). Egyenlőre jó lesz így. - Klíma kompresszor huncutkodik, a következő olajcserekor cserélve lesz, már megvan hozzá a cseredarab. - Váltókar gombról törik le a bakelit. Már van helyette új kar, ez is cserélve lesz a következő szervizlátogatáskor. - Bal hátsó helyzetjelző lámpa égője 3 hónap alatt már kétszer kiégett, nem tudom milyen égő kellene hozzá, ami bírja. Legutóbb az osztrák éjszakában a rendőrök emiatt állítottak meg, hogy nem világit. Kellemetlen, amikor ezért 15-20 percet basztat a kinti rendőr, ahelyett, hogy időben hazaérhetnék. - Aztán másnap kiégett a bal első tompított is. Neten megnéztem, két perc a cseréje. Aztán nekem kb. 1 óra lett, mert a foglalatot a helyén tartó fül sehogy sem óhajtott kiakadni a két biztosító fogból. Végül két csavarhúzóval feszítettem ki a helyéről, ami nem volt egyszerű a kis hely miatt.

Ide hordtam szervizbe

Családom autóinak karbantartója. Gyors, pontos, csak mivel jó szakember, rendesen le van terhelve, ezért kb. két hétre előre be kell jelentkezni hozzá még egy olajcsere miatt is.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 150000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? passz
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo S40, V40 1995 (2000 - 2004)

További ítéletek (207 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)