Elegancia és erő - imádat után kiábrándulás
Szöveges ítélet
Elegáns, kényelmes, klasszikusan szép vonalú autó. Hamar otthonossá és személyessé vált vele a vezetés élménye.
Utódja a V50 rút és kommersz kiskacsa hozzáképest.
Az autó sportfutóműves volt, fantasztikusan dinamikus és gyors jó útfekvéssel (német autópályán a gyári 240 simán jött, tán még picit tudott is volna...). Szinte ellenfél nélkül... Váltó pontos, precíz sosem akad, téveszt. Első gumikat és hátsó fékpofákat (miért pont a hátsókat???) iszonyú gyorsan lezabálta. Csomagtartó kellően eltalált a praktikusság és az elegancia közt kellő egyensúllyal. Ha kellett családi autó - annak ellenére is, hogy magam mögé már csak igen szűken fértem be - ha kellett sportos, dinamikus túraautó. Fogyasztás pedáltól és hangulattól függően a 9 l (országúti tök szabályos vezetés) és a 16 l (német autópályás eszetlenkedés) közt bárhol lehetett. Sok városival is az átlag 11-12 l közt megállt. Ha nem hullik szét a motor a gar idő után viharos gyorsasággal (a Volvo-ra nézve szégyenletes kiszámítottsággal!) még most is megvan. Imádnivalóan készséges és komfortos autó konvencionális eleganciával, jól álcázott, de ha szükséges bitang dinamikát biztosító erővel. Lángoló szerelem, majd rettentő nagy csalódás a vége!
Hibalista
- Szervizkönnyvvel rendszeres rendszeres szerviz márkaszervizben az előírt időpontokban. 3 évig és cca. 100000 km-ig álomautó eltekintve néhány izzó cserétől. De! 60-80E km-től egyre erősödő olajfogyás, szervizintervallum felét ha kitart. Szerviz szerint normális (?!) 2l spéci Castrol olaj csomagtartóban állandó útitárs. Negyedik évébe lépve (gar már úgyis oda) horribilis áru márkaszerviz helyett maszek szerelő, mert autó kezd széthullani motorikusan. Hűtő szivárog. Javítva, majd hangerfejtömítés is elszáll pár ezer km-el odébb. Javítva, következik a turbó, szerencsére "csak" szétdurran menetközben az intercooler becsövezése - még rángatózva hazagurul alapjáraton, szerelő fogja fejét, ellennyomás nélkül turbónak is könnyen annyi... megúsztuk, lapátozás, csapágyazás még OK, amúgy szét-össze, tömítéscsere, hátha turbó zabálta olajat. Még néhány ezer km és újabb gyanus hangok motorból felől. Motor komplett szét, majd döbbenet: 130000 km és hajtókarcsapágyas 2 hengernél is! Mivel szegény ekkor már többet állt mint ment, szomorúan de eladtam... :(
Ide hordtam szervizbe
Ivanics Székkesfehérvár,
osztályozással bajban vagyok...
tulképp korrektnek tűnt, bár nem is olcsó, de ha igaz amit maszek szerelő állított motor szét döntése után, miszerint a karterban 2 ujjnyi betonkemény koksszá állt össze az olajsár, mert az autóban olajcsere tán sosem volt, csak utántöltés, akkor....:(
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Baleno | Következő autója? | vissza japánhoz: Mazda6 MPS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
