Egyszerűen a jó autó
Szöveges ítélet
Imádom. Imádjuk, sokadik autóm. Most is van egy mazdám is.
Bár ez elvileg a legkisebb Volvo, csak hajszállal kisebb egy Mondeo kombinál.
Vásárlás előtt végtelenül sok kommentet olvastam, és a drága fenntartás nem igaz. Az már inkább, hogy egy kiváló szerelőhöz alkalmazkodva válasszunk autót.
Nyilván a használat milyensége is alapjában határozza meg az autó állapotában beálló változásokat. A Volvo, pláne egy 1.6-os kombi nem versenyautó. A pedálkarakterisztika is úgy van beállítva, mintha folyamatosan azt mondaná..csigavér...csak nyugodtan. Ha tövig nyomom a pedált, akkor tud menni, de érezhetően nem erre van kitalálva. Ide egy apró történet, szintén kicsi 110 lóerős 1.6-os passat érezhetően jobban megy, de ez csak a pedálkarakterisztikának köszönhető. A passat vezetése közben végig arra gondoltam, miért is nem megy így a centire megegyező teljesítményű és nyomatékú Volvóm. Következő alkalommal jöttem rá, míg a passatban szinte beesik a legkisebb nyomásra a gázpedál, addig a Volvóban iszonyú erő kell a padlózáshoz. Ha megteszem, az is megy, de nem teszem, mert a pedál folymatosan erősen visszanyom.
Fordulékony, csendes, városban 9 országúton 7 literes fogyasztás. Nem szeret 140-150 felett menni. Az egy hiányérzetem pont ide kapcsolódik, miszerint én az 5.fokozatot jobban elnyújtottam volna.
A felszereltsége tökéletes, pl kipörgésgátló, ülésfűtés, bőrkormány, a fűtés-hűtés világbajnok, egyszerűen nem érzed, hogy honnan és miként fúj, csak egyszerűen tökéletesen hozza a kívánt hőfokot. Az ülését mindenki dicséri, én is, az első két ülés állítható deréktámassszal is meg van spékelve. A gyári 6 plusz mélynyomós hifi a gyári cd-s rádióval kitűnő.
Viszonylag olcsón megkapható prémium minőség, bár ez állítólag a 2000 utáni szériákra már nem teljesen igaz.
Amíg lehet megtartom, a mazda Volvóra cseréjében gondolkodom.
Hibalista
- szinte csak kopó alkatrészek, 170.000-nél eredeti első féktárcsák cseréje
- az egy kivétel a hátsó ajtó emelő teleszkópok ár 4800/darab, csere otthon 3 perc alatt
- olajra figyelni kell 10.000/1 liter
Ide hordtam szervizbe
Seres Károly
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Xsara2 | Következő autója? | Volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
