Drága Svéd,gagyi Francia alkatrészekkel.
Szöveges ítélet
Az imádott Fiat Stilóm törése után,gyorsan kellett egy dízel kombi.Legnagyobb bánatomra a lakhelyemen rátaláltam erre az autóra. Elsőre jó vételnek tünt.Hisz csak egy Volvó,kombi is,dízel is,mi baj lehetne.Hát lett.Az első 17 kilométeren lerohadt a váltó.Pontosabban szétnyílt.Tipusbetegség.Pár nap keresgélés után találtunk bontott cseredarabot 30 ezerért,gari nélkük. Ez 8000 kilométert bírt,majd szó szerint szét darálta magát.A váltó mindkét vége szétnyílt,és hullottak a földre a csapágygörgők.Kellemetlen élmény,nem kívánom senkinek.Persze ilyenkor blokkolnak a kerekek,a motor tizedmásodperc alatt fullad le.Városban,ötvennel haladva nem túl biztonságos egy ilyen mutatvány.6 hét keresgélés után találtunk megoldást a váltó problémájára.Mivel ebben a tipusban Renault a motor,és a váltó is,kézenfekvő volt,egy Renault Laguna váltó beszerzése.Persze azért,mert Volvó váltó ehhez a tipushoz nehezen beszerezhető.A Renault váltón csak harangot kell cserélni,és kész is a teljes értékű Volvó JC 5 225-ös váltó. Ezzel már tűrhetően üzemel.A motor megbízható,még 300000 kilométer után is.A legnagyobb hidegben is indul.Viszont nagyon lusta,és iszonyatosan remeg. A beltérben nem volt olyan műanyag elem,ami ne rezonált volna a motor miatt.Mire rendberaktam a váltót,behalt a világítást vezérlő elektronika,ismertebb nevén CEM modul.Ez onnan vehető észre,hogy a világítás teljesen önálló életet él.Hol le lehet kapcsolni a világítást,hol nem.Leállított,bezárt autónál is világít minden.De ha leveszed az aksiról valamelyik pólust,akkor nem birod bezárni az autót.Ez városban elég kellemetlen.Cserélve lett bontott darabra,mert az új 170 ezer.Ezután a kézifék rohadt be,rendszeres használat mellett.Javítani nem igazán lehet,csak a féknyergek cseréje segít.Darabonként 30 ezerért.És hogy még jobban érezzem magam,behalt a jobb hátsó abs jeladó is.A cseréje elég szívás,és persze az ára is.Mivel az autó jelentős mennyiségű Renault alkatrészt használ,az alkatrész vásárlás is felér egy nagy kalandal.Mert elsőre biztos hogy nem megfelelő alkatrészt kapsz.Aztán rohangálhat az ember az alkatrész boltba cserélgetni.Ezúton is csókolnám a Franciákat.A karosszéria sem erőssége az autónak.A külső küszöbök,és az első sárvédők kötelező jelleggel rohadnak.A beltér csúnyán öregszik,a kárpitok a varrásuknál szakadásra hajlamosak.A menettulajdonságok ezzel a motorral nem túl acélosak.Előzni lendületből lehet,mert erőből nehezen megy.Hiába a 95 lóerő,a forgatónyomaték csak 180Nm.Ez párosítva a 14 mázsás autóval,nem nagy dinamikát szül.Cserébe viszont a fogyasztás korrekt.Országút,vagy autópálya stabil 5 liter.Város 6,télen 7-7,5 liter.Egyébként kényelmes utazó autó,még hosszabb utaknál sem fárad el benne az ember.Persze ez csak négy főre érvényes,mert öt embernek nagyon kényelmetlen.A csomagtér nem túl nagy,de a ledönthető üléseknek (az elsők is előre buktathatók) köszönhetően,elég jól variálható.Összességében nem bántam meg,hogy megvettem,de azzal számolni kell egy ilyen autónál,hogy az alkatrészei drágák,és esetenként túlgondolt megoldásokkal találkozik a szerelő.Illetve nehezen szerelhető.
Hibalista
- CEM modul. 20000 ft bontottan. Új 170000ft. Index relé. Bontott 2000ft. Új 20000ft. Váltó,kétszer is. 50000ft,bontottan.Hátsó féknyergek.30000ft,50%kedvezménnyel. Abs jeladó,35000.Új.
Ide hordtam szervizbe
Barát,ismerős szerelő.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 324000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fiat Stilo 1,6 | Következő autója? | BMW 318i e46 |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
