Családi autó
Szöveges ítélet
Nem túl régen vettem használtan, elméletileg 96000 km-rel.
Az autó felszereltsége els?re megfogott (szinte fullextra, tempomat, b?r ülések, automata légkondi stb...), mivel a hasonló katetgóriás autókat (ennyi pénzért) nem pakolták tele ennyi mindennel.
Rögtön utána komplett fékcsere következett, mert a fékek annyira elhasználódtak, hogy a féktárcsákat is le kellett cserélni. Sajnos kés?bb kiderült, hogy az egyik féknyereg is odavan, de egyenl?re az maradt. A konzolon a világítás szépen csendben kihunyt így este csak megérzésre találgatjuk a kapcsolókat. Az akkumlátort is cserélni kell (bár ez természetes ennyi id? után). Es?s id?ben a csomagtér ajtón lév? lámpa-rendszámtábla modul es?vízgy?jt?ként kezdett m?ködni aminek hatására az izzófoglalatok szépen elrozsdásodtak(csak cserélni lehetett ?ket de a volvo szervízek arany árban kínálták, ezért maradtam a bontott alkatrésznél amit a gyári alkatrész árának tizedéért megkaptam és még a min?ségben sem kellett kompromisszumot kötnöm. A modult viszont még bontóban sem találtam ezért egy kis +tömít? anyag segítségével lett nagyjából vízhatlanná téve az autó hátsó része).
Azóta már kipróbáltam hegyen, völgyön, autópályán, városban is és elég vegyesek a tapasztalataim.
Városban a 11 l/100km körüli fogyasztása egy kicsit meglepett, viszont ha kevesebbszer kell megmozdítani a (motor teljesítményéhez szerintem nehéz) kasznit, akkor 6 l/100km körüli fogyasztás adódott átlagban úgy 7,5l/100km ami figyelembe véve az autó súlyát szerintem nem olyan rossz.
Valószín?leg ugyancsak a kaszni súlya (+ az 1.6-os motor) lehet annak az oka, hogy gyorsításkor inkább szerényre kell fogni a figurát, mert egy piros utáni induláskor egy kisebb kategóriájú dízel autó is könnyedén lealáz, ami nem túl bíztató, de egy bizonyos fordulatszám után azért elindul az autó.
Az autó biztonságáról eddig csak elméletben bizonyosodtam meg (remélem így is marad), de azért minden esetre a jöv?re nézve bíztatónak t?nik (6 légzsák + WHIPS).
Mivel vannak gyerekeim ezért a gyerekülés téma is aktuális volt. Három gyerekülés simán elfér a hátsó üléseken, viszont a biztonsági övek nem rendelkeznek olyan mechanizmussal amik azokat rögzítik egy bizonyos pozícióban, ezért maradt a régi módszer (jól megfeszíteni oszt megrántani).
Az automata légkondiról csak jókat tudok szólni, tényleg egyenletesen h?ti le a kocsi bels? terét és elöl sem kell nagykabátban ülni ahhoz hogy hátul ne izzadjunk (és eddig még meg sem fáztunk t?le).
A kényelem els? osztályú, az ülések nagyon kényelmesek, ami fontos hosszabb utakon, a tempomatot el?szeretettel használom - sokszor még a városban is - nagyon komfortossá teszi a vezetést (bár hátrányára írandó hogy elálmosítja a sof?rt).
Összegzésként csak annyit, az eddigi tapasztalataim alapján nem fogtam nagyon mellé, amikor családi autónak ezt a típust választottam.
Hibalista
- Komplett fékbetét - féktárcsa csere, féknyereg, kipufogó zörög, hátsó ajtón(csomagtartó) lév? lámpamodul beázik a szigeteléseknél, konzolvilágítás nincs, abs jeladó, kerék csapágy, fékcsövek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 96000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corsa | Következő autója? | évek kérdése de az biztos, hogy csak volvo lesz |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
