Biztonság-luxus-kényelem, minden kilóóóóméteren :)
Szöveges ítélet
Nos, nekem előtte egy 4tactos wartburgom volt (van is még :)) rettentő gyorsba vettem, svájci autó, agyonverte a jég, rendkívül retkes volt belülről, rendkívül elhanyagolt stbstb. Neten elkezdtem kutatni, találtam VolvoWIW-et, nagyon jó, sok rendes ember, került onnan szerelő is.
A szerelési dolgokról pár szó:
Szóval először is feltűnt, hogy morog a váltó, rángat az autó.
- Rángatás: cseréltem gyertyát, kitakarítottam a pillangószelepet, új légszűrő, kiretkeltem a szívótorok alatti kartergáz labirinttömítést (ha ez el van koszolódva akkor kezdi el beköpni a pillangószelepet). Ezek olyan dolgok amiket én saját két kis kezemmel csináltam meg. No csak nem akart elmúlni, lényegalényeg kiderült hogy a 3. henger gyújtáskábelének a szigetelése sérült. Kicseréltem a gyújtáskábel szettet, frankó BOSCH-ra, nagyon jó lett minden elmúlt.
Jah még a váltó előtt az önindító is szórakozott, kiderült hogy a testkábel potyogott le, ezt is saját két kis kezemmel csináltam meg, ha meg már kivettem az önindítót hát cseréltem benne szénkefét, kitakarítottam megzsíroztam. Tuti király lett az is.
- Váltó-mese: Szerelőhöz elvittem, jól megnézte, mondták csapágyas a váltó. Ennyi km-nél ez normális, tehát költségvetésbe betervez aztán egyszercsak felújít. Az autót úgy vettem hogy új benne a kuplungtárcsa, csak a kiemelő volt szétesve, tehát kapott új kuplung-szettet is. Azért lehúztam vele 15-20 e km-ert. A szerelés után kijött a kerékcsapágy-bajság is azt is cseréltük. Nagyjából ennyit kell tudni a szerelgetéséről, egyébként csicsáztam, cseréltem rajta saját kezűleg tetőkárpitot, rendesen kiretkeltem belülről.... ez még az a kategória akinek van kis műszaki affinitása tud bütykölni, úgyhogy hajrá!
Még valami, mikor megvettem néhány tanknyi üzemanyagot jártam adalékokkal (kék spuri, szeleptisztító, égéstér tisztító, olajadalék stbstb. nem állandóan azzal kell járni, de eleinte nem rossz a dolog, főleg az injektor-fejek miatt, meghálálja az autó!)
- Menettulajdonságok: az úttartása valami remek, nagyon jól lehet vele kanyarodni ha rendes gumik vannak alatta, nem pattog el, nem hajlamos a kúszásra. Viszont havas-jeges úton óvatosan kell vele bánni (mivel nem? na jó BTR, PTSZ és társai...), a jó kormányozhatóság marad, igazából én ezeket az új autókat nem szeretem a csúszós úton hajtani.
Az autó nem egy erőmű, meg a száztizenakárhány lóerő ehhez a kasztnihoz a pont elég. Ha kicsit jobban akar vele menni az ember vissza kell tenni, de 3000 fölött megy azért. Szóval nem száguldozásra való hanem kényelmes tempóra. Az viszont tuti igaz hogy az 1.6-os kevés a kasztnihoz, az még lomhább. Fogyasztását tekintve nekem nem volt vele bajom, nyáron 7,5-8, télen 8-9 között attól függően mennyit budapesteztem vele. Az autó olyan 110 fölött kezd el tényleg enni, ha vidéken kényelmes 90-el utazunk, kihasználjuk a lejtőket és nem tapossuk ész nélkül a gázt akkor nem lesz gond. Jah, én írtam a fogyasztást, mert az autó szól ha valami baja van, egyszer felment a fogyasztásom majdnem 10 literre, no ekkor derült ki hogy meghalt a lambda szonda.
Az autó amúgy veszett-kényelmes, nem fáj tőle a hátad, jó az ülés, az ülésfűtés álom a maga nemében. Szóval az teljesen rendben van. Az én 195 cm-el simán elférek, a hátsó ülésnél a hely már nem valami nagy, de ha kicsit előrehúzza az ember az ülés akkor ott is lehet ám fejedelmi lakosztály. A helyről még valami, a hátsó csomagtartó óriási, ha az ülést lehajtom (úgy hogy kiveszem a hátsó üléspárnákat) akkor pedig iszonyatos teret nyújt. Egyedül egy IKEA-s kanapét nem sikerült berakni.
Összességében én nagyon szerettem az autót, eladni azért kényszerülök rá mert nincs benne klíma (aki ilyet vesz az figyeljen rá, hogy klímás legyen a kocsi) illetve a cégembe szeretnék bevinni egy pickupot a meló miatt.
A másik, rendszeresen el kell vinni szervízbe, ami döglött ki kell cserélni. Engem ez az autó SOHA nem hagyott az út szélén, SOHA nem döglött meg alattam.
Ha bárkinek van kérdése akkor nyugodtan fel lehet tenni :)
ano_minuszKUKACfreemail.hu
Hibalista
- - Váltó felújítás - - Gömbcsukló - - Kerékcsapágy - - Fékpofák - - Kuplung-szerkezet - - Lambda szonda
Ide hordtam szervizbe
WRCViktor, Budapest, Margit u. korrekt, gyors, nem drága, ha valami rossz a kocsiba akkor azt elmondja.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 216000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | 1.3S | Következő autója? | B2500 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
