Az egyre fáradtabb svéd acélunk
Szöveges ítélet
Sziasztok,
2004-ben vásárolták szüleim 70ekm-el. Alapvetően egy S40 1.9TD Renault motoros turbódízel, klímával, elektromos ablakokkal elől, hátsó ablak és visszapillantó fűtéssel. Ezzel kb. minden extrát felsoroltam. (én a vásárláskor 11 voltam)
Fater használta először, minden héten 2x150km nagyjából főúton, nem pályán. Ő így belepörgetett kb. 170e km-t, viszont sajnos kb. 240e km környékén a hosszbordás szíjból hosszában levált egy szál, és a vezérlés alá kapott, ami elugrott.
Itt jegyzem meg, hogy ez volt a története legdrágább manővere (eddig).
Hengerfej le, tömítés, örvénykamra stb. csere, 200ezer FT fölé rúgott a vége, úgy hogy egy ismerős csinálta. Ezután minden zsír volt.
Én 260e km-nél kaptam meg 2014-ben, eleinte egyetemre jártam vele (heti 100km), később dolgozni (napi 100km) .... és még mindig...
És akkor végre az autóról.
Eleinte amikor gyerekként beleültem, úúú mennyivel jobb mint amikbe eddig ültem (Zsiguli,Alfa33,Skoda). Kényelmes, plüss belső, halk csak úgy suhan.
Viszont manapság átbillent oda mint a fent említett Alfa, Skoda stb...
Hangosabb (persze hogy hangosabb) mint bármelyik viszonylag új autó, remeg már mindene, érződik hogy nem mai csirke. De persze napi használat mellett, 440000km-nél (aminek nagyon nagyon részét NEM pályán tolták bele) mit is várhat az ember.
A lényegre térve:
Motor: 90ló, használható, nem racse gép az 1200 kiló mellé
Kormány, felfüggesztés: a kormány könnyű, a felfüggesztés 2 személlyel tök oké, de 4 személlyel meg csomagokkal már bakra ül a hátulja.
Útfekvés: ezt az autót ha egy picit kiismered, pontosan bele tudod tenni úgy a kanyarba határon, hogy ki is jössz belőle, akár sz@r úton is. Viszont ha esetleg benézed, akkor se bosszúálló, először az eleje megy el, könnyű korrigálni.
Fék: normál napi használatra tökéletes, ne várj tőle többet (tapasztalat: érdemes megvenni egy kicsit jobb betétet, előre mindenképp, sokkal jobb adagolhatóság, hosszabb élettartam).
Fogyasztás: 6-6.5 liter százon ami nem rossz, de a VW csoport hasonló tagjai 0.5-1 literrel kevesebbel is beérik.
Megbízhatóság: az én 180e km-em alatt, amit beletettem, egyszer kellett vontatni, de saját hülyeség volt, nem sikerült beleragasztani a főtengely végén a szíjtárcsát fogó csavart. Ezen kívül 2x eldurrant egy fékcső, de okosba el tudtam vánszorogni hazáig.
Alkatrészek: könnyen beszerezhetőek néhány kivétellel értelmes áron.
A teljesség igénye nélkül kb. ennyi.
Verdikt: Családtag. A korából és futásteljesítményéből kifolyólag rá kell figyelni. Nem szabad ütni vágni mint pl. egy új céges autót mert azt nem bírja.
Hibalista
- le kellett venni a hengerfejet, mert a hosszbordás szíj szétfoszlott, és a vezérlés alá kapott, így az elugrott - kuplung csere kb. 330 000-nél - motortartó váltó-billenésgátló bakok - szélvédő (kavicsfelverődés után berepedt) - hangrendszer - termosztátház - kárpitozás - géptető, sárvédő csere rozsda miatt - olajteknő tömítés - A kopó alkatrészek felsorolásához szerintem nem állna rendelkezésre elég hely..
Ide hordtam szervizbe
Otthon faterral szereltük, a vezérlés elugrást leszámítva.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 18 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 70000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 370000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 33 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
