Átb*szósos, lehúzósos márkaszerviz
Szöveges ítélet
A V40 egy jó kombi, pakolható, esztétikus formájú, praktikus autó, igazából szerettem. Németből 2002-ben vettem, egy frankfurti török kereskedőtől és mint ahogy várható is volt átvert.
*** Most egy kis kitérőt teszek és a debreceni Volvo márkaszervizzel kapcsolatos tapasztalataimat írom le. Szerintem tanulságos!!! Már Németországból hazafelé 100 fellet az ABS lámpa kivillant. Szépen kijártam a behozatali procedurát és gondoltam rendberakom a gépet. Bevittem a márkaszervizbe, hogy nézzék át, elsősorban azt, mi van az ABS-szel. Még aznap felhívnak, hogy utánaöntenek egy kevés olajat és, hogy a műszerfalon az egyik izzót ki kell cserélni. Másnap megyek és mondják, hogy feltárták a hibát és az ABS vezérlőegysége rossz. Volt pofájuk a 3 deci olajért és az izzócseréjért elkérni 30 rugót. Aztán vettem egy bontott vezérlőt amit a szervízben kipróbáltak és szerintük az is hibás, kitisztították a jeladókat, bemérték és azokat jónak találták. Aztán azt tanácsolták vegyek új vezérlőt. Közben egy kamion meghúzta az autó oldalát és ismét a Volvohoz kerültem a kocsival javíttatásra. Meg is csinálták a gépet (márkaszervizhez képest ocsmány munkával) de nem akarták ideadni, mert nem jött még meg a törzskönyve (akkoriban 6 honap alatt adta ki a BM). Mondták, hogy fizessek ki nekik kb 400 ezret és majd a biztosítótól kérjem én a pénzt. Aztán szerencsére két nap múlva megkaptam a törzskönyvet és így átadták az autót. De még mindeig nem volt jó az ABS. És mivel már mindenem kivolt az autóval megrendeltem náluk a vezérlőt. Megkértem a szervizvezetőt, hogy tényleg csak akkor tegyék bele, ha az a baja. Aztán megjött a vezérlő beletették előttem és azzal sem működött az ABS. Aztán kezdték a variálást, hogy akkor más baja is van a rendszernek. Zárásig húzták az időt, majd közölték, hogy aznap nem tudják megcsinálni. Másnapra jó volt a gép és mondták, hogy mégiscsak a vezérlő a hibás és kifizettették velem a 270+áfát. Engem nem hagyott nyugodni a dolog, hogy előttem nem ment, de másnapra hirtelen jó lett?! A régi vezérlőt is visszakértem. Elmentem egy másik műhelybe és visszacseréltettem. A régi nem volt jó, de teljesen más hibajelenséget produkált, mint annakelőtte (egyáltalán nem működött). Aztán ott volt a másik bontott vezérlőm, amit nem hagytam ott a Volvonál és azzal is kipróbálták. Tökéletesen működött, annak ellenére hogy a Volvonál ezt a vezérlőt is hibásnak mondták. Aztán egy komoly Volvos szerelő felvilágosított, hogy valószínű mégis csak a kerékjeladók lehettek hibásak és mivel az ABS nekem is mindig csak 100 felett kapcsolt ki valószínű, hogy az egyik jeledó adott fals jeleket. Szóval ez volt a sztorim a debreceni VOLVO MÁRKASZERVIZZEL.Azért, hogy lehúzzák az embert képesek voltak tönkretenni egy teljesen jó vezérlőegységet, és inkább beáldoztak valami használt jeledót csak, hogy az igazukat bizonyítsák. *** Visszatérve az V40-re, az összes balszerencsém ellenére kiválló autónak tartom. Ez a példány nem érte meg a pénzét, főleg ha azt a kb. 500 ezret hozzátezsem amibe az össze hibájának a javítása belekerült. Már vagy 2 éve eladtam, de idén vettem a feleségemnek egy S40-et, mert jó:)
Hibalista
- ABS vezérlő/jeladó, központi zár, benzinpumpa
Ide hordtam szervizbe
BELME VOLVO MÁRKASZERVIZ Debrecen
(ezektől mindenki óvakodjon, főleg a pókerarcú Kiss Attilától!)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 100000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | BMW525D |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
