Alfa helyett, bár egészen megszerettem
Szöveges ítélet
Nos, igazából nem ilyet autót terveztem vásárolni, előtte sokáig Alfáim voltak nagy megelégedésemre, és ezt nem szerelemből mondom. Tehát dízel kombi 156-ost kerestem, de használtan Magyarországon normális állapotú dízelt találni szinte lehetetlen. Én nagyon sokat megnéztem, de egyikbe sem mertem belevágni. így került képbe a Volvo V40, ami ugyan nem olyan szép mint a 156 SW, de kombik között elég kellemes. Mindenképp dízelt akartam, bár sosem volt dízel autóm. Ahhoz képest, hogy ez volt a második autó amit megnéztem, nem csalódtam idáig. Bordó, hibátlan belső és külső, szép gyári alufelnik. Jó a felszereltsége, szinte minden, bár a napfénytetőt hiányolom. A széria 15-ös kerekeknek kifejezetten örülök, bár nem mutat úgy mint az előző Alfáimon a 16-os kerekek, de Pesten sokkal haszálhatóbbak. A motor bár csak 116 LE, egészen jól autózható, bár a mostani dízelek többet tudnak, ez talán ebből fakadóan tartósabb. Mivel már családom van, nem a teljesítmény volt fő szempont, azt megkaptam az Alfáktól. A belsejét mondhatnám picit unalmasnak, az Alfába beleül az ember, elfogja a húúúú b@meg érzés. Szép design, kerek műszerek haj azért azt visszasírom. De vissza a Volvohoz. Tehát a belső design picit uncsi, de amúgy rendben van minden, kézre esik minden, és kényelmes. Illetve hiányoznak az Alfában fel-fel bukkanó lámpácskák. Nekem hál istennek csak az izzók kiégéséről vagy légzsák kontakthibáról jöttek a visszajelző fények.
Az autó jól pakolható, bár vannag nagyobb csomagterű igavonók is, ez nekem most egy gyerekkel elég.
Ráköltenem még nem kellett semmit olajcserén és csatolmányain kívül, igaz azt minden autómban szigorúan 10000 km-enként. Lehet, hogy talán picit feleslegesnek, vagy pocsékolásnak tűnik, de szerintem ez a hosszú életű motor titka.
A futóműve meglepően jól bírja, nem kopog, nem nyüszüg semmi. Ez főleg az Alfa után meglepő. Bár azt hozzá kell tenni, hogy az Alfa futóműve nagyságrendekkel precizebb, kanyarodni velük ég és föld az Alfa javára. Ez inkább komfortosabb, a nyugodt vezetés híve. A Volvo dízel volta miatt orrnehéz egy cseppet.
Ami talán picit zavaró, az az első lökhárító alján található pici spoiler, ami elég sérülékeny, sikerült már nekem is újrafényeztetnem.
Jó az autómata klíma, viszonylag hamar lehűti az utasteret anélkül, hogy lefújná a hajamat a fejemről.
Egyenlőre nem tervezem új autó vásárlását, megvagyok ezzel egy darabig.
Bár nagyon szeretnék még boldog Alfa tulajdonos lenni, mert Alfa Romeo nélkül élni lehet, de minek! Ha a közel/távol jövőben esetleg rámszakadna az OTP, vagy örökölnék, biztosan vennék a Volvo mellé egy Alfát.
Hibalista
- Egyenlőre semmi, ezért szeretem
Ide hordtam szervizbe
Négykerék Bt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 68000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 156/147 | Következő autója? | Nem tervezek most venni, de ha igen, akkor Alfa, vagy Volvo |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
