a második lakásom
Szöveges ítélet
Négy évesen vettük az autót, első számú családi autónak. Most lassan már 12 éves. Még mindíg jó autó. Gondosan kerülgettük a gödröket, hidegen sosem forgattuk, rendszeresen hordtuk szervízbe. Előtte egy V6 Vectránk volt, azt is szerettük, de az 15 litert evett és ott is hagyott egyszer. Akkor még nem volt jogsim, soha nem vezettem.
Kezdeném azzal, ami nem jó.:
Az első tulaj karambolozott vele, emiatt voltak vele problémák. A motor tartó bakot és a váltót is cserélni kellett. Bontottan nem vészes összeg egyik sem. A váltó azóta is ratyi, hármas és ötös nehezen kapcsolható, csak miután leesett a fordulat. A műszerfalizzók és a hátsó lámpa néha kiég. Az autó esetenként elfelejt hűteni/fűteni, és csak a gyújtáskor a kapcsolón beállított hőmérsékletű levegőt fúj be. A motoros rádióantenna megadta magát. Egyszer kézzel kirángattam, azóta úgy van. :D A bal hátsó kerékcsapágy kopogott 200.000 km után. Cseréltük.
Ezen felül csak kopóalkatrészeket cseréltünk. Aksi 4 évente kuka...
És ami jó.:
Nem rohad. Sehol. Egy kicsit sem. És 12 éve kint áll esőben, hóban, latyakban, napsütésben, minuszban és kánikulában.
Minnél több minden van egy autóban, annál több minden fog besz*arni idővel... itt többé kevésbé minden működik, a fent említett apró hibákat leszámítva. Soha semmi komoly probléma nem volt még ilyen téren vele. Ülésfűtés, klíma, minden hibátlan. Nagyon megbízható, egyáltalán nem félek attól, hogy ott hagy valahol. Az ülések annyira kényelmesek hogy szívesebben ülök bennük mint itthon a fotelban. A belső nem zörög, érzésre jó minőségű, masszív. Nem is kopott meg vészesen. Rengeteg okos megoldás, amit újabb autókban sem látok. Szélvédőn átlátszó csiptető autópálya matricának, remekül finomhangolható fűtés, jó belső világítás, sok sok tárolórekesz, a legkényelmesebb első kartámasz amit valaha volt szerencsém használni.
A 109 lóerővel nem egy villám, de az autópálya tempót bőven lehet tartani vele. Bontott, nem 1.6hoz kalibrált váltóval 3,3at forog 140-nél (óra szerint) Dízelek a nyomatékosságuk miatt könnyen lelépik. Alul nem húz, pörgetni kell. Hegymenetben vissza kell kapcsolni.
Egy személyel csomag nélkül már már sportosnak mondható. Kanyarban stabil, bele lehet engedni. Egy alkalommal debrecen és nyíregyháza között - télen - egy kiugró állatot sikerült vele elkerülni. Remekül viselkedett a csúszáshatáron is.
A kormány jó visszajelzést ad az útról, könnyen megszokható. A gáz nagyon könnyű, a fék jól adagolható. A kapcsolási érzet átlagosnak mondható, a váltó hosszú úton jár. Újabban a hátramenetet nem mindig találom meg elsőre... régen nem volt ilyen gondom. A fordulóköre nagy, parkolni nem könnyű vele.
A fogyasztás átlaga valamivel 8 liter alatt van. Nem hajtom, pályán 130, országúton 90-100, városban 50. Ha nagyon rugdossuk legurít 10 litert is, de semmi értelme, mert a "sportos" élményhez nagyon forgatni kell. Rekord alacsony fogyasztásom kb 7.2l/100km.
Amit nagyon jól tud.:
Biztosan hazavisz, bárhonnan, bármilyen körülmények között.
Kényelmes, otthonos, szép belső. A mai napig szívesen ülök bele.
Biztonságos, 4 légzsák, kipörgésgátló, ABS, jó fékek, erős kasztni, jó futómű.
Racionális szervízköltség, kevés műszaki hiba, korrekt fogyasztás és menetteljesítmény. Ennek ellenére nem tucatautó, hasonló értékű switftet, golfot, astrát mérföldekkel leköröz komfort és megjelenés terén. Hasonló korú E36, E46, W203, A4 mellé is be lehet állni vele bármiféle szégyenérzet nélkül.
Igyekeztem annyira objektív lenni, amennyire csak tudok. Nyilván kötődöm érzelmileg az autóhoz, első kocsi, nagyon szeretem. Sosem hagyott ott senkit, és nem is mutatja a gyengeség semmi jelét. Sok autót láttam már, ami "óra szerint" 100.000km-el ezerszer ramatyabb állapotban volt ennél. A piaci értéke köszönőviszonyban sincs a valódi értékével. Jó vétel, ha sikerül egy jó darabot kifogni. Persze biztosan van ebből is széthajtott, visszapörgetett ipari hulladék a piacon.
Az enyém biztosan sokáig nem lesz még eladó. :)
Hibalista
- Hátsó izzók. - Műszerfal izzók. - Rádiós antenna. - Bal hátsó kerékcsapágy. - Más, balesetből eredő cserék.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 80000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | talán S60 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
