A legkényelmesebb páncélszekrény
Szöveges ítélet
A vásárlást követő 3 hét alatt beleszaladt 2,5e km.
Tulajdonképpen megvettem és használom.
A márkaszervízek eszméletlen drágák, csakúgy mint az alkatrészek ha az ember nem keresi meg a megbízható beszerzési forrásokat... :)
A kényelemről nem kell beszélni, a kocsi a bőr, az automata váltón valamint a napfénytetőn kívül full extrás. Az ülésfűtéstől a hátsó rolón, gerinctámaszon át az automata légkondiig minden megvan amire az embernek szüksége lehet.
Apró figyelmességekkel érik el, hogy az ember következő autója is Volvo legyen. :) Hatalmas ötlet, hogy a műszerfalon visszajelző jelzi, ha kiég valamelyik izzó! Azonnal tudtam, mikor az autópályán kiégett valami. A bal hátsó féklámpa volt. Kötelező felszereltséggé tenném minden autóban!
A biztonságról nem kell beszélni. 4 légzsák, övfeszítő, svéd acél. Volvo. A biztonsági öv bekapcsolására buzdító "idegesítő" kattogást kreáltak, de bejött, azóta használom!
Menetteljesítmények: Az 1.8-as 125 lovas motor több mint elég, bár alacsony fordulaton lusta egy picit. ~3000-től lódul meg, mint akit elkezdenek tolni. Óra szerinti 225-t mentem vele...
Bátyó a pályán könnyedén szalad 190-et vele úgy, hogy fel sem tűnik neki. :) De nekem sem... :) A gyári ültetett sportfutómű durván fekszik az úton. Na persze velünk (2fő) + csomagokkal meg is van úgy másfél tonnácska.
Egy véleményben volt egy olyan mondat, hogy fel kell nőni a kocsihoz. Ez valóban igaz. Ehhez a kocsihoz "máshogy" kell hozzáállni. Lassan 30 évesen kezdem érteni mire gondolt.
Dehát ettől Volvo a Volvo...
Felszereltség:
- 1.8 16v
- Gyári ültetett sportfutómű
- ABS (blokkolásgátló)
- ESP (kipörgésgátló)
- DSA (menetstabilizátor)
- Bi-Xenon
- 4 tárcsafék
- Fedélzeti számítógép
- 4x elektromos ablak (8 kapcsolóval, bal első automata)
- Elektromos és fűthető tükrök
- Fűthető első ülések
- Gyári központizár (műszerfalról is vezérelhető)
- 5x 3 pontos biztonsági öv
- 5x fejtámla
- Vezető-, és utasoldali-légzsák
- SIPS - 2x oldallégzsák
- Fabetét (műszerfal+ajtók), na jó, mindannyian tudjuk, hogy ez csak fahatású műanyag...
- Első ködlámpák
- Automata légkondicionáló
- Plüss belső
- Fényszórómosó + magasságállító
- Állítható magasságú/dönthető első ülések
- Deréktámaszok elöl
- Könyöklő elöl + hátul
- Napfényroló hátul (gyári)
- Megvilágított piperetükrök
- Távirányítós riasztó
- Gyerekzár + kikapcsolható hátsó elektromos ablakok
Fogyasztás:
Legkevesebb mért, ősszel az 5-ös fűúton Szeged-Bp-Szeged útvonalon, 80-100 között nagypapásan autózva 4,9l / 100km!
Legtöbb, télen városban, sok-sok hidegindítással 12,8l / 100km.
Hibalista
- Hibalista valamint beszerelt alkatrészek, kiegészítők.
-
- 205.000 km: lambdaszonda az első út alatt. 10e-ért vettem bontottat, azóta tökéletes, a fogyasztás is helyrejött.
- 205.200 km: levegőszűrő - 2e
- 205.200 km: fényszóróizzók (+50%-os párban cserélt) - 3,8e
- 205.400 km: jobb hátsó szélességjelző - 3,5e
- 205.500 km: kormányösszekötő (jobb belső) - 3,8e
- 205.500 km: kormányösszekötő gumiharang - 3e
- 205.500 km: féltengely gumiharang - 3e
- 205.500 km: ablaktörlő lapát
- 208.000 km: gyújtáskapcsoló, ami tutira egyedi hiba! :( 37e+5e
- 208.000 km: fékfolyadék. A fekete!!! és koszos fékolajat lecseréltük, a rendszert átmostuk. - 1,5e
- 208.800 km: bal hátsó féklámpa izzó
- 209.000 km: a 3. kagylós kőfelverődésnél megrepedt a szélvédő, majd a mosásnál a tetejétől az aljáig végigrepedt
- 210.000 km: 2008.08.13. Légkondi ventillátor vezérlő tranzisztor meghalt. Emiatt megállt a szellőzés a 39 fokban... - 1e tranzisztor + 2e javítás
- 210.490 km: 2008.08.14. Bal lámpamosó nem működik, bár lehet, hogy sohasem működött... :)
- 211.100 km: 2008.08.25. Jobb hátsó-belső helyzetjelző izzó csere. - 100Ft
- 211.180 km: 2008.08.28. Időszerű gyertyacsere. Közben fény derült a szétégett 1-es gyertyapipára. 3 pólusú NGK 4db - 8e
- 214.200 km: 2008.09.18. Hátsó szilentek, vezérműszíj, vízpumpa, feszítő és vezetőgörgők, benzinszűrő, antenna becsúszó szár, 2 első ködlámpa csere - 145e
- 218.800 km: 2008.11.12. Bal hátsó egyik helyzetjelző izzó.
- 225.000 km: 2008.12.27. Bi-Xenon szett. - 24e
- 247.500 km: 2009.06.16. Levegőszűrő csere
Ide hordtam szervizbe
Édesapám! Nála tuti nincs megbízhatóbb! :) Köszi apu! :)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Marso - Korrektek, gyorsak. Pl.: Hibakódtörlés 15p - bruttó 3e.
Autószerelő ismerős :) - Korrekt, gyors.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 204800 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 42700 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort 1.3 CL | Következő autója? | Volvo S40 T4, vagy S80 2.0T, vagy 2.5TD |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
