160 döglött ló
Szöveges ítélet
Autót kellett választani a páromnak több szempont alapján. Legyen némi presztizse a megjelenéskor - ügyvéd - és ne menjen rosszabbul, mint az előző autója ( Civic 1.6 ESI).
A Volvo jó választásnak tűnt-édesapám mai napig működöképes 1973-as 142-ese alapján - a szoft turbó is kellemes kompromisszumként jelentkezett, így megrendeltük Ivanics úréknál.
Pár hónap után meg is érkezett, benne volt akkor minden földi jó. Nagyon sokba került, az akkori majdnem milliós kedvezménnyel is közel 8 volt az ára.
A cumik:
-Téli gumival kértük - sajnos utólag derült ki, hogy 160-as sebességindexű abroncsuk volt raktáron a 160 lóerős autóhoz. Okos prevenció.
-A forgalmiba a szívómotor adatai kerültek.
-Kb. kéthetes korában az autó meghalt némi recsegés kíséretében. Aznap kellett külföldre utaznunk így éltünk a világszerte neves "Volvo Assistance" szolgáltatás lehetőségével és csereautót kértünk. Amit kaptunk, egy tizenvalahány éves Renault 11 volt, frissen és üdén szürkeimportból, enyhén törve hátul, a tél közepén nyári gumikkal. A mi autónk kb. másfél hónapot pihizett a szervízben, először a kuplungot cserélték ki, majd a komplett váltót, de végig nyűgösen, kelletlenül álltak a feladathoz.
-Az autót gyári sportfutóművel rendeltük. A keménysége több volt, mint elegendő, viszont az autópályán szinte kószált, nem lehetett érezni a tapadást. Egyetlen előnye esztétikai élményként jelentkezett, a szintszabályozós hátsó gátlók miatt nem meredt fel a fara terheletlenül.
- A kereskedő (ld. téli gumi) mellett a gyártó is gondoskodott a magyarországi sebességhatárok betartásáról. Nagyjából 160-as tempó mellett (természetesen No-ban) eszeveszett zajok támadtak, páni félelemmel töltve el a benne utazókat.
- Igénytelen bakelit volt a műszerfal borítása, és kialakítása is a szalagmunka racionalitását tükrözte. Noha az autó szinte minden megrendelhető különfelszereltséggel rendelkezett, így is volt vakkapcsoló, és az ablakemelők a váltó mögött, középen csücsültek. (talán 2001-től kerültek a normális helyükre)
Nem cumi:
- Ülésfűtés
Kérdés:
Tényleg ennyire volt képes csak a nemzetközi ipari kooperáció 2000-ben? Tudom, hogy egy autó fejlesztése gigászi összegekbe kerül, de a Volvo - ami korábban a minőség szinonímájaként is szolgált - csak egy régi francia motorblokkot volt képes levadászni? A japánokkal közös holland gyártószalagról miként gördülhetett ki ez a szerencsétlen jószág egy kisebb vagyonért, miközben már egy jósnő is kénytelen ISO minőségbiztosítás mellett dolgozni a világ fejlettebbik felén?
Hibalista
- 1. Kuplungcsere - 900 km
- 2. Váltócsere - 910 km
- 3. Műszerfalcsere - kb. 40 000 km
- 4. Turbócsere - kb. 45 000 km
- 5. Turbócsere - kb. 70 000 km
- 6. Motorgenerálozás - 80 000 km
-
Ide hordtam szervizbe
Ivanics-klasszikus lehúzós, nem értenek az autóhoz. Nem is szeretik a kocsikat. Igaz, éhbérért dolgoztak, emiatt talán érthető. ( Nem a szakértelem, hanem a szeretet hiánya.)
Olajcsere 6000/l, kannásból, 5-6 éve.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Régi szaki, korábbi buszszerelő. Szereti az autókat ,megjavítani is. Jobb a szakszervíznél, keveset kér. Túlzottan keveset.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | 1.6 ESI | Következő autója? | Alfa 156 GTA |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.4/10) |
