A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » C70 (1997-2006)

C70 2.4T 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Volvo C70, 2.4T

Szöveges ítélet

Fontosnak tartom megemlíteni,hogy nem egy agyonharcolt autóról írok és a jármű napi használatban van azóta, hogy 7 éves korában megvettem. A beszerzést is nagyon körültekintően végeztem és eleve elvetettem az "olcsó", tuning-ból visszaépített amatőr versenyautókat.( Most is tele van a használtautó.hu ilyenekkel! ) Az autók reális árát külföldi oldalakon lehet megtudni és az nem 700.000 Ft!!!
Ezekkel az elvárásokkal indultam neki autót nézni és venni. Hosszú heteket töltöttem az internet előtt és nézegettem,tájékozódtam, érdeklődtem és utánanéztem az áhított modellnek, hogy a lehető legkevésbé nyúljak egy pénztemetőbe. Hiszen valljuk be őszintén, hogy hazánkban a gépkocsik fenntartásának a kultúrája a minimum szint alatt van, de az ilyen dilettáns tulajdonosokat hamar ki lehet szűrni!
Szóval én három C70-est néztem meg személyesen,mielőtt döntést hoztam volna. Az első egy budapesti kereskedőnél várta sorsát, de miután olyan hangja volt mint egy diesel Transporternek, jobbnak láttam otthagyni. A másodikat vidéken néztem meg,az szép volt ugyan, de soknak találtam benne a kilométert.( Akkor volt abban 240.000 Km. Azóta ismét hirdetik, de már csak 190.000 Km-rel, pedig eltelt azóta 6 év! Szomorú ez a magyar valóság!!) Hozzá kell tenni, hogy én is osztom azt a nézetet, miszerint: " nem kilométert veszünk,hanem állapotot! "
A harmadik, az egészen más volt! Nagyon rendben volt rajta minden, az eladó is szimpatikus, normális ember volt, így megköttetett a deal.
A kötelező dolgokat egyből cseréltem.(olaj, szűrők, vezérműszíj, stb.)
A fenntartása nem vészes, de ehhez tudomásul kell venni a jármű paramétereit. 2.4-es, turbós motor, automata váltóval (egyébként elképzelhetetlenül jól viszi az autót), ami soha nem lesz a fogyasztás bajnoka. Nem is arra tervezték. Városban 12-14 liter között fogyaszt, de én már etettem meg vele 17 litert is, de akkor elmebeteg módjára kellett taposni. Városon kívül, autópályán,betartva a sebességhatárokat úgy 7-10 liter között eszik tempomattal. Ennél kevesebbet csak tötymörögve lehet vele elérni, de ki akar autópályán 80 Km/h- val araszolni egy ilyen autóval?! Gyorsulása 6.8 körül van valahol. A 2.4T motor, a maga 193 lóerejével nem a legerősebb verzió, de a legelnyűhetetlenebb erőforrása a Volvo-nak, hiszen nincs kihegyezve a teljesítménye. Mondjuk kis hozzáértéssel simán kilehet belőle hozni 260 lóerőt is és ez még csak otthoni tuning! Ezt a motort a legnehezebb kihajtani, ezért is választottam ezt a verziót. A végsebessége is mesés. A kilométerórát többször akasztottam már ki, persze csak az autobahn-on! A konstrukciónak van néhány betegsége. A pillangószelep hajlamos az elromlásra, de könnyen beszerezhető a cseredarab. A másik az ABS vezérlő electronika, ami kb: 2-3 évente megadja magát,viszont ez a része általában javítható! A futómű is igen érzékeny, de ezt csak mi magyarok vesszük észre abból, hogy szintén 2-3 évente van mit rajta cserélni, általában a jobb oldalon. Kulturált világban, ahol "utakon vezetnek" ismeretlen ez a hiba a típusnál! Mivel automata, ezért azzal is tisztában kell lenni, hogy gyakrabban cserélendő a fékbetét, mint egy manuális váltóval szerelt példánynál.Erőteljes használat után járatni kell a motort a turbó hűtése miatt és akkor a turbó is örök darab lesz,nem kell cserélni. Ja,és persze az olajat 8000-10.000 kilométerenként kell cserélni és kész! Aki ezen spórol, annak előbb-utóbb lesz egy szép nagy összegű motorjavítási költsége! Ráadásul az is jót tesz egy autónak, ha 10.000 kilométerenként ránéz egy szakember, mert ezzel megelőzhető egy csomó probléma. Olyan ez, mint az embereknél az orvos: sok betegség megelőzhető, ha az ember jár vizsgálatokra és nem várja meg, amíg mozgásképtelen lesz! A belterét imádom úgy, ahogy van. Egy dolog fáj nagyon, hogy a hátsó ablakok nyitása nem elektromos, nagyon hátra kell nyújtózni, vagy bemászni hátra a megoldásért.
Az autóval nekem ennyi bajom volt/van. Nem kímélem az autót, de mindig a használatnak megfelelően szervizeltetem, ezért nincs vele sok gondom.
Aki ezt a típust választja, annak két jó tanácsom van. A C70 egy luxusautó! Nem megvenni drága, hanem fenntartani! Valamint kerülni kell a "párszázezres" áron hirdetett kocsikat! Úgyis elő fog jönni rajta minden sz@r és a javítások végösszege úgy 2.000.000 Ft. körül lesz. (Ismerek olyat, aki így járt.) És mire rendbe hozod a roncsot, azt fogod gondolni a típusról, hogy ez egy fos, pedig ez egyáltalán nem igaz,csak te vettél egy romot!

Hibalista

- ABS vezérlő electronika, pillangószelep, hátsó rugó.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo C70 1997 (2003 - 2006)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)