Mindenhol jó, de legjobb: Volvo
Szöveges ítélet
Ez volt az első c70 amit megnéztem az éppen aktuális használt állományból. Miután beültem és elmentünk próbakörre nem volt kérdés, hogy elhozzam-e. Épphogy betöltöttem a 18-at amikor megvettem az akkor 12 éves autót, Korrekt állapot, szép külső, megvigyázott belső, Bordó metál fényezés, keret nélküli ajtók, Bézs Alcantara/bőr belső, faberakás valódi tölgyfából, gyönyörű tiszta hangú gyári audiorendszer, meglepően dinamikus menettulajdonságok, halk beltér, iszonyatosan kényelmes fotelek. Csak és kizárólag 5 hengeres benzinmotorokkal szerelték őket, 2.0 és 2.5 liter közötti hengerűrtartalommal: Alacsony, vagy magasnyomású turbóval, illetve nélküle. 163 és 239 lóerő közötti teljesítménnyel. Az enyém egy 2.5 lpt(alacsony nyomású) verzió volt, 193 lóerő, leírva egyáltalán nem tűnik soknak, élőben viszont mindenre (több mint)elég. Tekintettel a hengerűrtartalomra, minden tartományban elegendő erőtartalék van, turbólyukat nem ismer. Városban és országúton egyaránt, visszaváltások nélkül lehet autózni-előzni.
A váltónak kellemesen hosszú áttételei vannak, illik a motor karakterisztikájához.
Az 5 hengeresek motoroknak van egy elragadó tulajdonságuk, a hangjuk, néha muszáj újra és újra meghallgatni, nem lehet betelni vele.
A fogyasztása a következőképpen alakult:
Város: 12-14l
Országút(80-90-100): 7,7-8,5l
Autópálya(130): 9l
Autópálya(160): 10,5l
olaj (vezetési stílustól függően): 1,5-3dl/1000Km
Akinek kedve van csinosítgatni c70-esét, megteheti azt a 2004 utáni kabrió modellek frissített alkatrészeivel: Fekete-négyzetrácsos hűtőrács, síküveges első lámpa és index, és a 2004 előttinél lényegesen szebb textúrájú hátsólámpa felszerelésével.
A keret nélküli ablakok, mivel nyitáskor nem húzódnak fel-le, hajlamosak menet közben szelelni, ezen egy ablakbeállítással lehet segíteni, de sajnos iszonyatosan nagy meló.
A fűtőradiátor szinte kivétel nélkül minden 70-es szériájú Volvóban tönkremegy, elkezd szivárogni, tünete a fátyolréteg a szélvédőn, illetve a fagyálló jellegzetes illata a fűtés bekapcsolásakor. Cserénél érdemes odafigyelni a műanyag könyökre, amelyik a tűzfalon helyezkedik el, könnyen eltörik, fokozva az amúgy sem egyszerű művelet szopófaktorát.
Típustársak körében ismert hiba az ETS(elektromos fojtószelep) elkoszolódása, jobbik esetben segít a tisztítás, rosszabb esetben, csak a csere aminek ára kb. 150.000 Ft, szerencsére ezzel semmi gond nem volt, a nálam töltött ideje alatt.
Ez már a hengerenkénti gyújtótrafós verzió volt, amelyek szeretik megadni magukat 10 év után, leginkább egyesével szépen lassan, gyújtógyertya cserénél meg akár csoportosan is.
Gyakori hiba a típusnál az STC vezérlő forrasztásainak elengedése, ez a műszerfalon véletlenszerűen felvillanó, és úgy maradó ABS és STC visszajelző formájában jelentkezik, ilyenkor természetesen nem is működnek ezek a berendezések. A vezérlő ki, illetve szétszerelése nagyobb munka, mint a tényleges javítás.
A Gyári futóművet lecseréltem egy hajszálnyival alacsonyabb Koni szettre, az utolsó fillérig megérte.
Mindösszesen két olyan dolog van, amivel szerintem jobb autó lehetne a c70: 1. B oszlop nélkül, 2. Fronthajtástól való elvonatkoztatás(AWD vagy RWD)
Konklúziót levonva:
Nagyon szerettem, rengeteg kellemes percet okozott, ebben annak is szerepe van, hogy nem egy leélt és széthajtott példányt "fogtam ki", viszont költöttem rá, és foglalkoztam vele elég sokat, így 16 éves létére is elegáns, szép formája van, ha valakinek sikerül vásárolnia egy jó állapotút, akkor szerintem az egyik legjobb ár/érték arányú (hobbi)autó. Korábban 2006 utáni évjáratú C70-et véltem az utódjaként, de végül teljesen máshol kötöttem ki.
Hibalista
- Kiegyenlítő tartály elrepedt- Ivanics 13.000Ft - gyujtótrafók - 5db 20.000Ft/db Bárdiból (BERU) - Gyertyák - 5db 4000Ft/db - Fűtőradiátor - 15.000Ft Gyári Hella Bárdiból - Jobb alsó motortartóbak - 22.000Ft Gyári Lemförder Bárdiból - STC Modul forrasztásai elengedtek (abs és stc hibajel) - kiszerelés-szétszedés után újraforrasztás szükséges - Elektromos antenna már rossz volt amikor vettem - bontóból 12.500Ft - Turbó nyomásszabályzó
Ide hordtam szervizbe
Nagy Zoltán "Volvodoki" a legalaposabb szakember akivel eddig találkoztam.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Az apróságokat magam cseréltem
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 480 | Következő autója? | e92 325i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
