A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » C70 (1997-2006)

C70 T5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A négyszög körösitése

Szöveges ítélet

Jó öreg S40-et megcsókolták hátulról egy piros lámpánál és a javitása sajnos többe került volna, mint amennyit a kocsi ért, igy hát fájó szivvel meg kellett válnom tőle.

A C70 már régóta tetszett és egy nap heveny internetezés után rá is találtam erre a példányra, amiben elsősorban a kilométeróra állása tetszett meg: 112 ekm 9 év alatt. Telefon, találka az autókereskedővel. Kiderült, hogy a kocsit Amerikában vette egy ott dolgozó holland, majd négy év után magával vitte Londonba. 2007-ben hazaköltözött és eladta ennek a kereskedőnek. Én meg jókor voltam jó helyen és 12e euro ellenében el is hoztam azonnal.

Röviden a specifikációk:
- öt henger, nagynyomású turbofeltöltés, 2300 ccm, 240 lóerő
- négyfokozatú automata váltó
- teljes bőrkárpit
- motoros, fűthető, memóriás ülések
- gyári motoros tetőablak
- kétzónás klíma
- fedélzeti komputer (mérföld, gallon stb)
- 17 colos gyári T5 felnik stb stb

Első benyomások 2000 km után:
Teljes ellentéte az S70/V70 "tesóknak": azokon sehol egy ivelt karosszériaelem (baltadesign - bocs Péter Annácska), ezen sehol egy egyenes vonal. A négyszög körösitése (szabadon ferditve) :)
Kifejezetten tágas, nagyon kényelmes, talán csak a Mercedes CLK ekkora. Kis jóakarattal hátul is kényelmesnek mondható, a magam 173 centijével jól elférek magam mögött.
Kicsit öreguras imázsa van, a kollégáim kérdezték is, hogy miért mentem negyvenéves létemre nyugdijba :)
Igazi öthengeres hangja van, inditáskor öblös morgásba kezd, amit a gázpedál lenyomására hátborzongató hörgés és a turbó sivitásának együttese vált fel.
Igy kilencévesen is megfutja a gyári 7.5 sec körüli 0-100-as gyorsulási adatokat, és ha előznék vagy sietek és kicsit odalépek, kicsit gondolkozik a váltó, majd visszakapcsol egyet és máris Föld körüli pályán vagyok, olyan erővel gyorsul.
Amivel nem vagyok kibékülve, az a fogyasztása. Odafigyelve 12 l körül eszik, sietősen 15-16 l is elmegy.
Az alkatrészköltségek még tűrhetőek, majdnem mindent meg lehet szerezni baráti áron, a turbóra kell vigyázni, mert az nem olcsó mulatság. Automata+240 ló = gyakori első féktárcsa- és fékbetétcsere. Többektől hallottam, hogy a klima elég gyenge és a kompresszor elég gyakran elszáll benne. Amúgy a Volvo bizonyitottan tartós autó és rendszeres karbantartás/olajcserék mellett rengeteget kibir. Hollandiában egyébként is szeretik a Volvókat, rengeteg fut az S70/V70-ből, nemritkán 3-400 e km-rel (benzines, de ismerek egy S70 TDI-t 680 e km-rel, eredeti motorral), de a korábbi 740/760/850/940/960-ból is sok van.
Remélem, az enyém is sokáig fog boldogitani :)

Update 2014.12.03:

2012-ben egy munkahelyváltást követően G3 LPG gázszett került az autóba és azóta 80000 problémamentes km került bele. Fogyasztása 11 l körül van, mig benzinnel most 10 liter körül eljár. Igazából a fogyó,kopó alkatrészeken kívül csak az ABS computer javitása és a termosztát volt vératlan kiadás.

Alkatrészárak:
- fékbetét 4 db előre (eredeti): 78 euro
- fékbetét 4 db hátulra (eredeti): 45 euro
- fékbetét 4 db hátulra (utángyártott): 25 euro
- termosztát: 21 euro
- gyertyák: 12-16 euro darabja
- elülső kerékcsapágy SKF: 108 euro
- G3 LPG szett 60 literes tankkal (a pótkerék helyére) beépitéssel együtt: 1650 euro
(holland hivatalos alkatrészárak)

Majdnem 250000 km után a kocsiban nem nyekereg, nem zörög semmi. Egy-két apró karcoláson kivül a kasztni nagyon egyben van és rozsdát még nem láttam rajta. Minden elektronika működik. A kormánykerék bőrözése nagyon kopott és a bőrkárpit a vezetőülésen úgyszintén. Januárban esedékes a következő vizsga és az újabb vezérműszijcsere.

Ezek az öreg Volvók megfelelő gondoskodással a világ végére is elvisznek. Nem véletlen, hogy két éve másik autónkat (BMW 528iA Touring, 330000 km) is egy Volvóra (S80 2.9) cseréltük.

Hibalista

- Eddig semmi baja. - - Update 2014.12.03: - - Eddig a következő történt: - - 15000 km-enként olajcsere - - vásárlás után azonnal vezérműszijcsere, olaj, szűrők, folyadékok cseréje, fékbetétek cseréje, klima feltöltése - - két garnitúra gyertya - - még egy garnitúra fékbetét és első féktárcsák csere - - termosztát csere - - ABS computer felújítva - - jobb első kerékcsapágy csere - - egy szett nyári gumi és egy szett téli gumi

Ide hordtam szervizbe

Bosch Car Service, értenek az elektronikához. Jól és gyorsan dolgoznak, eddig még nem próbáltak meg átverni.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1999
Kényelem (10) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 112000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 125000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? S40 1.8 Következő autója? ebben temetnek el
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo C70 1997 (2003 - 2006)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)