A négyszög körösitése
Szöveges ítélet
Jó öreg S40-et megcsókolták hátulról egy piros lámpánál és a javitása sajnos többe került volna, mint amennyit a kocsi ért, igy hát fájó szivvel meg kellett válnom tőle.
A C70 már régóta tetszett és egy nap heveny internetezés után rá is találtam erre a példányra, amiben elsősorban a kilométeróra állása tetszett meg: 112 ekm 9 év alatt. Telefon, találka az autókereskedővel. Kiderült, hogy a kocsit Amerikában vette egy ott dolgozó holland, majd négy év után magával vitte Londonba. 2007-ben hazaköltözött és eladta ennek a kereskedőnek. Én meg jókor voltam jó helyen és 12e euro ellenében el is hoztam azonnal.
Röviden a specifikációk:
- öt henger, nagynyomású turbofeltöltés, 2300 ccm, 240 lóerő
- négyfokozatú automata váltó
- teljes bőrkárpit
- motoros, fűthető, memóriás ülések
- gyári motoros tetőablak
- kétzónás klíma
- fedélzeti komputer (mérföld, gallon stb)
- 17 colos gyári T5 felnik stb stb
Első benyomások 2000 km után:
Teljes ellentéte az S70/V70 "tesóknak": azokon sehol egy ivelt karosszériaelem (baltadesign - bocs Péter Annácska), ezen sehol egy egyenes vonal. A négyszög körösitése (szabadon ferditve) :)
Kifejezetten tágas, nagyon kényelmes, talán csak a Mercedes CLK ekkora. Kis jóakarattal hátul is kényelmesnek mondható, a magam 173 centijével jól elférek magam mögött.
Kicsit öreguras imázsa van, a kollégáim kérdezték is, hogy miért mentem negyvenéves létemre nyugdijba :)
Igazi öthengeres hangja van, inditáskor öblös morgásba kezd, amit a gázpedál lenyomására hátborzongató hörgés és a turbó sivitásának együttese vált fel.
Igy kilencévesen is megfutja a gyári 7.5 sec körüli 0-100-as gyorsulási adatokat, és ha előznék vagy sietek és kicsit odalépek, kicsit gondolkozik a váltó, majd visszakapcsol egyet és máris Föld körüli pályán vagyok, olyan erővel gyorsul.
Amivel nem vagyok kibékülve, az a fogyasztása. Odafigyelve 12 l körül eszik, sietősen 15-16 l is elmegy.
Az alkatrészköltségek még tűrhetőek, majdnem mindent meg lehet szerezni baráti áron, a turbóra kell vigyázni, mert az nem olcsó mulatság. Automata+240 ló = gyakori első féktárcsa- és fékbetétcsere. Többektől hallottam, hogy a klima elég gyenge és a kompresszor elég gyakran elszáll benne. Amúgy a Volvo bizonyitottan tartós autó és rendszeres karbantartás/olajcserék mellett rengeteget kibir. Hollandiában egyébként is szeretik a Volvókat, rengeteg fut az S70/V70-ből, nemritkán 3-400 e km-rel (benzines, de ismerek egy S70 TDI-t 680 e km-rel, eredeti motorral), de a korábbi 740/760/850/940/960-ból is sok van.
Remélem, az enyém is sokáig fog boldogitani :)
Update 2014.12.03:
2012-ben egy munkahelyváltást követően G3 LPG gázszett került az autóba és azóta 80000 problémamentes km került bele. Fogyasztása 11 l körül van, mig benzinnel most 10 liter körül eljár. Igazából a fogyó,kopó alkatrészeken kívül csak az ABS computer javitása és a termosztát volt vératlan kiadás.
Alkatrészárak:
- fékbetét 4 db előre (eredeti): 78 euro
- fékbetét 4 db hátulra (eredeti): 45 euro
- fékbetét 4 db hátulra (utángyártott): 25 euro
- termosztát: 21 euro
- gyertyák: 12-16 euro darabja
- elülső kerékcsapágy SKF: 108 euro
- G3 LPG szett 60 literes tankkal (a pótkerék helyére) beépitéssel együtt: 1650 euro
(holland hivatalos alkatrészárak)
Majdnem 250000 km után a kocsiban nem nyekereg, nem zörög semmi. Egy-két apró karcoláson kivül a kasztni nagyon egyben van és rozsdát még nem láttam rajta. Minden elektronika működik. A kormánykerék bőrözése nagyon kopott és a bőrkárpit a vezetőülésen úgyszintén. Januárban esedékes a következő vizsga és az újabb vezérműszijcsere.
Ezek az öreg Volvók megfelelő gondoskodással a világ végére is elvisznek. Nem véletlen, hogy két éve másik autónkat (BMW 528iA Touring, 330000 km) is egy Volvóra (S80 2.9) cseréltük.
Hibalista
- Eddig semmi baja. - - Update 2014.12.03: - - Eddig a következő történt: - - 15000 km-enként olajcsere - - vásárlás után azonnal vezérműszijcsere, olaj, szűrők, folyadékok cseréje, fékbetétek cseréje, klima feltöltése - - két garnitúra gyertya - - még egy garnitúra fékbetét és első féktárcsák csere - - termosztát csere - - ABS computer felújítva - - jobb első kerékcsapágy csere - - egy szett nyári gumi és egy szett téli gumi
Ide hordtam szervizbe
Bosch Car Service, értenek az elektronikához. Jól és gyorsan dolgoznak, eddig még nem próbáltak meg átverni.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 112000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | S40 1.8 | Következő autója? | ebben temetnek el |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
