A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » C30 (2006)

C30 D5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Svéd acél - kiváló gépezet

Szöveges ítélet

2015 nyarán vettem az autót 168ezer km-rel, magyar tulajdonostól. Automataváltós (5 sebességes Aisin AW55-50, "Geartronic") 2.4-es D5 motorral. A karosszéria "R-Design"-szerű spoilersettel rendelkezik, a karosszériaelemek a kocsi színére, azaz a "Gecko Green" fantázianevű színre vannak fújva.
A tesztvezetés-átnézés során kiderült, hogy a két lehajtható napellenzőben lévő tükör törött. Ez érdekes, egy korábbi C30 népítéletben is írták, hogy hasonló problémával vették használtan, illetve a neten is olvastam 1-2 ilyesmit. Kiváncsi vagyok mi lehet a magyarázat erre.

Relatíve "fapados" verzió felszereltség szempontjából. Szövet üléshuzat (ennek kivételesen örülök, mert könnyen tisztítható, és az eddigi tapasztalat alapján nem a brutál sztatikusan feltöltő olcsó műszálas hulladék). 2db szivargyújtó aljzat, és nagy szerencsére (az opcionális "extra") a csomagtér takaró ponyva bennevolt. Az alap rádió/cd-s hifi van benne egy darab aux (3.5mm jack) bemenettel, bluetooth nincs, "fedélzeti számítógép" sincs benne, így a pillanatnyi/átlag fogyasztásmérés és hasonló funkciók hányoznak, habár a kijelző adott és a bajuszkapcsolón is megtalálhatóak a vezérlőgombok. (Ez természetesen a Volvotól horroráron megvásárolt szoftver, majd aktiválás után elérhető lenne elvileg.) Tempomat sincs benne, ezt főleg többórás autópályázásnál hiányolom. Néha elgondolkodtató, hogy miféle elgondolásból dobták össze ezt a "feature" kombinációt.

Az autó megvétele után nyilván első utam a szervízbe vezetett, addig semmi állatkodás. Cserélve lett az olaj/olajszűrő, légszűrő, vezérlés, üzemanyagszűrő, majd légkondi pucolás-fertőtlenítés, pollenszűrőcsere stb. Szervízkönyve jól vezetett volt, ellenben kifejezetten a váltóolajcserére vonatkozólag nem volt írva semmi, így abból is kapott frisset. Itt kiderült, hogy kiégett az izzó a bal első helyzetjelzőből, valamint egy hővédő lemez csavarja volt meglazulva. Ezen kívül kiváló állapotban volt az autó.

Az első ülések nagyon kényelmesek, a jól beállított gerinctámasszal hosszú (300+ km-es) utak után sincs semmi hátfájás, simán elférek (193cm 110kg) és nagyon komfortos, már-már pihentető a vezetés. Hátul 2 átlagos alkatú ember számára van elég hely, de azért egy hosszabb útnál nem irigyelném őket.

Első saját autóm, főleg autópályán, autóúton használom, városon kívül, bőven 100 km feletti utakra. A motor nagyon dinamikus, bár néha keveslem az 5 sebességes automataváltót. 150 körüli tempónál kb 3000-et forog, egyáltalán nem zajos, de 130-as normál autópályatempóval szinte madárcsicsergős-patakcsobogós zen-kert.
Manapság ezt a teljesítményt és nyomatékot (132kW/177Le, 350Nm) a kisebb dízelek is tudják, de 5 henger, mégha dízel is, nagyon szépen szól. Kiváló gépezet, főleg 2000-es fordulatnál lepadlózva, 4000-ig forgatva még 2 év után is borsódzik a hátam és elégedett vigyor ül ki az arcomra. Ha épp nincs -10 fok kint, alacsony sebességről kigyorsításnál ablak le, hogy halljam az egész szimfóniát:)
Az tetszik, hogy sok tartalék van a motorban, még autópályán is lehet vele nagyot lépni ha épp azt követeli meg a helyzet, de itt érződik picit a 6. sebességfokozat hiánya.
Szaksajtóban írták, hogy a futómű talán feleslegesen keményre van hangolva, picit ráz. Ez valóban így van, de semmiképp nem mondanám kényelmetlennek vagy zavarónak. A masszív, merev kasztni-feszes futómű kombó bitang úttartást kölcsönöz neki, ezért nagyobb sebességgel kanyarodva vagy íven haladva is stabil nagyon. Oldalszél szinte észrevehetetlen, mert szépen fekszi az utat.

Mindenkinek ajánlani tudom, mert nagyon jó autó. A nagyobb motor nyújtotta élmény megbocsáthatóvá teszi a kis méretű csomagtartót, meg az apróbb "betegségeit"(hátulról kiszállva kikommandózni a biztonságiövbe beleakadás nélkül, valamiért zabálja az ablaktörlőgumikat stb.)

Hibalista

- Megvétel után, nullszervízre vitelkor kiégett a bal első helyzetjelző. - Még a tesztvezetésen kiderült, hogy mindkét "piperetükör" a napellenzőben törött volt. - Elfogyasztott 2 szett első és hátsó ablaktörlőlapátot. A gumi iszonyat gyorsan kopik, amint egy kicsit kopott már nyikorog is az üvegen. - Az ablakmosófolyadék-tartályból a fúvókákba vezető cső a "könyöknél" kilukadt, olyan szögben, hogy a motorháztető illesztését megtalálva sikeresen átspriccelt egy mellettem álló autó lehúzott ablakán. Sűrű bocsánatkérés és egy kis szigetelőszalag megoldotta ideiglensen a problémát, de nyilván csereérett a gumicső. - - Nemrég érdekes dologra lettem figyelmes: az anyósülés oldali ajtó felől fémes zörgő vagy inkább rezonáló hang hallatszik 50km/h felett, kicsit olyasmi, mintha egy üres alu kólásdoboz rezegne az ajtó rekeszében. Már mindent kipakoltam a kocsiból, ami esetleg zöröghet (aprópénz, stb) hogy kizájam a külső tényezőket. Próbáltam belőni, hogy honnan jöhet, de képtelenség. Éves szervíz hamarosan esedékes úgyis.

Ide hordtam szervizbe

Záhony, Cseró Járműszervíz

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? S60 T6 AWD (3.0 inline-6)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo C30 2006 (2006 - 2010)

További ítéletek (16 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)